Toon posts:

Oplossing voor verdwenen CDrom stations

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
"Oplossing voor verdwenen CDrom stations":

Ik heb dit probleem gehad met winXP maar het zal waarschijnlijk in win2000 hetzelfde zijn.

Ik had dus het probleem dat na de installatie van Nero m'n CDrom en brander station weg waren in windows verkenner en in nero.

Ik had nieuwe aspi drivers geinstalleerd maar dit werkte niet, ook een nieuwe versie van nero werkte niet.
Toen had ik de volgende oplossing hier op het forum gelezen:

Open regedit:
1. Ga naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
2. Verwijder de upperfilter en de lowerfilter
3. Reboot

Maar na dit uitgevoerd te hebben deden ze het nog niet. (bij mij stond er trouwens alleen een lowerfilter).

De oplossing bij mij was dat ik niet alleen bij ControlSet001 die filters verwijderd heb maar ook bij ControlSet002 ControlSet003 :) :)
Dus hetzelfe pad in regedit maar je moet ipv ControlSet001 dus 002 en 003 kiezen. :P

Dit hielp dus gelukkig bij mij. Ik hoop dat iemand die hetzelfde probleem heeft hier nog iets aan heeft, want er waren veel mensen met dit probleem zag ik met het zoeken.

Dus als je cdrom en brander het niet doen (niet zichtbaar in windows) probeer dit eens.

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zaterdag 12 januari 2002 18:51 schreef ZyPhiX het volgende:
"Oplossing voor verdwenen CDrom stations":

Ik heb dit probleem gehad met winXP maar het zal waarschijnlijk in win2000 hetzelfde zijn.

Ik had dus het probleem dat na de installatie van Nero m'n CDrom en brander station weg waren in windows verkenner en in nero.

Ik had nieuwe aspi drivers geinstalleerd maar dit werkte niet, ook een nieuwe versie van nero werkte niet.
Toen had ik de volgende oplossing hier op het forum gelezen:

Open regedit:
1. Ga naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
2. Verwijder de upperfilter en de lowerfilter
3. Reboot

Maar na dit uitgevoerd te hebben deden ze het nog niet. (bij mij stond er trouwens alleen een lowerfilter).

De oplossing bij mij was dat ik niet alleen bij ControlSet001 die filters verwijderd heb maar ook bij ControlSet002 ControlSet003 :) :)
Dus hetzelfe pad in regedit maar je moet ipv ControlSet001 dus 002 en 003 kiezen. :P

Dit hielp dus gelukkig bij mij. Ik hoop dat iemand die hetzelfde probleem heeft hier nog iets aan heeft, want er waren veel mensen met dit probleem zag ik met het zoeken.

Dus als je cdrom en brander het niet doen (niet zichtbaar in windows) probeer dit eens.
Denk je dat het ook helpt met Win98 en dat je diskette en USB-zipdrive ook niet gezien worden :?

Defunctus Deo Juvente

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 18:53 schreef HappyFun het volgende:

[..]

Denk je dat het ook helpt met Win98 en dat je diskette en USB-zipdrive ook niet gezien worden :?
Zou kunnen voor veel onderdelen is zo'n nummer:
{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Bij een diskette station staan geen upper en lower-filter maar misschien bij de zipdrive wel. Dat zou je ff kunnen checken. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat het ergens anders aan ligt.

Verwijderd

Filters?
Heb je dan Adaptec/Roxi software geinstalleerd gehad?
(Easy CD Creator)

deze heeft die ellende dan veroorzaakt.

Verwijderd

thnx dit werkte dus perfect in mijn geval :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Da's mooi :) Mara nog geen reden om een oud topic omhoog te schoppen. ;)

Dicht.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.