Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)
Verwijderd
Heb nog wel twee werkende ZX-Spectrum, zowel de uitvoering met rubberen toetsjes als diegene met het plastic toetsenbord.
Live every day, as if it's your last one
Zat al een tijd hetzelfde af te vragen.
Ik heb er geen, wel 2 ZX Spectrum computers (48K en een 128K +2 met geintegreerde cassettedeck
Voor non-intimi, de QL (Quantum Leap) was de eerste volledig 32bit computer voor de particuliere markt (2 jaar voor de eerste werd 386 uitgebracht), kon zich goed meten met een PC van die tijd en was onnoemelijk veel goedkoper en stijlvoller ontworpen (zie die pics
Het werd alleen gekastreerd door een paar dingen:
- de OS (naam kwijt) was nergens anders mee compatible, wat een enorme tekort aan apps opleverde
- die
- IBM was toen oppermachtig en zei "nee"
De eerste echte commerciele misser van Sinclair (die eerder oa de digitale horloge en de zakrekenmachine had uitgevonden, voordat hij computers ging maken)- zeer snel gevolgd door de blunder der blunders: de C5 elektrische driewieler- z'n tijd (maar ook z'n batterijen

Dit is waar hij failliet aan ging
Oslik blyat! Oslik!
Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)
Ach, ik geef'm ook nog een schop. De QL verdiende en verdient nu ook beter.Op zondag 13 januari 2002 20:38 schreef skeletonman het volgende:
Blijkbaar niemand![]()
![]()
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
alleen ik doe er niks mee
iemand interesse? 't was een ZX 80 geloof ik... maar voor meer informatie moet ik even de doos openmaken
roept u maar!
zo'n QL is gaaf trouwens, die had ik nog nooit gezien!
Wie-o-wie ! Is er dan echt niemand meer ?
Als deze topic nu stil valt laat ik hem wegzakken ...
Verwijderd
Eigenlijk was ik opzoek naar een manual van een oude casio fx-310. Toen dacht ik nog een paar andere oudere machientjes van die tijd in te typen.
Jawel ik heb nog een QL Sinclair liggen in werkende staat. Heb daar zeer veel op geprogrammeerd en plezier aan beleefd tijdens mijn studie jaren. Een PC was toen veel te duur. Ik vond de taal SuperBasic geweldig en het grafische systeem ook. Ik had er een compiler voor en kon dus zowaar multitasken waarbij de interpreter vrij kwam. Geweldig ! Ik had deze QL gekocht na mijn ervaring met de ZX spectrum dewelke ik ook heb.
Man man wat een geweldige tijd.... In mijn kinderlijke fantasie was ik zowat klaar om deel te nemen bij de volgende ruimte missie van Startrek ... Ja zo was die tijd.
Verwijderd
Alleen het probleem software, waar kan ik software downloaden ?