Toon posts:

Installeren DX 8.1 SDK voor Dev-C++

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik al die zooi installeren zodat ik er ook werkelijk mee kan programmeren? Staat niks van in een DOC file, niks over in in Dev-C++ help en kan ook niks vinden met google.

Ik gebruik Win XP.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

uhm... het is gewoon een kwestie van de juiste headers includen en linken met de juiste libs hoor (standaard library werk dus), dus wat is het probleem nou precies :?

(welke libs en headers staat in de dx 8.1 documentatie)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dan moet ik dus weten hoe dat standard libary gedoe gaat.

Als ik bijv. #include <ddraw.h> in mn code zet kan mijn compiler dat niet vinden omdat ie niet weet waar dat staat.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

:Z wel heel erg RTFM hoor

include dir opgeven bij je compiler of de headers kopieren naar je standaard include dir (ik raad het eerste aan)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 18:26 schreef Dobie het volgende:
Hmm, dan moet ik dus weten hoe dat standard libary gedoe gaat.

Als ik bijv. #include <ddraw.h> in mn code zet kan mijn compiler dat niet vinden omdat ie niet weet waar dat staat.
Gewoon ff in je instellingen zetten in welke directorys hij de dx8 headers en lib files kan vinden en prob opgelost

Verwijderd

Topicstarter
Nou er stond niks over liberies linken in de manuel.

Maar nu heb ik een ander probleem. Als ik een header of libary include en een werkend programma compile krijg ik allemaal errors uit die headers en libaries. Een stuk of 30.

Voorbeelden:

`com_interface' only supported with -fvtable-thunks

warning: `com_interface' attribute directive ignored

In function `static void * _D3DXMATRIXA16::operator new [](unsigned int)':

UINT_PTR' undeclared (first use this function)

stray '\' in program

parse error before `!'

UINT_PTR' undeclared (first use this function)

Er zitten een paar hele belachelijke errors bij, snap er niks van.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

yup, das omdat ze gemaakt zijn om te compilen met visual c++, dus ze maken gebruik van sommige microsoft extensies die dev C++ niet ondersteund

en de libs staan wel in de documentatie! Ga naar een willekeurige functie en zie daar:
Requirements
Header: Declared in D3d8.h.
Import Library: Use D3d8.lib

Verwijderd

Als je DirectX8 wilt gebruiken, zul je zelf de headers aan moeten passen. Er zijn wel ergens libraries voor gcc the downloaden.

Als je ook genoeg hebt aan DirectX 6.1, kun je een complete set libraries + headers downloaden, en wel hier: http://pws.prserv.net/thefortins/directx6_1-cyg.tar.gz

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op zondag 13 januari 2002 23:35 schreef Jan_Klaassen iets over dx6.1
dx6.1?
Realiseer je je wel wat je zegt? :)

Pagina: 1