Toon posts:

Probleem met linkerversterkerkanaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net terug van een verhuizing van een vriend van me... heb daar zijn geluidsinstallatie proberen aan te sluiten...

Hij heeft een Denon receiver (AVR2400) en daarbij onder andere twee JBL XL1000-speakers...

Ik had alles aangesloten, inpluggen dus...

Werkt het linkerkanaal niet...!!!
Er kwam alleen maar gebrom uit (geen ruis, een vrij harde brom)...

Kabels gecontroleerd, daarna omgewisseld...speaker bleek OK te zijn, dus het zat 'em blijkbaar in het linkerkanaal...

Heb daarna de surroundkanalen geprobeerd (L+R), blijkt het daar ook in te zitten...

Alle menu's doorgeweest, we staan een beetje voor een raadsel (buiten dat het echt stuk kan zijn... maand geleden voor het laatst gebruikt en wellicht is er in de tussentijd iets mee gebeurd)...

Iemand ideeën over wat het zou kunnen zijn, of dat iemand bekend is met deze receiver:?

(Die brom in de speaker komt overigens niet terug in het rechterkanaal)

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ga even systematsich alles langs, dus:

Als je zegt dat de speakerdraden en speakers allebei goed zijn en zowel de gewone als de surround-uitgang links niks doen, dan vermoed ik dat het in de ingang zit.
Mogelijkheden: (aangenomen dat het om de CD gaat)
- CD-input op je versterker (of intern iets met het chassisdeel)
- misschien een zekering voor het linkerkanaal
- Cd speler of kabeltje van CD-speler

Als je het systematisch naloopt, kom je vanzelf bij de oorzaak.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 14:46 schreef TheLemon het volgende:
Ga even systematsich alles langs, dus:

Als je zegt dat de speakerdraden en speakers allebei goed zijn en zowel de gewone als de surround-uitgang links niks doen, dan vermoed ik dat het in de ingang zit.
Mogelijkheden: (aangenomen dat het om de CD gaat)
- CD-input op je versterker (of intern iets met het chassisdeel)
- misschien een zekering voor het linkerkanaal
- Cd speler of kabeltje van CD-speler

Als je het systematisch naloopt, kom je vanzelf bij de oorzaak.
Bedankt voor de info... ;)

Ik ga het apparaat niet openmaken iig (vanwege garantieperikelen, het ding is een paar maandjes oud)

Het gekke is, dat ze allebei(beide linkerkanalen) geen muziek doorgeven, maar wel die brom (die gaat ook harder als de je het geluid harder zet, dus de zekering zal hoogstwaarschijnlijk nog in orde zijn)

De kabels van de dvd-speler hebben we nog niet verwisseld/omgeruild) dus dat zou kunnen idd...(DVD-speler is overigens net uit de doos, dus dat zou zeer slordig zijn)

Ik denk steeds dat ik wat over het hoofd zie...:(