Heb welliswaar een low budget 19" --> Iiyama LS902UT. Op 1280x 1024 85 Hz (=aanbevolen resolutie) beeld geven? Heb em verbonden aan een Nvidia TNT2 32 mb maar krijg geen scherp beeld: met name als het zwart op wit is. Mooi kut dus.
Verwijderd
Iiyama low-budget?
Ik zou eerder zeggen dat je TNT low-budget is
... Maar misschien beeldschermdrivers oid? (heeft vons mij normaal geen enkele functie.. maar goed)
Ik zou eerder zeggen dat je TNT low-budget is
Je kaart is de boosdoener.. (en traag). TNT kaarten staan bekend erom. (GForce in het algemeen zelf
)
[flame-mode]
Koop een echte kaart, koop een matrox
[/flame-mode]
[flame-mode]
Koop een echte kaart, koop een matrox
[/flame-mode]
De reputatie van dit merk is beter dan de 19" monitoren
Gebruik je XP? En heb je die schaduwen aanstaan? Dan kan het er wel eens vaag uitzien.Op zaterdag 12 januari 2002 21:42 schreef BMFT200 het volgende:
Heb welliswaar een low budget 19" --> Iiyama LS902UT. Op 1280x 1024 85 Hz (=aanbevolen resolutie) beeld geven? Heb em verbonden aan een Nvidia TNT2 32 mb maar krijg geen scherp beeld: met name als het zwart op wit is. Mooi kut dus.
En btw, gebruik 1280x960, zie het verschil ertussen met dit plaatje:
Die kaart trekt het wel, maar de uitgangsfilters zijn waarschijnlijk brak, netzoals bij de GF2mxOp zaterdag 12 januari 2002 21:52 schreef BMFT200 het volgende:
Die kaart moet het toch makkelijk kunnen trekken?!!
Grappig altijd als ik een thread tegenkom over wazig beeld, is the videokaart altijd een TNT.Op zaterdag 12 januari 2002 21:42 schreef BMFT200 het volgende:
Je hebt een fatsoenlijke monitor gekozen maar een slechte 2D kaart. Zie een andere thread van mij waar ik vandaag antwoord op heb gegeven.
Theoretisch kan je kaart dat aan en dat doet hij ook. Maar wil je echt een scherp 2D beeld moet je toch echt aan een andere videokaart gaan denken.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Kut zeg heb ik weer.....Goeie monitor, klote videokaart. Gaat me weer een x aantal pegels kosten, kut.
Heb em toch voor de zekerheid ff naar Teleplan of zoiets gebracht (3 jaar on-site maar ze zitten dichtbij dus dit gaat iig sneller). Doen de 'service'bij Iiyama. Zie diverse topics...Gaan em repareren. Kreeg de indruk dat ze meer van dit soort klachten binnen krijgen. Cross your fingers.
Heb em toch voor de zekerheid ff naar Teleplan of zoiets gebracht (3 jaar on-site maar ze zitten dichtbij dus dit gaat iig sneller). Doen de 'service'bij Iiyama. Zie diverse topics...Gaan em repareren. Kreeg de indruk dat ze meer van dit soort klachten binnen krijgen. Cross your fingers.
Dat kun je wel schudden, je zit echt aan een nieuwe videokaart vast. Die kaart geeft op de duurste monitor nog een wazig beeld. Je kan ook op 800x600 draaien
Da's gewoon met die kl*te ramdac's van nVidia kaarten. Met de GeForce3 is dat nu (gelukkig) wel al veel verbeterd (bij mij toch geen wazig beeld meer met een hercules kaartje)
I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life
Verwijderd
Ik weet het niet hoor... die tnt/gf kaarten geven wel een minder goed beeld maar wat hij aangeeft is wel erg.
Ik heb zelf een GF2mx trouwns en die is bijna net zo goed als mijn voodoo3 (scherpte). Dus het ligt er maar net aan.
Ik heb zelf een GF2mx trouwns en die is bijna net zo goed als mijn voodoo3 (scherpte). Dus het ligt er maar net aan.
Ik heb ook een Hercules MX2 gehad en die gaf wel een redelijk beeld. Maar ik neem nu geen genoegen meer met een bagger kaart. Ik speel geen games, dus matrox is dan de kaart.
Verwijderd
TNT2 geeft hier perfect beeld op een LG 915FT+ @ 1600*1200, nooit problemen mee gehad. Misschien is een TNT2 gewoon een slechte combi met Iiyama? De monitor op zich zou het niet aan mogen liggen.
Ik heb een TNT2 Pro aan een LG 795FT+ en niets onscherp ofzo, duzzz. Ligt misschien aan combo kaart monitor?
eye check.com
lol
lol
kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)
Verwijderd
De wat meer merk-GeForce's geven op 1280 wel een goed beeld hoor. Ik heb een Asus GF2MX en daar was zelfs 1600x1200 vrij acceptabel (kreeg alleen af en toe schaduw achter dunne lijntjes). Daarvoor heb ik een GF1DDR van Creative gehad en die vond ik ook wel redelijk. Voor die GF1 een v770 en die was duidelijk minder dan die GF1.
Als je niet veel geld meer hebt zou ik kijken naar een GF2MX-200 van een merk (Asus, Leadtek bijvoorbeeld0), die is wat sneller dan je TNT en de 2d is een stuk beter ervan.
Als je het goed wilt doen koop je een GF3 van een merk of 'gewoon' een Matrox
Als je niet veel geld meer hebt zou ik kijken naar een GF2MX-200 van een merk (Asus, Leadtek bijvoorbeeld0), die is wat sneller dan je TNT en de 2d is een stuk beter ervan.
Als je het goed wilt doen koop je een GF3 van een merk of 'gewoon' een Matrox
Nu ga je ook in één keer een paar generaties verder, we hadden het over de TNTOp zondag 13 januari 2002 10:23 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
De wat meer merk-GeForce's geven op 1280 wel een goed beeld hoor. Ik heb een Asus GF2MX en daar was zelfs 1600x1200 vrij acceptabel (kreeg alleen af en toe schaduw achter dunne lijntjes). Als je het goed wilt doen koop je een GF3 van een merk of 'gewoon' een Matrox
Qua 2D was de GF2 weer een stukje beter dan de GF1, de GF3 ietsje beter dan de GF2. Bij de GF2(mx) en hoger zag je soms ook wat verschil tussen de fabrikanten onderling.
Van de TNT heb ik persoonlijk nooit een versie gezien die het haalde bij een Matrox (qua scherpte dan).
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Verwijderd
Vriend van me heeft een Ilyama 17" 1280X1024 @75hz op een Asus TNT1 beeld ziet er gewoon scherp uit... Duzz volgens mij ligt et aan et merk kaart... of je monitor is gewoon brak.. test et anders is met een ander kaartje
Ik krijg vanmiddag een leenmonitor van Iiyama. Hoop dat het dezelfde monitor is. Kan ik vergelijken en uitsluiten of het aan mijn kaart ligt. Reparatie duurt plm. 3 dagen jullie horen het wel. Bedankt voor de reakties!
Verwijderd
Denk niet dat je een 19" leenmonitor van ze zult krijgen. Was zowiezo een beetjeOp maandag 14 januari 2002 09:40 schreef BMFT200 het volgende:
Ik krijg vanmiddag een leenmonitor van Iiyama. Hoop dat het dezelfde monitor is. Kan ik vergelijken en uitsluiten of het aan mijn kaart ligt. Reparatie duurt plm. 3 dagen jullie horen het wel. Bedankt voor de reakties!
Neem aan dat jeje serienummer hebt genoteerd?
Iiyama 17" op 1600*1200 @75Hz heb ik retescherp beeld met me gf2mx200
(ook metandere kaarten trouwens)
(ook metandere kaarten trouwens)
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Controleer ook eens goed of het On Screen Display ook wazig is. is dit menuutje wel scherp en trillingsvrij dan kan het ook aan je videokaart liggen. Je ziet het het beste aan de rand van het ODS met een lap text eronder en eromheen.
Ik had ook een trillend beeld op m'n VisionMaster Pro 510 en dat lag aan m'n videokaart. Het OSD was namelijk haarscherp en stond gewoon stil, terwijl de rest gewoon onder het ODS golfde.
Heb die NVidia kaart eruit gegooit, Matrox erin en perfect beeld.
In de meeste gevallen is ghosting (schaduwen) een effect van een slechte videokaar of slechte kabels.
Ik had ook een trillend beeld op m'n VisionMaster Pro 510 en dat lag aan m'n videokaart. Het OSD was namelijk haarscherp en stond gewoon stil, terwijl de rest gewoon onder het ODS golfde.
Heb die NVidia kaart eruit gegooit, Matrox erin en perfect beeld.
In de meeste gevallen is ghosting (schaduwen) een effect van een slechte videokaar of slechte kabels.
This must be that Woodstock place mom and dad are allways talking about
Nou ja, meteen: heb eerst 14 dgn lopen emmeren met nieuwste drivers voor kaart en monitor, instellingen testjes, etc, etc. Heb net gebeld en er staat vanmiddag een 19" voor me klaar. En ja heb alles genoteerd op mn garantiekaart.Op maandag 14 januari 2002 10:27 schreef X-hero het volgende:
[..]
Denk niet dat je een 19" leenmonitor van ze zult krijgen. Was zowiezo een beetjeom dan maar meteen je monitor weer in te leveren; zeker als je ook nog eens op de hoogte bent van het geeikel bij Teleplan...
Neem aan dat jeje serienummer hebt genoteerd?
Tja.. als je een 19" heb, koop dan alsjeblieft een Matrox videokaart ofzo..
Zo'n gare tnt ga je toch niet tegen aan zitten kijken ?
Je ver***** je ogen ermee man !
Zo'n gare tnt ga je toch niet tegen aan zitten kijken ?
Je ver***** je ogen ermee man !
Ik had eerst een tnt1, nu een tnt2Ultra, maar kwa scherpte ben ik er wel op vooruit gegaan. Ik heb niets aan te merken op die tnt2. Draai 1154@85 hz. op Hansol701p
Heb de monitor hier op mn werk even op het volgende systeem aangesloten:
IBM Intellistaion M-Pro met een Diamond Fire GL-4 met de nieuwste drivers.
Beeld is op 1280 x 1024 85Hz geen ruk beter. Lijkt me dus sterk dat het aan mn videokaart ligt.....
IBM Intellistaion M-Pro met een Diamond Fire GL-4 met de nieuwste drivers.
Beeld is op 1280 x 1024 85Hz geen ruk beter. Lijkt me dus sterk dat het aan mn videokaart ligt.....
En robbie007 zit nu vrolijk te kijken op zijn Eizo T765 waar zijn Radeon 8500 aanhangt, en denk bij zichzelf, Rob, je hebt een goede keuze gemaakt.
w00t
Pagina: 1