Toon posts:

open gl drivers voor ati radeon 32mb ddr LE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HELP....

ik kan nergens open gl drivers (voor windows xp) vinden voor mijn ati radeon 32 mb ddr, die ik bij mijn computer "Dell dimension xps B866" meegeleverd heb gekregen.
het is denk ik een afgeslankte versie van de officiele ati radeon 32 mb ddr, want er zit geen tv out enz op....

HELP...

Ik heb alles geprobeerd, de officiele ati drivers van de website (www.ati.com), en dell heeft helemaal geen ge-update drivers voor open gl support onder windows xp.
als ik de offciele ati driver die open gl onder win xp zou ondersteunen installeer dan krijg ik tijdens de installatie een foutmelding dat er geen "compatable" kaart gevonden is....? (http://support.ati.com/drivers/winxp/winxp_radeon_6133276.html)

Heeft iemand enig idee wat te doen??
ik heb ati al ge-e-mailt, maar tot nu toe niets.
en van dell verwacht ik al helemaal niet.......:'( ;(

snik snik....

Verwijderd

De originele ATi Radeon 32MB DDR heeft ook volgens mij nooit een TV-OUT aansluiting gehad. Althans, dat zou je denken wanneer je het volgende leest:

ATi Radeon 32MB DDR

De beruchte LE ("Light Edition") heeft dit ook niet. Het voordeel van deze kaart is dat je hem een beetje kunt tweaken, zodat 'ie net zo goed presteert als een retail ATi Radeon 32MB DDR:

ATi Radeon 32MB DDR LE

Tenslotte is er nog de VE ("Value Edition"), die wel TV-OUT en DVI support heeft, maar een stuk minder presteert. Deze kaart is eigenlijk enkel geschikt voor mensen die geen spellen en andere grafische applicaties gebruiken, maar wel uitstekende beeldkwaliteit willen hebben:

ATi Radeon 32MB DDR VE

Misschien dat je aan de hand van deze info kunt bepalen welke kaart je hebt? In ieder geval de aansluitingen op je kaart zouden al een en ander moeten verraden.

Het probleem is een beetje dat Dell er om bekend staan aanpassingen te doen aan veel van de producten die ze verkopen, of in ieder geval van de fabrikant producten krijgt die afwijken van de retail versie. Zo moet je bijvoorbeeld voor de Soundblaster kaarten die van Dell komen, aparte drivers gebruiken -- die van Creative zelf werken niet. Hetzelfde zal misschien het geval zijn met jouw kaart, maar je zult toch echt moeten uitzoeken wat voor kaart je precies hebt voor je weet welke drivers te gebruiken.

In het ergste (?) geval zul je misschien de BIOS moeten flashen, zodat je vanaf dat moment gewoon de ATi drivers kunt gebruiken. Het kan echter zijn dat een aanpassing in de registry van Windows ook al voldoet. Mocht je op dit forum geen passend antwoord vinden, dan kun je altijd nog Rage3D proberen:

Rage3D Forums

Dat is een "verzamelplaats" voor Radeon gebruikers, dus daar zouden ze je zeker een handje moeten kunnen helpen.

<edit>

Foutje verwijderd wat betreft de Radeon LE -- hij schijnt inderdaad alleen maar zonder DVI uitgang te komen.

Je hebt gelijk, ziekloon. ;)

t_tommyboy: Ik heb geen idee of dit werkt (ik zou niet weten waarom, eerlijk gezegd), maar misschien dat de "unofficial drivers" het beter doen?

http://www.rage3d.com/files/drivers/radeonbeta.shtml

Als het geen echte "Built by ATi" Radeon is, dan heb je misschien hier iets aan.

Ik weet het anders ook niet meer... zaten er geen CD's of formulieren bij waarop staat wat voor een het precies is? Anders kan alleen Dell je helpen, ben ik bang.

</edit>

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 09:11
De beruchte LE ("Light Edition") heeft dit ook niet, maar heeft weer wel een DVI uitgang. Het voordeel van deze kaart is dat je hem een beetje kunt tweaken, zodat 'ie net zo goed presteert als een retail ATi Radeon 32MB DDR
Ehhhhh.. Ik heb een Radeon 32MB LE (staat op PCB) die na montage van een cooler en wat register tweaks etc. net zo vlot loopt als een "echte" 32MB DDR. Maarre... die heeft echt geen DVI.

Verwijderd

Topicstarter
allemaal bedankt voor jullie toelichting, ik heb een ati radeon 32 mb ddr.

maar nog geen werkende open gl driver voor xp..

Maar nog steeds werken de drivers niet...?
de meegeleverde xp driver voor de ati radeon ziet mn kaart wel.... maar de drivers van de ati site (www.ati.com) zien nog steeds mn kaart niet, en geloof mij ik heb al het mogelijke geprobeert....

Verwijderd

Je kunt de 3276 drivers downloaden van ATI's website. Deze zijn erg goed in OpenGL onder XP.