[ADSL] modem tweak + router ?

Pagina: 1
Acties:

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Op deze staat de tweak uitgelegd hoe je je getweakte modem zonder NAT kan laten werken. Kan ik deze tweak gebruiken in combinatie met elke willekeurige router?

Lijkt me van wel namelijk, omdat je router nu gebruikt maakt van PPP ipv PPTP en dat kennen ze toch allemaal?

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 09:41
Door die tweak IS je modem gelijk een router, maar ik gebruik hem wel met een Smoothwall firewall zodat ik zelf wat makkelijker kan loggen en routen ;)

• Chemist
Niet helemaal; als je het artikel leest zul je zien dat de NAT functie wordt uitgeschakeld. Verder heb ik een router met ingebouwde printserver die ik wil gebruiken omdat ie gewoon meer kan.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
je kan ook de nat-functie gewoon gebruiken hoor...je moet hem alleen ff configgen......vrij simpel is dat. maar als je andere router gewoon met ppp om kan gaan is er niets aan de hand...kun je gewoon werken

iRacing Profiel

• Chemist
Is het ook mogelijk de firewall van het modem uit te zetten?
Edit: hier ben ik al achter; via deze link heb ik de command line manual gedownload en daarin staat dat je in een telnet sessie met het commande 'ip config' de firewall uit kan zetten.

En als ik mijn router de connectie wil laten verzorgen, moet ik dan gewoon de entry uit mijn phonebook halen in min alcatel modem ??