Toon posts:

Intercom systeem school

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We zijn van plan voor onze laatste schooldag stunt het intercom systeem van school een beetje, naja, aan te passen *D :Y) :P

Maar nou heb ik nie zoveel verstand van hoe een intercom systeem werkt. Het systeem op school werkt als volgt:

- In elk lokaal hangt een luidspreker en een telefoon.
- Er kan alleen gebeld en omgeroepen worden vanaf de administratie.
- Ik weet niet helemaal zeker waar het belgeluid vandaan komt als er een lokaal wordt opgebeld, ik dacht van de telefoon maar het zou ook de luidspreker kunnen zijn. Voor de rest heb ik het nog nooit meegemaakt dat een lokaal afzonderlijk werd ge-intercomd.
- Als de telefoon van de haak wordt genomen komt er, als er wordt omgeroepen, geen geluid uit de intercom maar komt dat geluid uit de telefoon.

Onze natuurkundeleraar :7 beweerde dat alle luidsprekers van de intercom in een gewone parallele schakeling zouden zitten, en dat er dan een appart netwerk zou zijn voor de telefoons, die dan weer parallel op de luidsprekers zouden staan. Maar op de één of andere manier verwacht ik dat het ingewikkelder ligt.

Iemand meer info over dit onderwerp? :?

MVG,

//Stijn@LM

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 14:04
hadden wij ook gedaan, in ieder lokaal, in de gangen en buiten enz hangt zo'n luidsprekertje in het plafond.
Eerst een paar keer dat signaal van leswisseling aflaten gaan en toen onder ander zo'n hijglijn gebeld en de hoorn van de telefoon bij de microfoon gehouden!! Hele school kon meeluisteren :P

Verwijderd

Topicstarter
Maar bij jullie zaten dus inderdaad al die luidsprekers parallel geschakeld? En dat systeem lijkt qua functionaliteit op de onze?

//Stijn