Audio rippen van DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-03 18:52

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Ik wil de audio van een bepaald nummer van een DVD rippen naar CDR. Uiteraard op o.a. doom9.net uitgekomen en heb nu Smartripper ingesteld. Movie geselecteerd (Rip-method) en de Stream processing ingesteld. Echter hier houdt de handleiding op. In het inputscherm staat nog steeds dat er een dikke 5 GB ruimte vereist is. Dit is echter de ruimte die voor een totale rip (dus met video) nodig is. Ik heb de AC3 streams geselecteerd. Waar zet ik nou de video uit zodat ik alleen audio rip?

Verder nog de vraag: als ik alles heb ingesteld, hoe start ik de extractie? Ik zie nergens een start knop.

Ook heb ik getracht vStrip te gebruiken. Na het helemaal ingesteld te hebben krijg ik een sync error, dus die lukt ook niet.

O ja, na lang spitten in de search heb ik nog steeds geen antwoord kunnen vinden.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• mollie
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

ik weet niet of dit de makkelijkste mannier is en je moet er nog steeds veel ruimte voor vrijmaken ,maar na smartripper(ken je dus al) kan je met dvd2avi de gripte shit selecteren en dan kan je daarmee als een project saven(wordt meestal gebruikt om met een progje als tmpg weer vcds enzo van te maken).. als je dit doet zal het programmatje ook het geluid naar wav omzetten. selecteer wel het goede audiospoor en eventuel dolby downmix

of je ook direct het geluid in smartripper kan rippen weet ik niet
ok mzzl mollie

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op zaterdag 12 januari 2002 16:48 schreef -Stef- het volgende:
Verder nog de vraag: als ik alles heb ingesteld, hoe start ik de extractie? Ik zie nergens een start knop.
Als je niet genoeg HDD ruimte hebt, blijft de startknop onzichtbaar in smartripper.

Siditamentis astuentis pactum.

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Aha dan zit het hem daarin. Ik heb idd maar 3 GB vrije schijfruimte. Daarom dus geen startknop. Ik heb wel de directe methode van vdchelp mbv DVDx en TMPGEnc. geprobeerd. Echter duurt dit +/- 12 uur en had ik dus ook de vereiste 5 GB niet. Kan je een MPEG eigenlijk niet net als een MP3 afspelen als je allen maar een eerste deel hebt? Of komt er aan het einde nog wat info zodat je wel de hele file nodig hebt?

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-03 08:52

spok9

Groen...

Met flask mpeg kan je als optie kiezen om het geluid in een aparte mp3 file op te slaan.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

uhm jonges, met flaskmpeg e.d. doe je het achteraf, duurt dus nog lang en kost je ff een bak met schijfruimte.

Neem Smartripper, zet demuxing aan, en selecteer alleen de ac3 stroom in de uitvoering die je wilt hebben, druk op start en je houdt prachtige ac3 files over... :)
(moet goed gaan als het goed is...)

suc6

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Ok maar als je alleen de AC3 ript hoeft je toch geen 5 GB vrij te hebben? Dat vraagt Smartripper wel. En demuxing kan ik nergens aan-/uitzetten.

Aangezien de door mij gewilde nummers aan het begin staan heb ik alleen chapter 1 t/m 8 (van de 24 geselcteerd) en is SR nu aan het rippen. Kijken of het er tussen zit en of ik de nummers uit het geripte bestand kan krijgen.

Verwijderd

hij heeft geen 5 gig nodig, maar demuxen kan je dus wel degelijk aanzetten, ff zoeken, tabbladen....

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Ik heb demux gevonden. Toch vraagt Smartripper die 5 GB wanneer ik alle 24 chapters selecteer. Het vreemde is dat de geripte files dat bij lange na niet nodig hebben. Hierdoor kan ik dus niet de hele DVD rippen maar alleen het begin. Ik zie nu dat hij direct naar AC3 ript. Scheelt weer extra decoderen. :)

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:08

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb het volgende gedaan daar ik naast mijn DVD speler in mijn PC ook 1 bij de TV heb staan. Deze externe DVD speler heb ik aan mijn line-in van mijn geluidskaart gehangen, met Wavelab de track opgenomen en daarna naar mp3 geconverteerd. Scheelt je bergen schijfruimte, en gaat vrij vlot.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zondag 13 januari 2002 18:28 schreef MST_Morpheus het volgende:
... Deze externe DVD speler heb ik aan mijn line-in van mijn geluidskaart gehangen, met Wavelab de track opgenomen en daarna naar mp3 geconverteerd. Scheelt je bergen schijfruimte, en gaat vrij vlot.
maar dan wordt het wel digitaal -> analoog -> digitaal -> MP3 = mogelijk kwaliteitsverlies, dit moet toch ook met een rip-progje kunnen?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-03 18:25
ik wil ook wel even weten wat de snelste en makkelijkster manier is om een stukje audio te rippen van een dvd

dus...............? :)

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-03 18:25
kheb het al gevonden,
en het werkt perfect!

http://www.doom9.org/total_recorder.htm
Pagina: 1