Ports lijken geclosed, maar moeten open?

Pagina: 1
Acties:

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:39

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Tsja, wel ff rondgekeken natuurlijk, maar niet echt een antwoord kunnen vinden. :( Ik wil graag een ftp servertje draaien. Dat lukt, maar een vriend van me kan er niet op. Ik draai de ftp server rechtsstreeks op de gateway naar het internet, dus zonder routing oid. Ik maak ook netjes gebruik van het IP adres dat via het internet bereikbaar zou moeten zijn. :?
Echter ik heb een aantal websites bekeken waarop je ports worden gechecked, bijv https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Hier wordt aangegeven dat mijn ports voor het grootste gedeelte allemaal gesloten zijn. Dan snap ik natuurlijk dat mijn vriend niet kan inloggen. Is er een manier om die portstatus te checken en weer open te zetten? Iets in het register oid?
Bedankt!
Oh ja, hij draait op een 120 Mhz met win98SE en de Server is Serv-U 3.1

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:49
WElke port welke provider?

• If8022n2IOk1Z8
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-01-2023
Ik had hetzelfde probleem, mijn provider is quicknet, aka sonera (was vroeger Multiweb). De nieuwe modems zetten de poorten 1 t/m 1024 automatisch dicht en zijn in principe alleen door Quicknet te openen. Dit houdt dus in dat de standaardpoort voor FTP (poort 21) dus gesloten is, wat je dus kan oplossen door je FTP server op een andere poort te zetten. Dit kun je heel makkelijk doen door in je Ser-U administrator op de naam van je FTP te klikken, dan kom er aan de rechterkant de optie 'port' tevoorschijn. Vul daar een getal in boven de 1024, dat is dan de poort waarop je FTP bereikbaar is. Als je via een browser op je FTP wilt komen moet je dan :poortnummer achter het IP-adres ingevuld worden. BV 192.168.0.1:2121

Het is een ingewikkeld verhaal misschien, maar als je Quicknet hebt is het hiermee opgelost.

AsRock 690FX Deluxe3 - AMD X4 640, 4GB PC6400 DualChannel Kingston - 1x OCZ 60GB SSD - Samsung SpinPoint 1TB

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 15:49 schreef RaZoRhEaD het volgende:
WElke port welke provider?
Tsja, ehm, wat zal ik zeggen? port 21?? Dat is nl de standaard FTP port... toch? :P
Oh ja, en de provider is Planet Internet. Iemand enig idee?
Op zaterdag 12 januari 2002 15:49 schreef Redeye__ het volgende:
Door Redeye__ - zaterdag 12 januari 2002 15:57

--------------------------------------------------------------------------------
Ik had hetzelfde probleem, mijn provider is quicknet, aka sonera (was vroeger Multiweb). De nieuwe modems zetten de poorten 1 t/m 1024 automatisch dicht en zijn in principe alleen door Quicknet te openen. Dit houdt dus in dat de standaardpoort voor FTP (poort 21) dus gesloten is, wat je dus kan oplossen door je FTP server op een andere poort te zetten. Dit kun je heel makkelijk doen door in je Ser-U administrator op de naam van je FTP te klikken, dan kom er aan de rechterkant de optie 'port' tevoorschijn. Vul daar een getal in boven de 1024, dat is dan de poort waarop je FTP bereikbaar is. Als je via een browser op je FTP wilt komen moet je dan :poortnummer achter het IP-adres ingevuld worden. BV 192.168.0.1:2121
Het is een ingewikkeld verhaal misschien, maar als je Quicknet hebt is het hiermee opgelost.
Nee, heb dus geen quicknet, helaas. En trouwens dit is en workaround, niet echt een oplossing. Maar goed, het lijkt er dus op dat ik contact op moet nemen met PI? Damn, das balen :(

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Ff een schopje: Iemand? Kun je in het register zien wat de portinstellingen zijn voor een bepaald IP adres?
pleezzz?

• roelof.zijlstra
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 18:48

roelof.zijlstra

Oooohhhh... Caffeine drip

Ha, die Condor. Ik zou zeggen, probeer die gateway eens op te schonen. Ik weet niet hoeveel jij standaard installeert op dat ding, maar een clean install zou het op kunnen lossen. Je zou namelijk last kunnen hebben van een oude installatie van een firewall iod.
Gelijk ff een image maken, is altijd handig, en van daaruit weer verder met installeren en testen.

Nooit gedacht.... toch eens doen.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
En bedankt hoor! :P
E*kel! ;)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:57

Predator

Suffers from split brain

Je kan zelf wel lokaal connecteren op die firewall hoop ik ?

Verder ...
Draai je ergens een firewall ?
Je FTP server zit op je pc met i-net zeg je ... Gebruik je NAT in je netwerkje met winroute ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Ja inderdaad dat lukt allemaal. Geen probleem als ik intern connect naar de FTP server, zelfs niet als ik het ip adres van MXstream gebruik. Ik gebruik dus Winroute met NAT, maar NAT heb ik uitgeschakeld staan voor de netwerkkaart naar MXStream. Ik neem aan dat dit klopt. Ik heb geen firewall maar actief overigens.
nogmaals: iemand?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Euh.. NAT moet juist aanstaan voor je MXstream kaart toch?

Di's kabel, maar goed:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/blofnet/helpdesk/wrint.jpg

M'n webserver loopt op een client achter winroute, dus portmap publicIP > LAN IP werkt, en FTP ook (wel tcp/udp op 21).
Waarschijnlijk heb je je FTP op de winroute PC lopen, dan moet je een interne mapping van InternetIP naar Lokale IP van de winroute bak maken voor port 21 (tcp/udp).
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/blofnet/helpdesk/wrintpmftp.jpg

Client moet dan met standaard instellingen kunnen werken (hier wel iig :P )

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1