Toon posts:

[dvd] werkt niet, voedingprob?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik had een pinnetje afgebroken van mijn dvd speler dacht ik (zie: [topic=373006/1/25] )maar het bleek dat hij alleen naar achteren was geduwd. Ik heb dat dus zonet gefixed en ik dacht dat ik weer een DvDspeler had, maar nee hoor :(. De problemen blijven hetzelfde, ik vraag me ook af of dat pinnetje wel zin had. Het probleem is dat de dvd-speler niet herkend wordt, zowel bios als windows. Het lampje blijft de hele tijd branden en ik krijg de lade niet open of dicht met de knopjes. Is dit te repareren? Of moet ik nu echt naar de vuilnisman :(.
thx alvast

edit: als ik toch in opslagmedia dit topic moest plaatsen, sorry ;)

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Jouw IDE kabel zit verkeerd aan je dvd speler.
gewoon de kabel omdraaien en het is opgelost.

Kijk alvast ook eens naar de jumper settings op je DVD speler -> SLAVE / MASTER ed ...

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 15:22 schreef skeletonman het volgende:
Jouw IDE kabel zit verkeerd aan je dvd speler.
gewoon de kabel omdraaien en het is opgelost.

Kijk alvast ook eens naar de jumper settings op je DVD speler -> SLAVE / MASTER ed ...
hmm, ik kan me bijna niet voorstellen dat ik zo dom ben, maar ok, ik ga nu ff kijken (pc uitdoen dus ;))

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 13:13
gelukt??

* ipsec hopes so >:)
anders R.I.P. cdenk ik... heb ik ook bij mn floppydrive gehad maar toen ik m omdraaide, ging het lampie helemaal niet meer aan.

misschien was die bak en braai lucht toch mn floppydrive >:)

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:09

Zoefff

❤ 

Het rode draadje van je IDE-kabel moet aan de buitenkant van je DVD-Speler zitten (aan de rechterkant dus, van achteren gezien...lekker duidelijk... :9).

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
nee hoor, ik ben toch niet gek >:). Ik heb het ook ff zonder IDE geprobeerd, en in tegenstelling tot mijn cdrom speler werkt de lade dan ook niet. Ik denk dus dat daar het probleem zit. Dat ding wil niet op en neer gaan :(. Aan de kabel ligt het ook niet, want ik heb er eentje geprobeerd die het anders ook doet op een cd rom. En master/slave is ook niet het probleem, want ik heb er verder niets aan gehangen. Dus, kunt u mij helpen?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Vouw even 'n paperclip helemaal recht en prik daarmee driemaal in de emergency eject opening van de speler.
Nu moet je lade loskomen.
Schakel daarna de stroom eens in en kijk of er wat werkt, misschien gewoon beetje klemgezeten :?.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 15:43 schreef Tony Vroon het volgende:
Vouw even 'n paperclip helemaal recht en prik daarmee driemaal in de emergency eject opening van de speler.
Nu moet je lade loskomen.
Schakel daarna de stroom eens in en kijk of er wat werkt, misschien gewoon beetje klemgezeten :?.
ik heb hem al een paar keer met een paperclippie opengemaakt. Maar dat lampje blijft de hele tijd branden, en dan werken de knopjes nog steeds niet. Ook als je de lade een duw geeft zodat hij normaal weer sluit, doet hij het niet (niet dat ik dat overigens normaal doe hoor ;), daar kan het niet aan liggen)

Verwijderd

Hangt hij alleen aan een IDE bus?
zoja probeer hem eens bij de HD te hangen en kijken wat hij dan doet.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 15:48 schreef yustmenl het volgende:
doet ie ook niets, behalve de hele tijd zn lampje laten branden :(

• Skeleton353
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Op zaterdag 12 januari 2002 15:48 schreef yustmenl het volgende:
Hij zei zonet dat het ZONDER Ide kabel ook niet open gaat |:( :)

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:09

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op zaterdag 12 januari 2002 15:32 schreef Zoefff het volgende:
Het rode draadje van je IDE-kabel moet aan de buitenkant van je DVD-Speler zitten (aan de rechterkant dus, van achteren gezien...lekker duidelijk... :9).
HUH :? :? :?
Van alle IDE CDROM/DVD spelers die ik tot nu toe gezien heb zit het rode draadje altijd aan de kant van de voedingsconnector, maar dat is wel rechts van achter gezien :P

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

als z'n lampje blijft branden dan kan het zijn dat de IDE kabel verkeerd om zit.
zorg ervoor dat het rode kabeltje aan de kant van de voeding zit (99 van de 100 keer is dit het geval)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 15:53 schreef Sinclair het volgende:

[..]

HUH :? :? :?
Van alle IDE CDROM/DVD spelers die ik tot nu toe gezien heb zit het rode draadje altijd aan de kant van de voedingsconnector, maar dat is wel rechts van achter gezien :P
dat staat er toch ook :? enfin, hier zit ie iig er goed in. Nu zonder IDE, alleen power, maar hij doet nog niet wat ik wil dat hij doet |:(

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Heb je dat pinnetje nog gesoldeerd?
Het is mogelijk dat je soldeertin op de printplaat hebt laten vallen, wat kortsluiting veroorzaakt.
Controleer even je werk aan de printplaat, want je hebt de speler open gehad.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 15:55 schreef yustmenl het volgende:
als z'n lampje blijft branden dan kan het zijn dat de IDE kabel verkeerd om zit.
zorg ervoor dat het rode kabeltje aan de kant van de voeding zit (99 van de 100 keer is dit het geval)
voor de goede orde, dit is dus het geval ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 15:55 schreef Tony Vroon het volgende:
Heb je dat pinnetje nog gesoldeerd?
Het is mogelijk dat je soldeertin op de printplaat hebt laten vallen, wat kortsluiting veroorzaakt.
Controleer even je werk aan de printplaat, want je hebt de speler open gehad.
nee, dat bleek niet nodig, want het pinnetje was toch niet afgebroken, alleen naar binnen geduwd, zodat het zo leek. Maar toen ik hem openmaakte hoefde ik alleen dat pinnetje terug te duwen, en ik weet 100% zeker dat ik daarbij niets gemold heb, en dat alle pinnetjes nu goed contact maken met de kabel en de Dvdspeler.

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Toch zonde dat je 'm opengemaakt hebt, dan is je garantiezegel verbroken :(. Wordt tijd voor 'n nieuwe blijkbaar, defecte printplaat (is moeilijk zoeken, en eigenlijk gewoon zonde van je tijd).

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 16:15 schreef Tony Vroon het volgende:
Toch zonde dat je 'm opengemaakt hebt, dan is je garantiezegel verbroken :(. Wordt tijd voor 'n nieuwe blijkbaar, defecte printplaat (is moeilijk zoeken, en eigenlijk gewoon zonde van je tijd).
denk je dat de printplaat kaduk is dan? (ja dus ;)) denk je dat ik erachter kan komen wat er kapot aan is en, belangrijker, of er daar nog iets van te maken valt?

• JaymzHetfield
  • Laatst online: 18-07 21:06
Is het niet zo dat je het pinnetje er weer in drukt als je de kabel er op drukt... en het pinnetje dus alsnog geen contact maakt?

Metal up your ass

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 16:36 schreef JaymzHetfield het volgende:
Is het niet zo dat je het pinnetje er weer in drukt als je de kabel er op drukt... en het pinnetje dus alsnog geen contact maakt?
nope, dat heb ik ook al gechecked. Het was wel de eerste keer zo, maar daarna bleef hij de hele tijd zitten, en nu dus ook.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

weetje, ik heb nog nooit een DVD van achteren gezien, nooit een IDE-kabel vastgemaakt (jah, aan FDD's :P)

duz kan nix toevoegen.
danku voor de aand8...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-07 21:46
Kijk of je een flashrom update voor de drive kunt vinden en flash je dvddrive opnieuw.

Denk niet dat het veel helpt, maar je kunt het proberen. Volgens mij is hij gewoon rijp voor de afvalbak.

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 20:34 schreef Scatman_II het volgende:
weetje, ik heb nog nooit een DVD van achteren gezien, nooit een IDE-kabel vastgemaakt (jah, aan FDD's :P)

duz kan nix toevoegen.
danku voor de aand8...
alstublieft :z
Kijk of je een flashrom update voor de drive kunt vinden en flash je dvddrive opnieuw.
Denk niet dat het veel helpt, maar je kunt het proberen. Volgens mij is hij gewoon rijp voor de afvalbak.
Dat zal ik ook nog wel proberen, al ben ik bang dat dat me niet eens gaat lukken, ik vrees dat hij slechts voor de sier in mijn pc kan blijven zitten ;(

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 12 januari 2002 20:34 schreef Scatman_II het volgende:

duz kan nix toevoegen.
danku voor de aand8...
en dan noemt zich een tweaker :?
maar ik denk dat je hem wel weg kan gooien ;(

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Mmmmm, maar heb je nu de dvd uit elkaar gehad, en daarbij niet toevallig en stekkertje los gehaald.
Kan me voorstellen wanneer je het stekkertje van de aandrijfmotor vergeten bent, dat dat ding het niet doet.
En het pinnetje heeft toevallig nixs anders vernield op de pcb, bv een smd component.

Afijn, wat voor dvd speler is het eigenlijk.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
het is een BTC 12x40. Het bios herkende hem altijd als een creative. Maar ik geloof niet dat ik iets gemold heb toen ik er in zat te prutsen. Ik heb zonet nog ff gekeken, maar ik geloof toch echt dat alles vast zit, en dat er niets kapot uitziet :?
Pagina: 1