Toon posts:

php met een "for loop" rijen van de tabel op scher

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een formulier maken....in een <TD> komen de namen van de te invoeren gegevens en andere <TD> komen tekstvakken, waar je dingen in kan voeren....
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<?
echo "<html><head><title>BizCane Travel</title></head><body leftmargin=0 topmargin=0 marginwidth=0 marginheight=0>";
echo "Hier kunt u u registreren!!<BR><BR>";
echo "<table border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"2\" width=\"468\">";
echo "<form type=\"post\" action=\"register2.php\">";  

function registerLayout($tekstOmInTeVoeren, $tekstboxNaam)
{
    echo "<tr><td align=\"left\" valign=\"top\"><font face=\"Trebuchet MS, Verdana, Arial, Helvetica\" size=\"2\" color=\"#000000\"><b>";
    echo $tekstOmInTeVoeren;
    echo "</b></font></td><td align=\"left\" valign=\"top\"><font face=\"Trebuchet MS, Verdana, Arial, Helvetica\" size=\"2\" color=\"#000000\"><input type=\"text\" size=\"22\" name=";
    echo $tekstboxNaam;
    echo "></font></td></tr>";        
}

$arrayVariabeleTeksten = array ('Inlognaam', 'Wachtwoord', 'Wachtwoord2', 'Voornaam', 'Achternaam', 'Adres', 'Postcode', 'Woonplaats', 'Telefoonnummer', 'MobieleNummer', 'Nationaliteit', 'Geboortedatum', 'Geslacht');

$arrayVariabeleTekstLengte = count($arrayVariabeleTeksten);

$arrayVariabeleNamen = array ('inlognaamInvoer', 'wachtwoordInvoer', 'wachtwoord2Invoer', 'voornaamInvoer', 'achternaamInvoer', 'adresInvoer', 'postcodeInvoer', 'woonplaatsInvoer', 'telefoonnummerInvoer', 'mobielInvoer', 'nationaliteitInvoer', 'geboortedatumInvoer', 'geslachtInvoer');

for ($j = 0;$j<$arrayVariabeleTekstLengte;$j++)
{
    registerLayout($arrayVariabeleTeksten[j], $arrayVariabeleNamen[j]);
}

echo "<tr><td align=\"left\" valign=\"top\"><font face=\"Trebuchet MS, Verdana, Arial, Helvetica\" size=\"2\" color=\"#000000\"><input type=\"submit\" value=\"Invoeren in de database\"></font></td></tr></form></table></body></html>";
?>

De in te zoals te zien is, heb ik twee arrays waarin o.a. de namen van de tekstvakken instaan.....
Als ik deze 'run' dan krijg ik alleen tekstvakken te zien en als ik in de <HTML> broncode kijk...dan zie ik bij name=....(dus leeg.....)
Iemand enig idee??

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

laat eerst al die html zooi eens weg
en doe eens wat print_r()'s oid

en leer debuggen :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan HTML troep....het ligt ergens bij:
PHP:
1
2
3
<?
?>

Hij wil de ingevoerde variabelen niet accepteren, denk ik....en als
PHP:
1
2
3
<?
echo "<tr><td>$tekstOmInTeVoeren</td><td><input type=\"text\" size=\"22\" name=$tekstboxNaam></td></tr>";
?>

vervang voor:
PHP:
1
2
3
<?
echo "<tr><td>NAAM</td><td><input type=\"text\" size=\"22\" name=naam></td></tr>";
?>

krijg ik....14 keer NAAM op het scherm (??)

• D2k

D2k

global $tekstOmInTeVoeren, $tekstboxNaam;
bovenaan in je functie

Verwijderd

Topicstarter
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
<?
{
    echo "<tr><td>$tekstOmInTeVoeren</td><td><input type=\"text\" size=\"22\" name=$tekstboxNaam></td></tr>";        
}
?>

Zo???.....geeft het zelfde effect :'(

• D2k

D2k

bovenaan in je functie

Verwijderd

Topicstarter
Euhmmmm....ik wil niet dom overkomen, maar het lukt nog steeds niet
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
<?
function registerLayout($tekstOmInTeVoeren,$tekstboxNaam)
{
}
?>

zo??...

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Topicstarter
PHP:
1
2
3
4
<?
Ik heb het.....
for ($j = 0;$j<$arrayVariabeleTekstLengte;$j++){    registerLayout($arrayVariabeleTeksten[j], $arrayVariabeleNamen[j]);}
?>

De "[j]" moeten "[$j]" zijn....sorry dat ik misschien onnodig gepost heb :D

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
zal ik het probleem dan maar even op komen lossen.... :P

kijk het is heeel simpel, je gebruikt variabele variabelen.

En de variabele van de variabele moet je dus wel als variabel laten uitvoeren,

kortom gooi eens wat dollartekens voor die j's!!! :+ :7

er was al iemand anders wakker geworden :P :)

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de (bovenste) code in OOP wil schrijven lukt het...ik krijg alleen 1 "knop" en 1 tekstvak...
Ik heb meerdere OOP artikelen gelezen..en dit is wat ik opgepikt heb gehaald heb...
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
<?
class Register
{
    var $arrayVariabeleTeksten;
    var $arrayVariabeleTekstLengte;
    var $arrayVariabeleTekstLengte;
    var $htmlHeader;
    var $maxlength = 20;
    var    $type = "text";

function Register()
    {
        $this->functie1();
        $this->functie2();
        $this->registerLayout($tekstOmInTeVoeren, $tekstboxNaam);
    }    
    function functie1()
    {
        $this->htmlHeader = "<table border=\"3\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"2\" width=\"468\"><form type=\"post\" action=\"register2.php\">"; 

$this->arrayVariabeleTeksten = array ('Inlognaam', 'Wachtwoord', 'Wachtwoord2', 'Voornaam', 'Achternaam', 'Adres', 'Postcode', 'Woonplaats', 'Land', 'Telefoonnummer', 'MobieleNummer', 'Nationaliteit', 'Geboortedatum', 'Geslacht');

$this->arrayVariabeleTekstLengte = count($arrayVariabeleTeksten);

$this->arrayVariabeleNamen = array ('inlognaamInvoer', 'wachtwoordInvoer', 'wachtwoordInvoer2', 'voornaamInvoer', 'achternaamInvoer', 
'adresInvoer', 'postcodeInvoer', 'woonplaatsInvoer', 'landInvoer', 'telefoonnummerInvoer', 'mobielInvoer', 'nationaliteitInvoer', 'geboortedatumInvoer', 'geslachtInvoer');
    }
    {            
        if ($this->tekstOmInTeVoeren=="Wachtwoord"||$this->tekstOmInTeVoeren=="Wachtwoord2"){$this->type="password"; $this->maxlength=12;}
        if ($this->tekstOmInTeVoeren=="Postcode")$this->maxlength=6;
        if ($this->tekstOmInTeVoeren=="Geboortedatum"){$extra=" (ddmmjjjj)";$this->maxlength=10; $tekstOmInTeVoeren.=$extra;}
        if ($this->tekstOmInTeVoeren=="Telefoonnummer"||$tekstOmInTeVoeren=="MobieleNummer")$this->maxlength=10;
        if ($this->tekstOmInTeVoeren=="Geslacht")
        {
            echo "<tr><td align=\"left\" valign=\"top\"><font face=\"Trebuchet MS, Verdana, Arial, Helvetica\" size=\"2\" color=\"#000000\">".$this->tekstOmInTeVoeren."</font></td><td align=\"left\" 

valign=\"top\"><font face=\"Trebuchet MS, Verdana, Arial, Helvetica\" size=\"2\" color=\"#000000\">Man<input type=\"".$this->type="radio"."\" name=\"".$this->tekstboxNaam." value=\"m\">&amp;amp;nbsp;Vrouw<input type=\"radio\" name=\"".$this->tekstboxNaam."\" value=\"v\"></font></td></tr>";
        }
        else
        echo "<tr><td align=\"left\" valign=\"top\"><font face=\"Trebuchet MS, Verdana, Arial, Helvetica\" size=\"2\" color=\"#000000\">".$this->$tekstOmInTeVoeren."</font></td>
<td><font face=\"Trebuchet MS, Verdana, Arial, Helvetica\" size=\"2\" color=\"#000000\"><input type=\"$type\" size=\"22\" name=\"".$this->tekstboxNaam."\" maxlength=\"".$this->maxlength."\"></font></td></tr>";        
    }
    function functie2()
    {
        for ($j = 0;$j<$arrayVariabeleTekstLengte;$j++)    
        {
            registerLayout($arrayVariabeleTeksten[$j], $arrayVariabeleNamen[$j]);
        }

echo "<tr><td align=\"left\" valign=\"top\"><font face=\"Trebuchet MS, Verdana, Arial, Helvetica\" size=\"2\" color=\"#000000\"><input type=\"submit\" value=\"Invoeren in de database\"></font></td></tr></form></table>";
    }
}
$object = new Register;
?>

Er zijn heel veel fouten, maar aangezien ik een newbie ben in OOP is alles niet duidelijk voor me....kan iemand mij helpen??...
Mij vertellen wat ik helemaal fout doe??

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op zaterdag 12 januari 2002 19:06 schreef D2k het volgende:
bovenaan in je functie
arggghhh.. altijd maar die prutser oplossing om variabelen global te maken terwijl het absoluut niet nodig is.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1