Netgear MR314 portmapping probs

Pagina: 1
Acties:

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 17:53
hoi,

vanochtend is onze Netgear MR314 binnengekomen. Werkt opzich prima, Wireless gaat oke, Dhcp etc werkt flex...er is echter 1 probleempje:
Er hangen verschillende pc's aan, maar alle poorten moeten naar 1 pc (de mijne :P ) geforward worden.
Dus ik stel in in de "PORT FORWARDING" selectie:
start port=1, end port=9999, server ip adres: 192.168.0.20 (mijn pc)
Dit is dan de enigste rule die er staat. Echter, als ik Apply klik, zegt hij: "DUPLICATE PORT NUMBER ! "
Lijkt me vaag, want er staat maar 1 rule :?

Als ik de rule aanmaak van port 1 tot 999, dan gaat het wel goed. Maak ik dan ook de rule van port 1000 tot 1999, dan zegt hij weer DUPLICATE PORT NUMBER ! :'(

Iemand een idee wat ik fout doe?

overgins staat er boven: Default DMZ Server: 0.0.0.0
wat moet ik daar invullen :? / wat is het ?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 17:53
het probleem is ondertussen al opgelost. Het bleek dat poort 1026 NIET te forwardern is :?
Zal wel een interne poort zijn ofzo.....

Een nieuw probleem is dat soms zomaar de DNS wegvalt?

Dus dat de router geen DNS requests meer doorgeeft :?

Verwijderd

Hoi,

Als ik zo naar die MR314 kijk lijkt me dat een zeer handig kastje. Zeker als je alle componenten (AccessPoint, Router, switch etc.) nog niet hebt ...

Mijn vragen:

--Is dit inderdaad een handig kastje om een WirelessLan op te zetten om MX Stream te delen ?
--Werkt het inderdaad met MX Stream ?
--Zijn er nog interessante problemen te verwachten ?

Ik ben benieuwd naar je reactie,

Verwijderd

Hmmm... Ik ben nog niet helemaal op de hoogte maar klopt het dat als ik zo'n netgear MR314 of andere router wil gebruiken icm. mxstream OOK nog een modem (Bijvoorbeeld zo'n alcatel van KPN moet aanschaffen ?

Ik dacht altijd dat je vanaf die router zo naar de splitter kon ?