Toon posts:

Chello beveiligd NIC's ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde vanmiddag de standaard Realtec flut-netwerkkaart van chello vervangen voor een 3Com 3c905B-TX.

Alle instellingen staan goed maar op geen enkele manier kan ik verbinding krijgen met internet.

Kan het zijn dat Chello dat op een of andere manier heeft beveiligd, dat ze alleen HUN flutspullen accepteren om een verbinding te krijgen??

Als dit zo is hoe kan je dit omzijlen? Ik vind die kaartjes gewoon klote omdat dat volgens mij de bottlenek is dat ik m'n PC niet goed kan OC'en.

ps. ik wist niet in welk forum deze vraag thuishoort, maar ik dacht zo dat de mensen hier de meeste ervaring met Chello zouden hebben. Dus heb ik em hier maar geplaatst.

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 10:47
Het mac adres ban je nic staat je toe verbinding te maken met chello. Als je je nic wilt veranderen zal je toch echt de helpdesk moeten bellen om het naar je huidige aantepassen

Red een boom, eet een bever

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 20:54 schreef BoutWout het volgende:
Het mac adres ban je nic staat je toe verbinding te maken met chello. Als je je nic wilt veranderen zal je toch echt de helpdesk moeten bellen om het naar je huidige aantepassen
Volgens mij is bij de installatie van Chello alleen het Mac-adres van de kabelmodem doorgegeven en niet die van de NIC.

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Op zaterdag 12 januari 2002 21:00 schreef CaseBuster het volgende:

[..]

Volgens mij is bij de installatie van Chello alleen het Mac-adres van de kabelmodem doorgegeven en niet die van de NIC.
Dat verschilt per regio

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 10:47
Lancity modem Amsterdam-zuid: nic

Red een boom, eet een bever

Verwijderd

huh? kun je niet gewoon met die oude het mac address releasen en dan de nieuwe erin en dan weer alles opnieuw aanvragen?

trouwens, van chello hebben wij altijd al een 3com gehad. Eerst een ISA en toen een PCI

Verwijderd

Ik woon in Amsterdam postcode 1024 en heb een LanCity-modem.
Als ik mijn NIC vervang voor een ander, dien ik altijd Chello te bellen om mijn nieuwe MAC-adres door te geven. Dan duurt het voor mij ca. 24 uur voordat ik weer een IP-adres krijg, omdat dan pas het MAC-adres is gewijzigt bij Chello. Voordat ik dan probeer een IP te verkrijgen moet ik eerst even m'n modem resetten.

Echter voor Com21 en/of Terayon modems kun je na het laten wijzigen van je MAC adres meteen internetten NA je modem gereset te hebben. In dit geval hoef je dus geen 24 uur te wachten.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 19:05
ja maar das ook veranderd. als je lancity hebt en je sluit nieuwe nic aan, opent je browser maar 1 website: waar jeje nieuwe mac-adress moeten invoeren.
of is dat ook al niet meer?

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 21:43 schreef Sjah het volgende:
ja maar das ook veranderd. als je lancity hebt en je sluit nieuwe nic aan, opent je browser maar 1 website: waar jeje nieuwe mac-adress moeten invoeren.
of is dat ook al niet meer?
Nog nooit van gehoord....maar het is een goeie, zal ik eens vragen aan de helpdesk of dat kan....kan ik het in het vervolg zelf doen :D

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:00
Je moet geloof ik eerst je ip vrijgeven en dan kan je op de nieuwe kaart maar naar een adres waar je je gegevens moet invullen, dit is niet overal zo en verschilt per regio. Gebruik de search, er zijn hier al meerdere topics over geweest met precies de instructies hoe je dit moet doen. Suc6 :)

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit verschilt inderdaad per regio cq modem. Bij de ene persoon in de wijk werkt het wel en bij de andere niet, wat je gewoon kan proberen is je ip adres vrij te geven (ipconfig /release_all op je ouwe nic), daarna je nieuwe nic erin zetten .. en maar hopen dattie een dhcp doorgeeft en je dus ook een ipadres krijgt toegewezen. Mocht dit niet het geval zijn ben je toch verplicht om chello te bellen om het mac adres van je nic te laten verwijderen uit het systeem (dit is dus de beveiliging omdat chello dus niet wil hebben dat je een hub direct op je kabelmodem zet zodat je dus meerdere ip's kan binnenkrijgen). Zodra dat gedaan is, renew je je ipconfig en je hebt een ip binnen. Dus ut ligt niet aan jouw/je nic/je systeem/je instellingen .. tis gewoon puur de chello beveiliging waardoor je momenteel geen ip adres krijgt toegewezen.
Pagina: 1