Zonder vast ip hosten

Pagina: 1
Acties:

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 13:01
Ik wil een website gaan hosten op mijn eigen server maar ik heb geen vast ip. Dus nu wil ik 1mb gratis webruimte aanvragen en daar een script opzetten die de mensen doorstuurd naar mijn ip (dus een script die het ip opzoekt). Maar ik zou niet weten hoe dat moet. Iemand tips?

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 20:35
Bij welke provider zit je ?? Misschien kun je iets met je hostname. Gewoon naar www.cjb.net en dan signuppen. Dan krijg je een adres als mijnnaam.cjb.net die dan doorverwijst naar je hostname, die afhankelijk van je provider steeds hetzelfde is :)

Verwijderd

Volgens mij kan dit niet...

Verwijderd

als ik jou was zou ik het lekker makkelijk doen, http://www.dyndns.org, dat gebruik ik ook, ook met dynamisch ip-adres.

als het goed is kan je er zelfs een normale domeinnaam aan koppelen. nu krijg je http://jouwdomein.dyndns.org of http://joudomein.ath.cx etc etc etc. diverse opties.

• MisterData
Of iets als DynDNS. Dan moet je een progje op je server zetten die elk half uur je IP upload naar de DynDNS server die dan vervolgens zorgt dat je domein altijd doorverwijst naar jouw server.

Edit : Heh net te laat :(

Verwijderd

Heb je chello? ik heb ook chello met terayon modem, heb nu al half jaar zelfde ip :)

Verwijderd

dns2go

ff een proggie downen en je kan met een dynamisch IP hosten (mits je natuurlijk een server draait)

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 13:01
en dan moet je die dns weer koppelen aan je server.
Het is trouwens een win2k server servertje

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 16:37 ]

• MisterData
Op zaterdag 12 januari 2002 20:01 schreef hdd het volgende:

[..]

Moet je dan geen apart programma installeren dat naar dyndns connect. :?
Zie mijn post :)

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 16:37 ]

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 20:01 schreef hdd het volgende:

[..]

Moet je dan geen apart programma installeren dat naar dyndns connect. :?
ja maar das toch geen probleem? das installen en login/paas opgeven en klaar. verder niks. lijkt me makkelijker dan een script of een andere provider,

en het proggie contact dyndns elke keer zodra jou ip verandert, dan geeft hij dit ff door. werkt super

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:04
Ik heb een dynamisch domein bij dyndns. Op mijn 'officiele' homepage staat alleen een framesetje met daarin een verwijzing naar mijn dyndns adres. Dus in de browser staat bovenaan netjes mijn domein naam en in de frameset draait mijn vieze dyndns pagina's.

woei!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

uhhh... geen P&W iig, meer iets voor NTS?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1