Meer mensen met dezelfde problemen?Er is een fout opgetreden:
Ten gevolge van een fout is de verbinding met de Postbank verbroken. Probeer het nogmaals.
Neem bij herhaling contact op met de Girotel Online helpdesk:
telefoonnummer 058 - 2958008 voor particuliere klanten,
of telefoonnummer 058 - 2958018 voor zakelijke klanten. Code: 5202
Frank Jansen
Klantenservice Girotel
Betreft: een aantal serieuze klachten aangaande Girotel
Geachte heer, mevrouw,
Sinds enige maanden gebruiken mijn inmiddels overleden vader en ik Girotel Online. Het gebruik ervan heeft tot op het moment van vandaag echter nooit vlekkeloos gewerkt. Ik zal u middels dit schrijven uitleggen waarom mijn vertrouwen in de door u geleverd faciliteit tot beneden het nulpunt gedaald is.
Ten eerste moet er betaald worden voor Girotel Online, terwijl de concurrenten Rabobank en ABN dit gratis aanbieden. Zelf ben ik sinds kort toevallig tevens klant bij de Rabobank en ik moet zeggen dat de door hen geleverde webapplicatie vele malen beter werkt (hierover later meer). Mijn punt is: klanten zelf overschrijven e.d. laten regelen is voor de Postbank simpelweg goedkoper dan via acceptgiro?s. Deze moeten immer verstuurd worden (portokosten), bekeken, ingevoerd en gecontroleerd worden. Nu ben ik mij best bewust van het feit dat het ontwikkelen van een webapplicatie een hoop geld kost (zelf ben ik ook werkzaam in de Internet-branche), maar daar mag men als klant wel iets van verwachten.
Bovenstaande opmerking brengt mij op het tweede punt: van een service waarvoor betaald moet worden mag men verwachten dat deze betrouwbaar is. Helaas is dit absoluut niet het geval. Hoe vaak is het niet het geval dat ik teleurgesteld word, omdat Girotel Online weer eens ?down? is? Of dat ik mijn cookies of cache moet legen voordat ik in kan loggen? Komt nog bij dat GTO niet eens 24 uur per dag open is, waardoor het voor mensen aan de andere kant van de oceaan volkomen onbruikbaar maakt. Laatste opmerking inzake dit punt: u adverteert met de m.i. misleidende slogan ?regel uw bankzaken waar u maar wilt en wanneer u maar wilt?. Needsless to say dat dit laatste volkomen onzin is.
Mijn derde punt brengt mij op een aantal dingen waar tegen ik aangelopen ben toen Girotel Online weer eens niet werkte. Ten eerste de website, voor een ervaren Internetgebruiker als ik uiteraard een grote bron van informatie. Gek genoeg zie ik nergens een lijst van foutcodes staan. Ik word dus gedwongen de (niet gratis!) klantenservice te bellen, alwaar ?na lang wachten- een medewerker bij uitlegt dat er onderhoud plaatsvindt. Nu studeer ik toevallig communicatie en heb voor u een gratis advies: meld dit dan op de website!
Mijn laatste punt behandelt de kwaliteit van Girotel Online. Weliswaar bekijk ik Girotel Online door een zeer kritisch oog, wat niet wegneemt de reeds genoemde betrouwbaarheid, maar zeker ook de snelheid ernstig te wensen over laat. Heb ik daar nu een ultra snelle ADSL verbinding voor genomen? Ik voel mij weer als twee jaar geleden, toen ik voor het eerst met een 56k6 modem het Internet betrad.
Over de mogelijkheden van Girotel Online heb ik weliswaar niets te klagen, maar de veiligheid laat in mijn opinie te wensen over. Waar de reeds genoemde andere banken gebruik maken van een ?code generator? gebruikt Girotel Online een zeer fraude gevoelige TAN-code lijst. Wie ervoor kiest om een ?cookie? te plaatsen, kan zijn rekening eenvoudig laten plunderen door een ongenodigde gast. Het enige wat hij nodig heeft is de lijst met TAN-codes.
Ik ben sinds al sinds enige jaren klant bij de Postbank en heb tot op heden altijd vertrouwen in de enigszins eigenwijze bedrijfspolitiek van de Postbank gehad. Echter, de stress die Girotel Online mij recentelijk bezorgd heeft, doet mij beseffen dat men bij de Postbank anno 2002 zwaar achter de feiten aanloopt. In een tijd dat iedereen thuis snel Internet heeft, is men beter af bij de concurrent. Een harde maar m.i. correcte constatering.
Ik hoop dat u mijn klachten serieus neemt en mij enkele verklaringen kunt geven voor de door mij aangedragen gebreken inzake Girotel Online. Misschien wordt het vertrouwen in de Postbank dan enigszins hersteld. Tot die tijd regel ik mijn bankzaken wel via Rabox, dat bespaart mij geld en bovendien een hoop stress.
Met vriendelijke groet,
Een zeer ontevreden Frank Jansen
Verwijderd
Dat ie het hier doet wil niet zeggen dat ik niet BUITENGEWOON ontevreden ben over wat ze aanbieden, en wat ze daarvoor vragen.
(en hier doet ie het ook vaak niet of slecht)
(en hier doet ie het ook vaak niet of slecht)
Net even gekeken maar hier werkte het gister en nu ook gewoon eigenlijk..
alleen gewoon Girotel is gaar, krijg em niet meer geinstalleerd, maar ligt meer aan die pc denk ik
alleen gewoon Girotel is gaar, krijg em niet meer geinstalleerd, maar ligt meer aan die pc denk ik
Pagina: 1