update van FAQ a.u.b.

Pagina: 1
Acties:

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik weet niet of ik er zelf nou overheen lees maar de FAQ om je internet te sharen is heel duidelijk voor alle systemen onder XP maar niet voor XP zo heb ik een paar vragen:

er staat zorg dat je NIC zijn ip via dhcp krijgt, dat is bij xp niet duidelijk aangegeven er staat in het lege raam wel DHCP dus ik denk dat dat wel goed is.

er staat zorg dat WINS zijn info ook bij DHCP krijgt, dit is nog onduidelijker aangegeven ik kan het namelijk helemaal niet vinden

er staat zorg dat DNS uitstaat, dit is ook vaag want er staat niet letterlijk zet dns uit dus ik heb maar iets wat erop leek uitgeklikt

en bij internet explorer moet je zorgen dat hij never dial up doet... kon ik ook niet vinden.

Ik wil hiermee geen commentaar leveren op de faq schrijver want het heeft me al veel geholpen ik heb alleen nog even deze onduidelijkheden.. :)

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Blijkbaar zijn er meerdere wegen naar Rome.

Ik heb bv zelf de interNIC op delen ingesteld+firewall en deze haalt zelf zijn IP van de provider op.

NetwerkNIC server is 19216801, clientNIC is 19216802

Ipv dat ik dchp automatisch een iPnr laat toekennen, heb ik op hem op de client handmatig ingesteld, op het ip van de netwerkNIC van de server, geldt ook voor DNS (beide dus op IPnr 19216801) en nu werkt als een tierelier.

Ik werd een beetje gek van dat dchp gebeuren, de ene keer was mijn client 1921680161, dan weer 192168079, dan weer zijn eigen fabrieksIP, waarom niet het eerste vrije IPnr op het lokale netwerk (19216802)
Bovendien liet de helft van de keren Zonelabs de connecties niet door, waardoor ik me weer een ongeluk zocht.
Terwijl ik de hele 1921680X range had toegevoegd als lokaal.

Misschien is mijn manier wel tegen de regels in hoor, maar (bijna) alles werkt nu wel.
En ik weet uit mijn hoofd welke machine welk ipnr heeft erg prettig.
Bovendien zou ik niet weten wat er tegen deze manier is. Zolang de server/sharer altijd maar 19216801 blijft, is er volgens mijn bescheiden mening niets aan het handje.

Dus met andere woorden als je al netwerk werkend hebt (je kan files sharen) stel je internetNIC op delen in en voeg op je client(s) het adres toe bij tcpip protocol 19216801 (server) en doe dat bij de algemene tab, bij IPADRES, bij DNS en bij GATEWAY (dus niets veranderen bij geavanceerd).

Eerst de server aan, dan pas de clients en geef ze even de tijd om elkaar de hand te schudden :)

Zou moeten lukken.
Succes

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant