Toon posts:

Ultima Online

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel sinds (heel) kort UO, en ik vind het een super spel. Alleen snap ik nog veel dingen niet.

Kan iemand mij tips geven hierover. Liefts over de volgende dingen.
*Makkelijk geld te verdienen (Zonder dat je heel sterk bent)
*Hoe je moet mijnen?? naar verschillende grondstoffen
*Hoe je dieren vangt, en ze tam maakt (b.v een paard)
*andere nuttige dingen

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

vraagje, speel je op de officiele server of speel je op één van de vele shards :?

Verwijderd

speel UO al 5-4 jaar lang
eerst op Atlantic shard en nou op drachenfels kan wel een keer helpen met de basics als het nodig is

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 10:54

Wiebbe

<none />

Hi,

hier een echte Uo veteraan, speel het al 5 jaar, dus echt vanaf he begin :P
leuk dat er toch nog mensen beginnen met spelen (ondanks dat de graphics zuigen :P )

nou ja, over het makkelijk geld verdienen,
dit is een manier hoe ik het doe, als ik een warrior start:
begin met 50 lumberjacking, en 50 resist magic, de ander mag je zelf kiezen, kan bijv swordsmanship zijn, zodat je een zwaard krijgt :P. Nou je hebt nu een hatchet, dus ga naar buiten, en begin op bomen te hakken, je krijgt dan langzaam houtjes, die je bij de lumberjacker kan verkopen voor 1 gold per houtje :P. Nadat je een beetje geld hebt, ga je naar de carver toe, en zegt: teach carving,
hij leert je dan carving skill, nu kan je met je dagger, op de houtjes gaan carven, en bows maken, zal in het begin niet altijd lukken, maar je krijgt er wel meer gold voor..
Als je eindelijk 1k hebt (1000..) kan je simpel leather armor ofzo, of chain kopen, (liefts bij mensen zelf, meestal wat sterker) en op een Training dummy gaan hakken..
Zal wel lang duren, maar is echt het beste om dat eerst omhoog te helpen met een dummy (bijv. swordmanship) zodat je wat meer kans maakt :P, als die eenmal maxxed is et de dummy, ga je naar buiten, zoek bijv een hert op, een schaap, en ga daar op oefenen, als ze dood zijn, gebruik je dagger op ze, en verkoop hun spullen. (probeer nog geen monsters, alleen in groeps verband, want anders ben je dood)

Over het minen,
Alle kleuren ore, hebben een andere skill nodig,
dus bijv 70 mining, of 80 mining, pas als je die hoogte hebt, kan je het erst minen. Er zit altijd maar een soort ore op een plekje (beste plekken zijn grotten, niet dungeons he?) dus onthoud ze.

Over het dieren tamen,
het is niet slim om allemaal skills te nemen,
neem er 7 of 8, omgdat je maximaal maar 700 punten hebt voor als je skills, je kan bijv. GM (is 100 in een skill) worden in swordmanship, Parrying, Healing, anatomy.. De belangtijkste skills voor een warrior. heeft die nog 200 punten over, bijv 60 in Magery, (om te kunnen recallen, soort transportatie) en dan 50 in lumber jacking, en 60 in resist magic (! heb je erg hard nodig!) is maar een voorbeeld natuurlijk..
dus je kan wel taming nemen, maar let op het aantal punten dat je hebt, nou een paard kan je tamen bij 30, is niet hoog, vergeet niet dat het dan KAN! wil niet zeggen dat het altijd lukt ok? Koeien en andere beesten zijn later (maaarr.. uiteindelijk kan je wel, dragons tamen :P )

nou ja, andere tips..
als je dood gaat, NOOIT maar ook echt NOOIT, ressurect on SPOT doen, ALtijd ghost worden.. als je op spot doet, dan verlies je punten in skills! als ghost ben je misschien je spullen kwijt, maar due koop je wel weer..
gewoon naar een stad lopen, en een healer zoeken.
Een warrior is het makkelijkst om te starten, omdat je dan alleen hoeft je slaan, en te healen (met healing + bandages)
nou ja,
heb je vragen,
email me maar :)
veel succes!

Speel hier op Europe, heb vijf acounts (ja acounts nie mannetjes) en heel veel gm's, + een kasteel, en paar high huizen. Kijk maar naar WIebbe, als je hemt ziet :P

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Verwijderd

zal ik nog even een site posten waar alles te vinden is

http://uo.stratics.com/

op atlantic was ik Grandmaster smid , miner ,warrior ,mage

ook had ik een archer healer en nog een paar figuren.

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Als je ook op Europe speelt,
mag je wel 250K hebben ofzo,
spelen bijna niet meer..
dusse :P

op europe: Gm smid, GM Mage,3 GM warrior, een swordmanship, een met fencing, en een met maces?, GM carver, GM carpenter, Gm scout (treasure hunter), GM Fisher (voor stuff in je huis :P )
das enige wat ik me herinner :-)

Verwijderd

Ga niet minen, veel te saai. Neem een bard char met 50 provocation, 50 magery en musicanship omhoog werken en dan naar destard gaan en draken provocen. Vaak recallen naar de bank om je geld veilig te stellen want een beetje pech en je bent dood.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Op zaterdag 12 januari 2002 15:12 schreef Wiebbe het volgende:
Als je ook op Europe speelt,
mag je wel 250K hebben ofzo,

spelen bijna niet meer..
dusse :P

op europe: Gm smid, GM Mage,3 GM warrior, een swordmanship, een met fencing, en een met maces?, GM carver, GM carpenter, Gm scout (treasure hunter), GM Fisher (voor stuff in je huis :P )
das enige wat ik me herinner :-)
Ik speel ook op europa >:)

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

maar ben jij newb :)

Verwijderd

kan iemand wat screenshots van dit spel laten zien kijken of het er cool uitziet, wanr zo te horen is het bes wel een masterlijk spel

• Boesjke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:15

Boesjke

Excellent!!

Op zaterdag 12 januari 2002 15:06 schreef Wiebbe het volgende:
Hi,

hier een echte Uo veteraan, speel het al 5 jaar, dus echt vanaf he begin :P
leuk dat er toch nog mensen beginnen met spelen (ondanks dat de graphics zuigen :P )

nou ja, over het makkelijk geld verdienen,
dit is een manier hoe ik het doe, als ik een warrior start:
begin met 50 lumberjacking, en 50 resist magic, de ander mag je zelf kiezen, kan bijv swordsmanship zijn, zodat je een zwaard krijgt :P. Nou je hebt nu een hatchet, dus ga naar buiten, en begin op bomen te hakken, je krijgt dan langzaam houtjes, die je bij de lumberjacker kan verkopen voor 1 gold per houtje :P. Nadat je een beetje geld hebt, ga je naar de carver toe, en zegt: teach carving,
hij leert je dan carving skill, nu kan je met je dagger, op de houtjes gaan carven, en bows maken, zal in het begin niet altijd lukken, maar je krijgt er wel meer gold voor..
Als je eindelijk 1k hebt (1000..) kan je simpel leather armor ofzo, of chain kopen, (liefts bij mensen zelf, meestal wat sterker) en op een Training dummy gaan hakken..
Zal wel lang duren, maar is echt het beste om dat eerst omhoog te helpen met een dummy (bijv. swordmanship) zodat je wat meer kans maakt :P, als die eenmal maxxed is et de dummy, ga je naar buiten, zoek bijv een hert op, een schaap, en ga daar op oefenen, als ze dood zijn, gebruik je dagger op ze, en verkoop hun spullen. (probeer nog geen monsters, alleen in groeps verband, want anders ben je dood)
Wat je naar mijn idee het best kan doen is met 50 healing en 50 magic resist beginnen (kan je op zich wel makkelijk trainen maar moet je wel weer mages kennen enzo). Dan gewoon een beetje gewone beesten (begin laag met varkens werk omhoog naar herten en bruine beren enzo en dan uiteindelijk grizzlys) dan zit je al rond de 60-70 skill (je kan misschien het best fencing nemen das best snel en dan met een kryss en war fork ofzo) en dan kan je naar Shame level 1 gaan en daar earth ellys killen (veel bandies meenemen en niet met meerdere tegelijk vechten, en wel een schild equippen (zo'n metal kite parryd meer dan een heater dus het lieft een metal kite) en dan gain je anatomy, healing, fencing, tactics en parry en je krijgt ook iets van 200-300 gp per earth elly en ook nog gems die je kunt verkopen.
Ook is het slim om naar een mage shop te gaan en tegen de mage guildmaster [naam guildmaster] teach magery te zeggen en hem dan geld te geven. (geef hoeveel hij vraagt) dan heb je 30 magery en dan kan je recallen (misschien slim ook ook recall scrolls te kopen dan fizzle je tenminste niet zoveel)
Dit is dus denk ik de makkelijkste manier om snel geld te verdienen.
Over het minen,
Alle kleuren ore, hebben een andere skill nodig,
dus bijv 70 mining, of 80 mining, pas als je die hoogte hebt, kan je het erst minen. Er zit altijd maar een soort ore op een plekje (beste plekken zijn grotten, niet dungeons he?) dus onthoud ze.
Yep, en om te minen moet je dus een shovel of een pickaxe hebben, die dubbelklik je en dan klik je op de bergwand naast je. Werkt perfect. En om het snelst te gainen (toen ik minede zat ik zo in de 80) kan je het beste zo weinig mogelijk ore per keer smelten, dus steeds maar 1 of 2 per keer. (behalve als je al in de 50 zit dan maakt dit niet denderend veel meer uit met iron ore).
Over het dieren tamen,
het is niet slim om allemaal skills te nemen,
neem er 7 of 8, omgdat je maximaal maar 700 punten hebt voor als je skills, je kan bijv. GM (is 100 in een skill) worden in swordmanship, Parrying, Healing, anatomy.. De belangtijkste skills voor een warrior. heeft die nog 200 punten over, bijv 60 in Magery, (om te kunnen recallen, soort transportatie) en dan 50 in lumber jacking, en 60 in resist magic (! heb je erg hard nodig!) is maar een voorbeeld natuurlijk..
dus je kan wel taming nemen, maar let op het aantal punten dat je hebt, nou een paard kan je tamen bij 30, is niet hoog, vergeet niet dat het dan KAN! wil niet zeggen dat het altijd lukt ok? Koeien en andere beesten zijn later (maaarr.. uiteindelijk kan je wel, dragons tamen :P )
Dieren tamen is ook een leuke maar nogal moeilijke skill (met name om GM te worden). Je kan het best beginnen met 50 taming en 50 magery. (als je een beetje goed bent wil je ook je dragons kunnen gaten natuurlijk) en een tamer mage is gewoon het makkelijkst.
Taming is idd leuk maar niet erg winstgevend als je net begint dus ik denk dat je dit beter kunt gaan doen als je een huis hebt enzo (tenzij het je niet zoveel uitmaakt hoeveel geld je hebt).
nou ja, andere tips..
als je dood gaat, NOOIT maar ook echt NOOIT, ressurect on SPOT doen, ALtijd ghost worden.. als je op spot doet, dan verlies je punten in skills! als ghost ben je misschien je spullen kwijt, maar due koop je wel weer..
gewoon naar een stad lopen, en een healer zoeken.
Een warrior is het makkelijkst om te starten, omdat je dan alleen hoeft je slaan, en te healen (met healing + bandages)
nou ja,
heb je vragen,
email me maar :)
veel succes!
Volgens mij kan je niet eens meer meteen ressen maar goed :)
En als je vragen hebt kan je mij uiteraard ook icqen, of mailen, ik heb mijn acct nog 1 maand dus ik zou je in principe een beetje op weg kunnen helpen.
Speel hier op Europe, heb vijf acounts (ja acounts nie mannetjes) en heel veel gm's, + een kasteel, en paar high huizen. Kijk maar naar WIebbe, als je hemt ziet :P
Whoa een kasteel?? Op welke server speel je? Beste wat ik heb gehad is een tower :)

Neen

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Europe :)
zoals er boven stond :P
ja ik weet niet of je res on spot kan doen,
ik heb altijd ghost aan staan :)
ook onmisbaar voor de echte mage (en eigenlij elke speler)
www.tugsoft.com
UOassist, probeer het maar gewoon een keer, (14 dagen trial d8 ik)

Maar we spelen hier al ongeveer 5 jaar,
(leuk met gifts :P mocht 5 gifts kiezen..)

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

FF foto'tje van het geld :)
(in checks natuurlijk..)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/img/UO.jpg

• Boesjke

Boesjke

Excellent!!

En een valorite cloak + robe??

Neen

• IDtenT
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
erm, 5 jaar = 60 maanden, lijkt me een beetje sterk, niet?
Er zijn nog geen acc's met die age |:(

ach ja, geld is makkelijk te krijgen in UO. Ik had al 150 million+ aan spullen na 1 jaar (zonder ebay).

Slave of Thieves

• BlackMage
Op zondag 13 januari 2002 12:37 schreef Wiebbe het volgende:
maar ben jij newb :)
Ja, ik speel nog in de 30 dagen gratis (dan ben ik tog een newb >:) )

Verwijderd

Je accounts werden aan het begin gewist als je 2 maanden inactive was(dus als je niet betaalde).

Verwijderd

Topicstarter
hoe werkt dat UOassist dan, en wat doet het precies :??? , ben trouwens al aardig op weg. nog bedankt voor de tips :)

• BlackMage
Op zondag 13 januari 2002 21:58 schreef Empty het volgende:
hoe werkt dat UOassist dan, en wat doet het precies :??? , ben trouwens al aardig op weg. nog bedankt voor de tips :)
Dat programma doet niets voordat je betaald. |:(
In de trial kan je alleen zien wat je allemaal kan.

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Ok,
5 jaar misschien beetje overdreven,
maar laatste keer toen er gifts waren.
zaten we op 48 maanden, idd 4 jaar,
zullen nu dus op ongeveer 50/52 zitten ofzo
ouder kom je nu echt bijna nie meer tegen hoor :)
maar, UoAssist, is een programma, wat communiceert met UO,
het houd je reagents bij (ingredienten voor spreuken), erg veel handige shortcut keys, en nog veel meer,
ik gebruik het al 3 jaar ofzo, en toen was de trial gewoon echt een volwaardige versie die na 14 dagen ophield. Ik zou ook gewoon echt nie meer zonder Uo-assist spelen, reagents enzo zelf bijhouden.. brrrrr.. als ik er alleen al aan denk :) Maar met 5 acounts is het moeilijk bij te houden wat je allemaal doet enzo, (en idd de oudste is 50/51 maanden, eentje, 1 maand jonger, en 3e ook zoiets, en dan de 4e en 5e iets van 24 maanden ofzo.)

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Op zondag 13 januari 2002 15:23 schreef IDtenT het volgende:
erm, 5 jaar = 60 maanden, lijkt me een beetje sterk, niet?
Er zijn nog geen acc's met die age |:(

ach ja, geld is makkelijk te krijgen in UO. Ik had al 150 million+ aan spullen na 1 jaar (zonder ebay).
Ja, aan spullen :)
wij hebben ook veel horse shoes, en whips, maar niemand die er ook echt zoveel voor betaald.. allemaal "geld op papier"
maar in het echt..

Verwijderd

Topicstarter
UOassistent = gebruik van Macro's :?

Want als dat zo is, kan je hem zelf ook wel maken

• Boesjke

Boesjke

Excellent!!

150 miljoen aan spullen = best wel veel

Ik moet zeggen nooit zoveel gehad te hebben maar op de ene server was het geld natuurlijk wel wat minder waard dan op de andere.
Ik heb altijd op Europa gespeeld en daar vielen de prijzen op zich wel mee, nooit veel last van dupers gehad...

Neen

Pagina: 1