Toon posts:

Nieuwe Laptop, zie door de bomen het bos niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe laptop, nou heb ik de search gebruikt en daar ben ik niet veel wijzer van geworden. Zoveel mensen, zoveel smaken. Dell, Compaq, Toshida, IBM, Maxdata, Topline... Zie door de bomen het bos niet meer.

Daarom een hulpvraag. Welke laptop/model en -belangrijk- waarom.

De eisen: de accu moet minimaal 3 uur blijven meegaan. minimaal 10gb harde schijf. DVD-rom is leuk maar geen vereiste. Verder doet het er niet toe; ik wil em gebruiken voor schoolwerk als in in de trein zit; dus voornamelijk office (maar wel vaak excel, powerpoint en word tegegelijk) Zou natuurlijk wel leuk zijn als Divx afgespeeld kan worden maar dat is zeker geen eis.

Het lukt me nu op een antieke 486/100mhz van olivetti, alleen de accu gaat nog maar een half uur mee.

Het moet wel een nieuwe zijn, met garantie.

Het probleem is: <4000,00 gulden/ € 1815,-

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Een accu die 3 uur meegaat wordt lastig.
Met een beetje normaal gebruik heb je het met 2, 2 en een half uur wel gehad.

Misschien een laptop op basis van een transmeta processor.
Sony heeft volgens mij een model met een transmeta processor.

Verder wat merken betreft denk ik dat ik voor het leeuwendeel spreek als ik zeg dat Dell absoluut de top is.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

kijk eens op www.jewelnotebooks.nl
deze kun je vrijwel geheel zelf samenstellen.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Mag ik dan wel een kantekening plaatsen ?

Neem alsjeblieft een Laptop (jewel of geen jewel) met een Intel chipset en niet zo'n half gare SIS.

Voor de desktop zijn SIS chipsetjes recentelijk vrij goed te noemen maar voor de laptop (is mijn ervaring) dat je beter af ben met een Intel Chipset.

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als je geld hebt, ga dan voor een dell eventueel met een 2e accu. Ik haal met m'n Inspiron 8100 op 1gh 2,5 uur met accu als je gewoon zit te tekstverwerken. Need for Speed spelen houdt ie ook een hele tijd vol, maar natuurlijk wel een stuk minder.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Verwijderd

Topicstarter
Die inspiration 8100 is bijzonder mooi maar wel een duur modelletje. Denk niet dat ik zoveel geld bij elkaar kan krijgen. Natuurlijk is er altijd de mogelijkheid een maandje langer te wachten...

Hoeze Intel chipset en geen Sis? Ik ben helemaal niet bekend met laptops; wat is het verschil?

En het voordeel van Jewel is wel dat je geen software is voorgeinstalleerd. Bij Dell krijg je er Windows en Home Suite bij. Hartstikke leuk maar ik heb Windows al (jaja, legaal) en office kan ik spotgoedkoop via de hoge school krijgen.

Verwijderd

Is het niet mogelijk om via school een laptop te regelen?
Dit is soms namelijk goedkoper.

Verwijderd

www.pcnoord.nl daar staat een 2e hand sectie, en worden regelmatig 2e hands (oude) laptops aangeboden...........

*dit is geen reclame maken, dit is helpen* >:)

Verwijderd

Topicstarter
Laptop via school kan wel...maar in samenwerking met de postbank. Kost 200 gulden per maand. En als ik iets absoluut niet wil is het een lening. Da's echt een persoonlijke no-no.

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Als je je in de trein verveelt en je wilt een spelletje ofzo doen op je laptop, zorg er dan voor dat er een ATI Radeon chip op zit. De GF2Go is ongeveer de helft langzamer vergeleken met de radeon chip volgens de laatste benchies.

MechWarrior || Monsters Game

• thefounder
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-01 11:21
Kijk eens bij mediamarkt. Hun eigen huismerk.
Gericom
1st Supersonic 1120TM DVD/RW GPRS

Intel®Pentium®III Prozessor 1.1GHz, 384MB RAM, 20GB HD, CDRW/DVD, 14.1''TFT, Modem/LAN, IrDA, iLink, TV-out, SPDIF, GPRS-Module. 1999 euro.

Kijk maar eens op de duitse site van mediamarkt.

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, UT in de trein... Iedereen met een laptop een wireless lan kaartje erin en knallen maar.

Maar serieus; de grafische prestaties van dat ding zijn niet van belang, het is me echt voor het office gebeuren, hoogstend een filmpje maar voor het echte grafische geweld heb ik mijn gewone pc thuis.

Verwijderd

misschien moest je eens op www.marktplaats.nl gaan kijken onder de header notebooks/laptops daar staan veel 2 e hands laptops die aan jouw eisen voldoen Maar dan zijn ze wel 2e hands als dat is wat je wilt

:)

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Als je een laptop zoekt kan je(net zoals ik) heel goed voor een 2e hands gaan en gewoon even rondneuzen en dan eventueel gevraagd/gezocht advertenties plaatsen op de verschillende veilingsites

zelf heb ik goede ervaringen met de toshiba satellite pro serie

Verwijderd

Topicstarter
2e hands, is het niet zo dat het leeuwendeel van de 2e hands laptops brakke accu's hebben?

Verwijderd

Dat is het risico hehehe

maar soms bieden ze ook nieuwe aan moetje maar ff checke }:o

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 15:31 schreef terw_dan het volgende:
kijk eens op www.jewelnotebooks.nl
deze kun je vrijwel geheel zelf samenstellen.
Ik verkoop tussen de 5 en 10 Jewel Notebooks (mét SIS chipset) per week, al bijna een jaar lang. Heb er in die tijd 3 terug gezien, waarvan 1 met proc problemen en andere twee met een WinXP modem-driver probleem. Is wel een goed teken dacht me. En als het rustig is (en alles op voorraad), werken we met het 'belegd broodje-methode' -> Wordt gebouwd onder je neus en klaar terwijl je wacht :9~

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Ik zeg ook niet dat de uitval hoog is, alleen de performence is bagger.

• Tenesmia
  • Laatst online: 08-08 14:34

Tenesmia

First Sergeant

Skyline, another is met een h :P

Ad Astra Per Aspera

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 19:05 schreef Kuijpmans het volgende:
Skyline, another is met een h :P
welke 'another' :?:?:?

Verwijderd

Oh die Anoter :)
thnx, is grove tiepvaudt hehe

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 19:04 schreef Majestic het volgende:
Ik zeg ook niet dat de uitval hoog is, alleen de performence is bagger.
vind ze niet zo bagger hoor. heb een model met pIII 1,2ghz, nou dat ding is rete snel!
maar heb geen andere info om te vergelijken dus kan natuurlijk niet zeggen dat die van ons beter is als die andere

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 15:23 schreef Paveway het volgende:

De eisen: de accu moet minimaal 3 uur blijven meegaan.
Dat wordt dus een Apple Ibook ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 20:01 schreef Baldrick het volgende:

[..]

Dat wordt dus een Apple Ibook ;)
Ja, en een 2e baantje...
Pagina: 1