Toon posts:

[linux] drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan mandrake te installeren, maar ik lees dat de goede drivers heel belangrijk zijn.
Ik heb alleen maar windows drivers.. Weet iemand waar ik linuxdrivers kan downloaden?

nog een vraag. Weet iemand of je onder mandrake ook twee schermen kan gebruiken? Ik heb een Diamond fire gl3000 met twee uitgangen en ik zou ze graag, net als onder win98 gebruiken.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zaterdag 12 januari 2002 16:04 schreef michiel.h het volgende:
Ik ben van plan mandrake te installeren, maar ik lees dat de goede drivers heel belangrijk zijn.
Ik heb alleen maar windows drivers.. Weet iemand waar ik linuxdrivers kan downloaden?
Ehm.. Welke drivers bedoel je precies ? Veel drivers zitten n.l. al standaard bij Mandrake, alleen NVidia moet je altijd, bij elke distributie, nog even downloaden & installeren..
nog een vraag. Weet iemand of je onder mandrake ook twee schermen kan gebruiken? Ik heb een Diamond fire gl3000 met twee uitgangen en ik zou ze graag, net als onder win98 gebruiken.
Dat kan wel, die functie heet 'Xinerama', maar ik weet niet of Mandrake dat out-of-the-box ondersteund, iemand anders vast wel..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
gewoon hardware drivers. muis, geluidskaart, grafische kaart etc

ik kijk even of ik op logitech enzo drivers voor linux kan downen.

ik kan trouwens geen site van diamond vinden? is het failliet ofzo?

Verwijderd

Verschil met Windows is oa dat de meeste drivers al in of bij de kernel zitten. Dus je hoeft niet voor ieder schroefje in je pc drivers te downloaden :)

Verwijderd

Topicstarter
ik ga wel gewoon aan de slag nu en als ik een probleem tegenkom, dan spreek ik jullie wel :)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zaterdag 12 januari 2002 16:08 schreef michiel.h het volgende:
gewoon hardware drivers. muis, geluidskaart, grafische kaart etc
Die zitten allemaal standaard in je kernel, eventueel moet je voor je geluidskaart (Als je een hele nieuwe kaart hebt ofzo), een driver download bij bijv. Creative, maar waarschijnlijk niet..
ik kijk even of ik op logitech enzo drivers voor linux kan downen.
Die vind je daar niet, ook die zitten standaard bij Mandrake in het pakket..
ik kan trouwens geen site van diamond vinden? is het failliet ofzo?
Geen ID * moto-moi heeft matrox :)
Je kunt het beste naar de chip kijken die erop zit, dat zegt meestal meer, dan het hele typenummer van een willekeurige leverancier...
Kijk ook eens hier voor alle hardware die Mandrake standaard ondersteund..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
ehm...

Ik heb mijn hd (2gig) eerst geformateerd.
nu install ik het en zegt hij dat ik maar 1143 mb heb en dat hij maar 88% van de geselecteerde packeges kan installeren

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
Op zaterdag 12 januari 2002 16:45 schreef michiel.h het volgende:
ehm...

Ik heb mijn hd (2gig) eerst geformateerd.
nu install ik het en zegt hij dat ik maar 1143 mb heb en dat hij maar 88% van de geselecteerde packeges kan installeren
waarschijnlijk heb je (of de installer) dan een /home partitie van ± 800 Mb gemaakt, deze partitie gaat strax de persoonlijke mappen van de gebruikers en de configuratie van deze etc opslaan (denk dat 800 Mb daarvoor wel redelijk aan de royale kant is ;)

Verwijderd

Topicstarter
dus wat moet ik daar aan doen?
Pagina: 1