Welke videokaart raden jullie mij aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Johannn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik weet het dit onderwerp is al vaak aan bod geweest, maar toch wil ik graag weten wat jullie mij aan raden.

Momenteel draait mijn systeem op een 2mb 2d savage videokaart, ik heb wel een voodoo 2 maar die werkt toch niet lekker in windows xp en staat momenteel uitgeschakeld. Mijn huidige pc configuratie is als volgt:

412 Mb Geheugen
Celeron 633 Mhz. (ga ik ook nog een keer vervangen voor een Pentium 3 1000 Mhz. waarschijnlijk)
20 GB 5400 Rpm
2m 2d kaart
15 inch monitor met een resolutie van 800x600
Atx kast

Het gaat mij vooral om het kijken van divx filmpjes op mijn pc en af en toe een spelletje.
Het beste lijkt mij een Geforce 2 Mx 400 vanwege de goedkope prijs en met dit systeem zal ik vast niet het optimale uit een GTS kaart halen.

Welke kaart(en) moet ik trouwens vervangen? Voodoo 2 en savage 4 er beide uit halen? Of moet de Savage 4 er in blijven zitten? In de tijd dat ik mijn voodoo 2 kocht zo'n 4 jaar geleden toen die krengen nog 500 piek kosten, moest mijn 2d kaart er wel in blijven.

Tot slot 2 vraagjes: zal windows (xp pro) ook wat vlotter draaien, als er een snellere videokaart in zit? Hoeveel keer sneller is een GeForce 2 Mx als een Voodoo 2 8-) ?

Always Look On The Bright Side Of Life!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:52

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Die Voodoo2 pushed je andere kaartje alleen wat op, dus die kun je er denkik wel in laten zitten...

en als je idd soms een DivX flimpie kijkt, zo nu en dan een gamepje doet, dan is een GF2MX 400 heel goed.

alleen moet je niet zeggen dat je sys uit een GTS niet volle vermogen haalt, das nl flauwekul :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

waarom een dikke kaart als je maar een 15" op 800x600 gebruikt?
dan kom je met een 16MB ati nog wel uit de voeten...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Ik zou ook voor de GeForce MX 400 32/64MB gaan. ik heb die ook in mijn Pentium 4 (64MB dan) en voor mij is dat goed genoeg, af een toe een divxje/dvd, en af en toe een game :)

Dus ik zou ook voor die gaan.

Edit
Een 15'' kan op 1024*768 hoor, kijkt een stuk relaxter :D. Ow ja, neem wel de 32mb (64 is overkill :)

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
wil je die divx op de tv bekijken of op je monitor?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Barreljan
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op zaterdag 12 januari 2002 22:06 schreef ErikRo het volgende:
wil je die divx op de tv bekijken of op je monitor?
neem dan een Voodoo3 3000 AGP/PCI met TV-Out. Erg goedkoop deze tijd en perfecte prestaties!

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• Sir Vega
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik heb voodoo2 en die loopt goed onder xp, return to castle wolfenstein heb ik erop zitte spelen ziet er mooi uit, verder kijk ik divx films met een 2mb kaartje gaat perfekt, ik denk niet dat je zo nodig een neiwe grafische kaart hoeft te hebben.

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

Verwijderd

een GeForce 2 mx 400 32Mb goedkoop en toch een leuke kaart.
de 64Mb versie is echt pure overkill, staat leuk maar heeft totaal geen functie met deze kaart.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

juist omdat het een nvidia kaart is haal je er bijna altijd alles wel uit. Je moet alleen geen radeon 8500 kopen want daar heb je idd een te langzame processor voor. Je kan gerust een GF2Ti kopen of zelfs een GF3 als je dat wilt, je haalt er dan meer uit als dan bij een ATI kaart. En als je dan later upgrade naar een 1ghz P3 is ie helemaal snel genoeg.

MechWarrior || Monsters Game

• Johannn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04-2024
Ja oke films kan ik natuurlijk op 1024x768 kijken. Maar voor de rest is 1024x768 in windows in ieder geval niet relaxt dan zijn de pictogrammen veels te klein op deze monitor. Gewoon af en toe switchen tussen resoluties denk ik. Dat divx bij mij zo schokt heeft denk ik ook wel te maken met windows xp, in win 9x was het wat divx betreft een stuk beter. Maar ik verwacht dat als ik een nieuwe videokaart heb en over een tijdje waarschijnlijk ook een nieuwe processor die problemen wel opgelost zijn. Anders zet ik er een 2e windows op.

Mijn besluit staat vast, ik ga voor: GeForce MX 400 32MB of 64 Mb (prijsverschillen daartussen zijn er haast niet).
Omdat die denk ik de beste prijs-kwaliteits verhouding heeft en omdat ik verwacht dat die een flinke tijd mee zal gaan.

Dat masternewman Rtcw lekker kan draaien komt denk ik grotendeels door zijn snelle processor.

Always Look On The Bright Side Of Life!

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 23:06 schreef Johannn het volgende:
Ja oke films kan ik natuurlijk op 1024x768 kijken. Maar voor de rest is 1024x768 in windows in ieder geval niet relaxt dan zijn de pictogrammen veels te klein op deze monitor. Gewoon af en toe switchen tussen resoluties denk ik. Dat divx bij mij zo schokt heeft denk ik ook wel te maken met windows xp, in win 9x was het wat divx betreft een stuk beter. Maar ik verwacht dat als ik een nieuwe videokaart heb en over een tijdje waarschijnlijk ook een nieuwe processor die problemen wel opgelost zijn. Anders zet ik er een 2e windows op.

Mijn besluit staat vast, ik ga voor: GeForce MX 400 32MB of 64 Mb (prijsverschillen daartussen zijn er haast niet).
Omdat die denk ik de beste prijs-kwaliteits verhouding heeft en omdat ik verwacht dat die een flinke tijd mee zal gaan.

Dat masternewman Rtcw lekker kan draaien komt denk ik grotendeels door zijn snelle processor.
Neem dan wel een Abit
goede 2d en zeer oc baar

Verwijderd

"Ik weet het dit onderwerp is al vaak aan bod geweest, maar toch wil ik graag weten wat jullie mij aan raden."

Daar is een woord voor, daar kom ik alleen ff niet op.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/20#20
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.