Op zaterdag 12 januari 2002 23:40 schreef Bart B het volgende:
Neem een losse TV-kaart. Voordeel hiervan is dat je met upgraden naar andere videokaart niet in de problemen zit.
Lees ff wat die jongen zegt- de ATi
TV-Wonder. Dat is dus een losse kaart, niet de AIW.
Hauppauge is goed. Heb zelf de PCI versie (oud, heeft in een P-100 dienstgedaan). Driver support is ook goed (had redelijk snel XP support).
Met de Hauppauge is wel het beeld van Canal+ te decoderen, maar het geluid (nog) niet. Ik zou er niet teveel waarde aan hechten. Toch alleen maar troep op die zender en aan de rest (30+ standaard).
Belangrijk punt om te onthouden is dat zowat alle PCI TV-cards op de markt gebruik maken van dezelfde tuner (Philips) en dezelfde controller chip (BTC, tegenwoordig Connexant). Driver support is een relevant criterion, en gelijk zowat de enige- hardwarematig is het een pot nat.
Heb zelf wisselende ervaringen met een Pinnacle PCTV Rave (de tegenhanger van de Hauppauge WinTV Primio), ding is ERG kieskeurig over z'n PCI bus performance (en weigert resoluut een interrupt te delen), maar ik denk dat je dat net zo snel hebt als je een ander neemt.
Ik overweeg momenteel juist om een geintegreerde (de ATi Radeon All-in-Wonder) te nemen, om 2 redenen:
1) ik ben die PCI performance zeik beu. AGP is snel zat.
2) ik wil op volle resolutie video kunnen capturen (om m'n PC als video recorder te gebruiken)- dat kan alleen 1 losse TV kaart, de Hauppauge WinTV PVR. En die is duurder dan de AIW.
Plus dat m'n ouwe ATi Rage Pro 8MB dringend aan een upgrade toe is.