Toon posts:

Mandrake 8.1 op 486DX5 133MHz 20Mb RAM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af of het verstandig is om een Mandrake 8.1 router op te zetten op mijn -486DX5 133MHz 20Mb RAM- en er tevens een mailserver van te maken?

Kan ik dan KDE laten draaien, GNOME, zonder X-Window waarschijnlijk...

Wie heeft er tips?

Verwijderd

moet lukken

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:13
KDE of Gnome gaat je niet lukken op zo'n systeem. Het draait wel, maar je kunt met je ogen je muis volgen terwijl de mousespeed en accelleration op het hoogst staan :(

Probeer KDE of Gnome maar eens te installeren zonder XFree:
als ik "apt-get install gnome" zou doen op mn Debian bak, gaat ie automatisch de benodigde XFree troep ophalen (wat ik maar niet doe, want wat moet ik nou met XFree over SSH?)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is: Die PC staat nu als Freesco router te draaien, maar ik wil er een mailserver van maken door er eXTremail op te installeren..

Ik krijg het verdomme gewoon niet voor elkaar...
Dit is echt frustrerend mensen...

Als er nog iemand tips heeft om eXTremail te installeren: graag.....

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:13
Debian misschien een optie? Was voor mij een simpele stap vanaf Windows NT4 server en FreeSCO. Gewoon veel HOWTO's doorspitten, kom je er vanzelf.
En ja, er zijn ook HOWTO's om mailservers op Linux te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik heb me al de pleuris gezocht voor die HOWTO's om eXTremail op Freesco te installeren...

Ik kom steeds tegen dat ik gewoon commando "installpkg http://blabla.." moet uitvoeren (waar blabla de URL naar de directory met de package is) maar ik kan gewoon niet vanaf die router die sites benaderen..

Ik krij steeds "host unreachable" en als ik op IP probeer te connecten krijg ik een 404 van de server..

Ik ben radeloos. Ik heb echt geen idee meer wat ik moet doen. Die Freesco router is gewoon toppie, maar ik krijg gewoon geen mailserver-proggie geinstalleerd op mijn harde schijf. Daar baal ik gewoon van.

Vandaar dat ik nu eens aan het kijken ben voor andere Linux-distro's.

Welke Linux-distro's kunnen als router en als mailserver fungeren, en zijn te doen op mijn systeem (486Dx5 133MHz 20Mb RAM)???

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
debian en slackware

Verwijderd

Ik heb zo tweeweken geleden iets dergelijks lopen uitzoeken en ik kwam er achter dat het best wal kut is om zo'n mailservertje van scratch op te zetten, (al die verschillende mailproggies) Toen ontdekte ik e-smith total-office......
Een distro die afgeleid is van Redhat. Zit standaard qmail(schijnt de meest secure-mailserver te zijn) op. Het is gewoon klik&go. Binnen 30 minuten had ik een pop3/imap server op gang die mail sortte op een manier die ik wilde, superrelaxt!!! Maar belangrijker is nog: Er zit standaard een webmailserver op geinstalleerd gewoon [ipadres/naam]/webmail intypen en voila (horde/imp). Ik denk datie het ook wel doet op je 486dx5. Een goed pakket als ik er ooit 1 heb gezien.

ps. Mandrake gaat toch niet werken want het is een pentium-only distro.

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:06
Ik dacht dat Mandrake voor pentium gecompileerd was??

Zal niet lukken dus.

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 12 januari 2002 22:40 schreef Remenic het volgende:
Ik dacht dat Mandrake voor pentium gecompileerd was??

Zal niet lukken dus.
Je hebt geloof ik ook wel i386, maar Mandrake is wel erg traag op een of andere manier. Debian is idd echt sneller. Maar een 'Pentium' 133 is niet meer zo snel, dus misschien is Corel Linux 1.2 iets? (met KDE 1.2)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Corel-linux 1.2 wordt niet echt actief ondersteund, dan zou ik eerder voor een beetje kale straight-Debian gaan (da's toch al de basis geweest voor Corel-linux).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
Mandrake 81 is inderdaad voor en i586 of hoger en zal niet (goed, dan wel helemaal niet) op een i486 werken, dan moet je Mandrake 7.1 hebben die is nog wel voor een i486.

Maar je kan beter Debian nemen een stukje lichter dan Mandrake met allemaal troep er in.

• Sihaya
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

Als het geen desktop hoeft te zijn is X natuurlijk overbodig. Maar anders zou je via xdmcp kunnen werken. Dan voer je de programma's op je pentium uit en hoeft je 486 alleen de beelden uit te zenden.

signature has expired

Pagina: 1