[Vraag] HP Netserver LC3

Pagina: 1
Acties:

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 22:48

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Een vriend van me heeft een HP netserver LC3 op de kop weten te tikken voor heel weinig (leuk als server voor Oracle Database voor mijn website :) )

IN die machine zit 1x p2 350 (in andere slot zit een dummy) nu heb ik nog een p2 350 liggen, ik hoef verder niets te doen (behalve proc verwisselen :) uiteraard :) ) om die dual aan de praat te krijgen?

En verder nog een vraag over andere hardware, er zitten nu 2x 2.1gb scsi schijfjes in. nu kan ik 2x 9gb ibms krijgen.. die passen hier gewoon naast?

Er zit op dit moment maar 64MB ECC SDRAM in. weet iemand toevallig of deze server ook normaal SDRAM aankan of moet het perse registered ECC sdram zijn? (scheelt nogal in prijs)

En weet iemand toevallig wat er maximaal opkan qua processoren?

Ik heb via google gezocht maar afgezien van 1 pagina heb ik helemaal niets relevants kunnen vinden hierover. zelfs niet op de hp site zelf netserver.hp.com) daar komt de hele lc3 niet meer voor :(

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• rene_404
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03-2007

rene_404

Owh Jah!

Op zaterdag 12 januari 2002 18:52 schreef mkleinman64 het volgende:

Een vriend van me heeft een HP netserver LC3 op de kop weten te tikken voor heel weinig (leuk als server voor Oracle Database voor mijn website :) )
Wij hebben er twee staan als Novell 5.1 server, draaien perfect! (PII 450/128/9,1)
IN die machine zit 1x p2 350 (in andere slot zit een dummy) nu heb ik nog een p2 350 liggen, ik hoef verder niets te doen (behalve proc verwisselen :) uiteraard :) ) om die dual aan de praat te krijgen?
Ik heb horen zeggen dat je dan een voltage regulator nodig hebt. Wat dit is en hoe het werkt, geen idee. Mocht je het lukken om hem aan de praat te krijgen zou ik graag willen weten hoe je het gedaan hebt.
Er zit op dit moment maar 64MB ECC SDRAM in. weet iemand toevallig of deze server ook normaal SDRAM aankan of moet het perse registered ECC sdram zijn? (scheelt nogal in prijs)
Zover ik weet MOET er ECC geheugen in. Het liefste HP anders begint hij te zeuren bij het opstarten dat het geheugen niet van HP kwaliteit is. Het werkt overgens wel gewoon.
En weet iemand toevallig wat er maximaal opkan qua processoren?
Ik dacht een PII 500.
Ik heb via google gezocht maar afgezien van 1 pagina heb ik helemaal niets relevants kunnen vinden hierover. zelfs niet op de hp site zelf netserver.hp.com) daar komt de hele lc3 niet meer voor :(
Op deze HP Support site kan je nog het een en ander terug vinden over de LC3: http://netserver.hp.com/support/default.asp?pid=LC3&pid2=LC3

huh, heb ik dat gedaan?

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
er moet, ik herhaal MOET een voltage regulator op.

dat ding kost 179 guldens € 81,22.

ik heb nog een aantal voltageregulatoren liggen, als je voor mij even het partnummer op de andere regulator mail/post dan kan ik kijken of ik er nog een heb liggen die overeenkomt.

Sinlath | Opinions may contain latency

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 22:48

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Er moet een extra voltage regulator op?!

dat is 100% zeker als je die 2e proc wil gebruiken? (er zit nu een dummy cartridge in.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
ja dat is zeker.

er zit ook een tweede volt regulator vakje/socket/ide achtige aansluiting op het mobo die parallel staat aan de proc.

zonder volt reg doettie et niet (dit weet ik voor 100000000% zeker op een LH3, een iets ouder type dat de LC3)

Sinlath | Opinions may contain latency