Toon posts:

Freesco geen internet toegang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem in Freesco en wel het volgende:

Ik kan vanaf mijn router zelf niet op internet komen..
ik wil een package downloaden/installeren, maar ik krijg de mededeling dat de host unreachable is.. dus vandaar.
De website freesco.org bestaat toch echt als ik via een andere PC het internet op ga via diezelfde router...

Weet iemand waar dit aan ligt?

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

ja deed het bij mij ook niet, installeer je pkgs gewoon via telnet, werkt perfect

It seemed like a good idea at the time

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 17:08 schreef Strumxector het volgende:
ja deed het bij mij ook niet, installeer je pkgs gewoon via telnet, werkt perfect
Hoe deed je dat dan? Ik log in via telnet op mijn router, en als ik dan "installpkg http://blablabla..." doe dan krijg ik de mededeling dat de host unreachable is...

Als ik "listpkg" doe krijg ik dezelfde mededeling...

LET OP: Ik ben via telnet op de router ingelogd!

Wat moet ik nu doen om het te installeren?
Heeft iemand misschien wat commando's of zo?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je dns wel ingesteld op je freesco ding?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 17:52 schreef blaataaps het volgende:
Heb je dns wel ingesteld op je freesco ding?
Ja heb ik, anders kon ik niet internetten he?
Die router is de enige PC op mijn netwerk dus waarmee ik geen verbinding kan krijgen met internet...

De rest van de PC's lopen via mijn router naar internet en ik kan alles... Ik kan geen packages downloaden dus met mijn router en dat is mijn probleem...

Anders moet ik eXTremail handmatig gaan installeren en daar heb ik helemaal geen zin in....

Tenzij iemand me exact kan uitleggen hoe dat moet.

• Sihaya
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

Je gateway functioneert ook zonder dns ingesteld te hebben. Probeer eens op ip te verbinden met de freesco site. Alstie het dan wel doet pas /etc/resolv.conf dan aan.

signature has expired

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

kan je wel pingen op de server?

It seemed like a good idea at the time

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 19:09 schreef Strumxector het volgende:
kan je wel pingen op de server?
Ik kan pingen, ja, alleen op IP. Ik kan geen websites op IP of via HTTP benaderen dan krijg ik nl. alleen een 404-error van de server terug.

Ik heb echt geen idee wat er loos is.. Is er iets wat ik gemist heb met de setup van mijn Freesco bak?

Dat ik HTTP vanaf mijn router naar buiten toe moet enablen?
Help!!

• Sihaya
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

Als je een 404 krijgt betekent het dat je dus wel internet hebt maar de pagina niet bestaat. Verder probeer met telnet naar freesco.org op port 80 te verbinden. Lukt dit niet kijk dan of er ergens een drop van port 80 outgoing staat (in je firewall rules). En kijk nog een keer in /etc/resolv.conf of daar een goede nameserver staat...

signature has expired

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:12

koe161

koe(c)

waarschijnlijk werkt je DNS niet. Je moet eerst een pakket installeren waarna je gewoon weer url's zou moeten kunnen gebruiken.

zie [topic=380640/1/25]

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

Pagina: 1