Modem niet willen werken

Pagina: 1
Acties:

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:53
Hallo.
Ik heb net bij een maat van me een reinstall gedaan van windows [ geen PB windows] alles werkt stabiel alleen we kennen nergend de drivers voor zijn modem vinden. :( .
De machine bevat:

Pentium 3 1ghz
128 mb ram
geforce 2 mx200
40Gb schijf
modem ??????????

Weet iemand waar ik die drivers kan vinden???

Verwijderd

Geef iets van info over het modem. Zo kan ik echt niet helpen. Wat voor chip zit erop etc... :? :?

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:53
HAmr of AMR of zoiets staat er op.

Verwijderd

Staat er niets op van een nummer (FCC oid... ) op de print,
of andere tekst nummers op dat modem ?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move > [forum=6]

Speur je kaartje es af en noteer alle nummers en kreten die je erop vindt.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Ik heb ook een probleempje met mijn modem. De pc wil hem nie vinden. Ik heb nie al teveel verstand van pc's, maar heb gehoord dat het aan de IRQ instellingen kan liggen. Het zou ook kunnen helpen als ik de modem in een ander PCI slot steek. Wie kan mij helpen?? (Het is een gewone Sitecom V.92 56 kbs modem)

Alvast bedankt allemaal

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zaterdag 12 januari 2002 20:27 schreef lil_bow_wow het volgende:
Ik heb ook een probleempje met mijn modem. De pc wil hem nie vinden. Ik heb nie al teveel verstand van pc's, maar heb gehoord dat het aan de IRQ instellingen kan liggen. Het zou ook kunnen helpen als ik de modem in een ander PCI slot steek. Wie kan mij helpen?? (Het is een gewone Sitecom V.92 56 kbs modem)

Alvast bedankt allemaal
Wat staat er dan in device manager?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
IRQ is IRQ zou je zeggen maar ik dacht dat het wel uitmaakte als je van slot veranderd. Windows 'vindt' hem dan wel opnieuw.

Je moet eerst vaak een 'enumerator' installeren (zeg maar de compoort op die kaart) en dan vindt hij pas de modem.
Ook wel het wel eens helpen om alle protocollen, adapter en services eruit te gooien. Toen vond ie m'n modem ook pas (wel in 1 keer).

Als je geen drivers hebt zou je ook een algemene 32k of 56k modem driver kunnen proberen. Dat werkt soms ook nog wel eens (in een verver verleden).

succes

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

das het apparaatbeheer neem ik aan :? Nou daar staat gewoon dat er niks is geinstalleerd.

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 20:33 schreef _bas_ het volgende:
IRQ is IRQ zou je zeggen maar ik dacht dat het wel uitmaakte als je van slot veranderd. Windows 'vindt' hem dan wel opnieuw.

Je moet eerst vaak een 'enumerator' installeren (zeg maar de compoort op die kaart) en dan vindt hij pas de modem.
Ook wel het wel eens helpen om alle protocollen, adapter en services eruit te gooien. Toen vond ie m'n modem ook pas (wel in 1 keer).

Als je geen drivers hebt zou je ook een algemene 32k of 56k modem driver kunnen proberen. Dat werkt soms ook nog wel eens (in een verver verleden).

succes

Nou algeme driver werkte ook al niet. Probeer ik maar om de modem in een ander pci slot te steken. Hoe kan je trouwens die enumerator ofzoiets installeren?? Bedankt voor de snelle reacties!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zaterdag 12 januari 2002 20:34 schreef lil_bow_wow het volgende:
das het apparaatbeheer neem ik aan :? Nou daar staat gewoon dat er niks is geinstalleerd.
Kijk dan eens in safemode en dan in devicemanager.
Vaak worden daar alle apparaten gewoon herkend.

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 20:38 schreef terw_dan het volgende:

[..]

Kijk dan eens in safemode en dan in devicemanager.
Vaak worden daar alle apparaten gewoon herkend.
Ik heb net even in de safemode gekeken, maar ook daar word ie niet herkent :'(

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zaterdag 12 januari 2002 20:45 schreef lil_bow_wow het volgende:

[..]

Ik heb net even in de safemode gekeken, maar ook daar word ie niet herkent :'(
Dan doet die modem het gewoon niet meer, als hij niet herkend wordt (ik neem aan dat je een ander PCI slot hebt geprobeerd)

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 20:50 schreef terw_dan het volgende:

[..]

Dan doet die modem het gewoon niet meer, als hij niet herkend wordt (ik neem aan dat je een ander PCI slot hebt geprobeerd)
Nou ja ik heb het modem vanmiddag gekocht, dus kapot lijkt me sterk. Ik heb nog geen ander PCI slot geprobeerd, want ik hoopte dat ik dat niet hoefde te doen. (kan nie zomaar metalen afdekplaatje eraf schroeven, maar moet metalen plaatje eruit slopen..) Maar goed probeer ik dat toch maar en anders ga ik eens fijn terug naar de zaak waar dat ding vandaan komt. Nou bedankt allemaal! Superforum dit.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
oh ja die mr2800 heb ik ook gehad
heel makkelijk te installeren ja

Tweakers Discord

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zaterdag 12 januari 2002 21:24 schreef Galaxis het volgende:

[..]

Tnx
deze is het :)
Hoe weet ik dat toch :P

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 12 januari 2002 21:28 schreef tweakduke het volgende:
oh ja die mr2800 heb ik ook gehad
heel makkelijk te installeren ja
aleen zo jammer dat het een k*t modem is met pings van 300+ vergeleken met een PCI of extern dingetje...

Ik wist niet hoe gauw ik 'm deruit kon rossen :r
Wat een klereding zeg..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zaterdag 12 januari 2002 22:45 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

aleen zo jammer dat het een k*t modem is met pings van 300+ vergeleken met een PCI of extern dingetje...

Ik wist niet hoe gauw ik 'm deruit kon rossen :r
Wat een klereding zeg..
Het blijft een softmodem, dus hij draait op de CPU, online gamen gaat dan idd wat minder.
Pagina: 1