i / o instelen voor clarkconnect (linux)

Pagina: 1
Acties:

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 10:54
Ik heb nu clarkconnect geinstalleerd,

Maar ik zit met een netwerkkaart probleempje...
Ik heb een unex nexnic ND012C gekocht, dit is gewoon een pnp netwerkwerkkaartje met realtek chipset.
Deze doet het perfect... de driver geselecteert en als ik een drivertest doe dan zegt ie succesfull. Ook kan ik als mijn kabel modem er op aansluit verbinding maken (PPPoe).

Ik heb hier gewoon een goed werkend servertje alleen moet er nog een netwerkkaart in om het internet nog over het interne netwerk te "verdelen".

Ik heb nog een netwerkkaart die in win98 NE2000-compatibel heet... bij de fabrikant staat : Novell/Anthem
bij bronnen:
- interrupt request (IRQ) 5
- bij invoer/uitvoerbereik: 0300-031F

Bij clarkconnect staat dat ik of de IRQ moet invullen of de IO...
Ik snap het echt niet meer... Ik wil mij server runnen :'(
Kan iemand mij Please helpen :'( :'(

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Als je ff met google zoekt op Realtek en het chipnummer van de kaart (meestal 8029 of zoiets) dan kan je wel een tooltje vinden om de IRQ en IO zelf te bepalen en vast te zetten.
(hint : http://www.realtek.com.tw/htm/download/level.asp?class1=communication en kies je kaarten download de 'utility')

Om gebruik te kunnen maken moet je zowel je IRQ als je IO adressen weten. Beide netwerk kaarten moeten ook op andere waardes staan anders werkt het ook niet.
Bv de eerste kaart op IRQ5-adres 0x300 en tweede op 10 en 0x320.
Als je het adres invoert let dan even op of het in hex moet want 300(decimale waarde) is niet 0x300 (hexwaarde).
Dat kostte me ook eens een avondje werk door dat even niet te zien.

Dan zou het moeten werken.

Senile! Senile Oekaki

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 10:54
mmm nah jij in elk geval thx voor je reply... nah zins die post heb ik natuurlijk niet stil gezeten...
Maar die realtek werdt juist wel gedetecteerd... (ik hoefde daarvoor geen instellingen in te vullen)
Maar die geke ne-2000 compatibel niet... :'(
Ik had nog zo'n realtek kaartje in een andere comp (exact het zelfde kaartje) die had ik eerder die middag al geprobeert maar hij zij bij driver test dat er al een apparaat was met dezelfde drivernaam. ik dacht het werkt niet...

Om 10:30 probeerde ik het weer met die kaart... en kon verbinding maken en de server van af een client benaderen!!!!
Toen na wat instellingen verandert te hebben werkte het weer niet :( dus ik alles terug zetten...
En toen werkte het weer... Maar ik kon niet internet...

Dus toen kutten met de instelling van de clientst en nu om half 2 zit ik endelijk weer op i-net :) :) :)
via mij server :) JEEEHHHHHHHH

En Tweakers ik weet nie of dit verhaal jullie boeit maar nog bedank voor de groooote hoeveelheid reacties :( :( (met uizondering van _bas_ :) thx)