Ik heb via via weer een A1200 er bij... Nu wil ik graag de mogelijkheid hebben om een cdrom er op aan te kunnen sluiten samen met de hd. Hoe kan ik dat het beste doen?
Verwijderd
cdrom via de PCMCIA slot en de 2.5" hd gewoon via de interface kabel aan de onderkant van de 1200.
volgens mij herkend de 1200 geen hd's boven de 2Gb.
jep dat klopt kep er ook een hd bij zitten van 1,3gb..
maar als ik het goed begrijp dan moet de cdrom er gewoon bij op komen... aan de flatcable van de HD... Moet ik van de week maar eens kijken.. aangezien de voeding kapot is... en nu ben ik dus opzoek naar een schema om een pc voeding aan te sluiten op de amiga.. dat kan .. maar kan nog nergens de info vinden hoe..
maar als ik het goed begrijp dan moet de cdrom er gewoon bij op komen... aan de flatcable van de HD... Moet ik van de week maar eens kijken.. aangezien de voeding kapot is... en nu ben ik dus opzoek naar een schema om een pc voeding aan te sluiten op de amiga.. dat kan .. maar kan nog nergens de info vinden hoe..
Kijk eens. De hulptroepen zijn onderweg.Op zaterdag 12 januari 2002 23:25 schreef Xiphy het volgende:
jep dat klopt kep er ook een hd bij zitten van 1,3gb..
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
De Amiga 1200 ondersteund wel grotere HD's hoor. Ik heb er zelf een 6.4GB WD in zitten. Alleen het standaard filesystem (FFS) ondersteund het niet, je moet een ander filesystem gebruiken. Ik weet eigelijk niet of de nieuwste Amiga OS-en dat wel ondersteunen want ik ben bij OS3.1 blijven hangen... (Ik gebruik zelf PFS2; er zijn geloof ik wel gratis varianten).Op zaterdag 12 januari 2002 22:39 schreef Transparent_Ink het volgende:
cdrom via de PCMCIA slot en de 2.5" hd gewoon via de interface kabel aan de onderkant van de 1200.
Je kunt de CD-ROM overigens makkelijk aansluiten op de IDE poort hoor met het juiste kabeltje. Op Aminet kun je drivers vinden.