Toon posts:

waar info over mobo ontwikkelingen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemend een url voor mij over ontwikkelingen op het gebied van mobo's die ons de komende tijd te wachten staat?

Ik krijg het idee dat het allemaal een beetje achter begint te lopen op de processors. Ik bedoel, met die torenhoge multipliers staat de processor volgens mij een behoorlijk percentage van de tijd uit zijn opgedampte neus te vreten lijkt me.

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Hoi,

Met die gedachte zocht ik een mobo, inmiddels heb ik een abit kr7a-raid gekocht.
Op MSI mobo's is ook al USB 2 te krijgen, anderen hebben dit nog niet. Echter ik koop daar tzt een combi usb2/firewaire pci card voor.
Raid is er nu in ata133, maar dat leveren de schijven niet eens aan qua datadoorvoer (bottleneck die schijven en scsi is me te duur)

Verder snap ik je opmerking niet zo, immers, als je zoals met abit de boel opvoert de processor erg warm loopt en dus nog niet helemaal kan leveren wat het bios/mobo er al wel uit zou kunnen persen.

Groeten,

B

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Op zaterdag 12 januari 2002 15:38 schreef Kheperi het volgende:
Heeft iemend een url voor mij over ontwikkelingen op het gebied van mobo's die ons de komende tijd te wachten staat?

Ik krijg het idee dat het allemaal een beetje achter begint te lopen op de processors. Ik bedoel, met die torenhoge multipliers staat de processor volgens mij een behoorlijk percentage van de tijd uit zijn opgedampte neus te vreten lijkt me.
Die processors doen heus wel hun werk anders deden ze geheid wel wat miner :). Ik zou als ik jouw was naar de road maps gaan kijken van Intel en Amd :). En kijken wat ze te bieden hebben :). Ik weet dat amd een keer overgaat naar 166x2 FSB.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:07
Voorlopig blijven de multipliers nog erg hoog :( (en ja, dat betekend dat die snelle 2+GHz cpu's een behoorlijke tijd staan te wachten ja). Lage multipliers krijg je alleen als je de hele zooi over de kop gooit; supersnel ram, supersnelle FSB (en géén quadpumped shit of zo) etc. en dat staat vooralsnog niet in de planning. Het snelste wat ons binnenkort te wachten staat is een 133MHz Quadpumped (P4) bus, maar daarmee blijven de MP's nog steeds ongehoord hoog.
Wellicht dat met de intrede v.d. AMD Hammers die een on-die memory controller krijgen de MP's een stuk naar beneden gaan, maar eer zo'n 64bit cpu haalbare kaart is voor een desktop systeem zijn we wel een heel eind verder. Dus, als je een mobo/cpu zoekt, moet je of onbekend (heel) lang wachten, of genoegen nemen met de huidige onvolmaaktheid.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
kijk ook eens op www.tweakers.net 8-)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ik denk dat het nietzozeer ligt aan het mobo maar ook veel aan de HD, Hoe meer data dat ie afgeeft hoe meer de andere componenten kunnen doen. De bussen kunnen het allemaal wel aan.

wat heb je nou echt aan een bussnelheid die 133 MB/s kan terwijl je HD 'maar' 40 Mb/s geeft.. ja ik weet het raid en meerde devices maar toch. Het voornaamste is dat alles goed is op elkaar afgestemd.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op zaterdag 12 januari 2002 16:18 schreef MRic3 het volgende:
wat heb je nou echt aan een bussnelheid die 133 MB/s kan terwijl je HD 'maar' 40 Mb/s geeft..
De lol van ATA133 is voornamelijk dat je er HDD's van meer dan 128GB op aan kunt sluiten.

Ik gebruik zelf nog ATA33, en ik merk wel dat die bus propvol zit als ik een cd-tje fik, een bestand van C naar D kopieer, terwijl ik ondertussen 10 wavjes naar mp3 om aan het zetten ben.

Siditamentis astuentis pactum.

Pagina: 1