Toon posts:

Kast ivm rolstoel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eigenlijk op zoek naar een andere kast voor mijn pc (amd tb 1000 + soltek mobo). Probleem\vorwaarde is een goede toegankelijkheid, dit omdat ik een rolstoel zit. Om deze reden is het vrij lastig om onder mijn bureau te kruipen en bijv. de stekkers van de speakers aan te sluiten of een hd te vervangen. Eigenlijk zoek ik dus een midi-tower waar ik de fire-wire, usb- en audio uitgangen aan de voorkant kan monteren. Een desktop kan ook een oplossing zijn alleen is de ruimte vrij beperkt met 2 hd's, cd-brander en dvd-speler en zal het geheel best warm worden. De monitor hoeft er niet bovenop dus ik kan daar wel een koeler inbouwen, maar kunnen eventuele aansluitingen (ik heb op tweakers al van die losse frontjes gezien voor een sb-live) er dan nog bij?

Iemand ideeën\suggesties?
Waar kan ik dat soort frontjes vinden?

Verwijderd

nou als je een duurdere geluidskaart hebt dan zitten die aansluitingen vaak al vooraan met een externe of interne box
doe daar nog een lian-li usb kast bij en de usb-aansluitingen zitten vooraan op de onderkant van de kast :)

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:55

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ask chairman, is ook een rolstoeler en maat van mij. Hij hangt hier ook veel op GoT.

20*350ZO45°

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Compaq heeft wel computers (ik weet niet of ze die nog verkopen) gemaakt met een klepje aan de voorkant, met daarachter USB-aansluitingen.

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• AMDtje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01 00:13
Of je kast op tafel zetten naast je montitor, kan je overal makkelijk bij. En nee, het is niet mooi, maar makkelijk is het wel.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:59
Asus heeft van die i-panels. Dat is een ding wat je in een leeg 5,25 gat kan stoppen en dan schijn je usb poorten van voren te hebben (ik weet niet precies hoe het zit, kijk maar effe bij asus).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik zou als ik jou was een goed afgewerkte midi tower nemen, voor boven op het bureau. Vooral een stille (je zit er immers vlakbij met je oren) en een beetje modulair opgebouwd (losse driver bays bv). De Elan Vital T10 is een goeie.
Voor de aansluitingen (geluidskaart, USB) zijn er genoeg opties/accessoires met break out boxen, USB bays ed.

Aluminium kasten, als Lian Li, hebben het voordeel van een lager gewicht (voor als je m eens moet verschuiven).

Anders een full tower op zwenkwieltjes (somige "dure" towers hebben die als optie). Er zijn ook losse PC standaards op wieltjes te koop.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb laatst een Gigabyte BB gezien met een blauw font, G-Max .

Afbeeldingslocatie: http://www.gigabyte.de/products/img/gmax_ma.jpeg

http://www.gigabyte.de/products/Barebones/G-MAX%20Series.htm

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:01

Geckoo

Good news, everyone!

Sitecom heeft een kaartje wat in een 3,5 floppy bay past waardoor je 4 usb aansluitingen krijgt. wat je ook kan doen is een kast op wieltjes nemen die je makkelijk kan verrijden (zet wel je rolstoel op de rem anders draai je zelf even hard mee :D gebeurd me pa nog wel eens)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:54

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Het kost wat, maar anders zou je op zoek kunnen gaan naar een rack model? Gebruikte het liefst, nieuwe zijn vrij onbetaalbaar. :'( Dan heb je vrij veel aansluitingen vooraan zitten. Het vergt wat organisatie en wat pegels, maar dan heb je ook wat... :9~

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 09:31
Of koop zo'n FrontX poortjes :) gewone pc kast, maar je kan alle aansluitingen in een bay verhuizen naar de voorkant... en voor HDD's snel te verwisselen kan je bvb: racks kopen...

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Op zondag 13 januari 2002 13:02 schreef BackSlash32 het volgende:
Ik heb laatst een Gigabyte BB gezien met een blauw font, G-Max .

[afbeelding]

http://www.gigabyte.de/products/Barebones/G-MAX%20Series.htm
Leuke dingen! Heb je toevallig nog enig idee waar je die gezien had?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zondag 13 januari 2002 15:45 schreef uibeltje het volgende:

[..]

Leuke dingen! Heb je toevallig nog enig idee waar je die gezien had?
We verkopen ze :P vanaf morgen (ff doorgemaild naar m'n baas)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 16:49

BaatZ

Prullenbakker :?

Op zondag 13 januari 2002 14:01 schreef ElCondor het volgende:
Het kost wat, maar anders zou je op zoek kunnen gaan naar een rack model? Gebruikte het liefst, nieuwe zijn vrij onbetaalbaar. :'( Dan heb je vrij veel aansluitingen vooraan zitten. Het vergt wat organisatie en wat pegels, maar dan heb je ook wat... :9~
ik denk niet dat je naast een rack panel wil zitten :)
de herrie die zo'n ding produceert is echt niet grappig om lang naast te zitten.
of je moet van snerpende ventilatortjes houden :)

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 18:04 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

We verkopen ze :P vanaf morgen (ff doorgemaild naar m'n baas)
En waar is dat dan?

Verwijderd

Desktopkastje geen uitkomst?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Huisje? ---------------------------------------------------------|>
Op zondag 13 januari 2002 18:18 schreef rAvers het volgende:
En waar is dat dan?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties!
Een rack wordt idd niet wat. Een lian-li kast misschien wel en ik ben nu de volgende op het spoor:
hmmm kan geen plaatje posten.
Voeg toe aan winkelwagentje!

Geen geknoei achter je PC, alles wordt naar een frontpaneeltje doorverbonden:

- 2 USB poorten

- 1 EEE1394 firewire poort

- Sound plugs : ear, microphone en line in

- switch om CPU temperatuur, Systeemtemperatuur en Hard Disk temperatuur weer te geven

Bovendien zit in dit toestel een Hard Disk Cooler met 2 ventilatoren ingebouwd !!

Het geheel past in een 5,25" standaard bay.

wallabie.com
Eens zien.
Pagina: 1