Toon posts:

Netmeeting en poorten.

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai hier Windows XP, waar netmeeting 3.01 standaard inzit. Als ik met mijn Logitech Quickcam een gesprek voer ziet de ander mij wel, maar ik zie degene met wie een geprek voer niet. Nu zit ik achter een router, en heb alle poorten volgens practically networked openstaan en gemapd:

H.323 compliant video player,
NetMeeting 2.0, 3.0, Intel Video Phone
(Watch Out! Opens a wide port range!)
(Incoming calls are not possible
due to NetMeeting assigning ports dynamically.)
OUT TCP 1720
IN UDP 1024 65534 [use H.323 protocol if available]
OUT UDP 1024 65534 [use H.323 protocol if available]
IN TCP 1024 1502 [use H.323 protocol if available]
OUT TCP 1024 1502 [use H.323 protocol if available]
IN TCP 1504 1730 [use H.323 protocol if available]
OUT TCP 1504 1730 [use H.323 protocol if available]
IN TCP 1732 65534 [use H.323 protocol if available]
OUT TCP 1732 65534 [use H.323 protocol if available]
OUT TCP 1503 1503
OUT TCP 1731 1731
IN TCP 1503 1503
IN TCP 1731 1731

Alleen het werkt dus nog steeds niet. Heeft iemand een oplossing? Want het gewoon erg balen :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog even wezen klooien in mijn router menu, en nu vraag ik me af of ik het wel goed heb gedaan, want in mijn router zitten 2 menutjes, namelijk Virtual Server en Special Application. Alleen waar moet ik nu welke gegevens uit mijn topic van hierboven invullen, dus welke poortnummers waar? Nu heb ik alles ingevuld in het menu Virtual Server zoals je ziet.
Zie de menu's hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~nikkels/router1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~nikkels/router2.jpg

Iemand hier een oplossing voor of ervaring mee?

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 09:44
* schumacher heeft hier ook problemen mee

niemand met een oplossing??

Verwijderd

ik heb diezelfde problemen met winroute...

** iemand een oplossing ?

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:47
Kijk hier eens :

http://www.tinysoftware.com/tiny/files/online/wrpro/us/616.htm#o616

Vroeger werkte ik ook met winroute, en mijn netmeeting werkte met die instellingen !

PS : tinysoftware maakt oa Winroute :) (voor de mensen die het niet zouden weten) Die link komt uit de online manual van winroute

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

Topicstarter
Helaas werkt dit niet. Jammer, hopen dat er een andere oplossing komt.

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 15:39

The_Duke

ho gek!

same problem here !!! ik heb een Freesco servertje draaien en voorheen werkte netmeeting niet, toen heb ik een aantal poorten geforward en toen deed alles het behalve de cam, ik kan dus iemand anders niet zien.
Ik zou wel eens willen weten waar dit nou aan ligt en wat ik en zo velen er aan kunne doen.
iemand DE oplossing :?

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 17:00 schreef Unlockall het volgende:
Ik ben nog even wezen klooien in mijn router menu, en nu vraag ik me af of ik het wel goed heb gedaan, want in mijn router zitten 2 menutjes, namelijk Virtual Server en Special Application. Alleen waar moet ik nu welke gegevens uit mijn topic van hierboven invullen, dus welke poortnummers waar? Nu heb ik alles ingevuld in het menu Virtual Server zoals je ziet.
Zie de menu's hieronder:

[afbeelding]
[afbeelding]

Iemand hier een oplossing voor of ervaring mee?
bij special applications moet je als triggerport 1720 instellen en daarna de porten die je nodig hebt (die netmeeting gebruikt) openzetten...
overigens zou het niet uitmaken of je de porten forward of de triggerport gebruikt, maar triggerport is iets veiliger (de porten worden alleen opengezet op het moment dat de triggerport connect)
welke porten je open moet zetten weet ik niet (kijk ff in je logs)
volgens mij heb je een dlink routertje (welk type?)... evt kan je ook nog een DMZ maken voor die pc... dan staat alles open naar die server... als het dan nog niet werkt ligt het niet aan de firewall maar ergens anders aan (software/os ?)

Verwijderd

Topicstarter
De router is een SMC Barricade. Alleen weet nu iemand toevallig nog welke poorten ik moet triggen naar die poort 1720?

Verwijderd

Ik heb de hoop dat het allemaal gaat werken met die poorten en een webcam al lang opgegeven.... Had zelf ook alle poorten opengezet... werkt niet en niemand die kan vertellen hoe het wel werkt. :(

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 13:53 schreef Rubbertje het volgende:
Ik heb de hoop dat het allemaal gaat werken met die poorten en een webcam al lang opgegeven.... Had zelf ook alle poorten opengezet... werkt niet en niemand die kan vertellen hoe het wel werkt. :(
kijk als je alleporten hebt opengezet is het dus geen firewall probleem maar een applicatie probleem (waarschijnlijk)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus net mijn pc toegewezen voor DMZ, dus alles los. Alleen het probleem blijft, ik kan alles behalve beeld van een ander ontvangen. Zit dus in software, en aangezien meer mensen hier last van hebben, kunnen we het hier dan misschien over een bug hebben? :O

• jeepey
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:46
Voor zover ik weet is dit gewoon een bug in Netmeeting. Heel erg veel mensen hebben er problemen mee. Netmeeting geeft namelijk je IP-adres van je lokale netwerk uit aan degene waar je de verbinding mee probeerd te maken. Aangezien die uiteraard niet bereikbaar is gaat het dus fout.
Op verschillende sites lees je dat dit een bekend probleem is en er vooralsnog geen fix voor is :-(

Vertalen.nu

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

ok, ik geef het ook op met dat kl*te netmeeting, ik ga maar opzoek naar een beter prog voor webcam chat. Kan iemand mij een goed netmeeting alternatief aanraden??

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb ook wat problemen met mijn router/firewall, en ik heb maar besloten om alles boven port 1024 open te zetten...
Dan heb je nog kans op Trojans, maar die hoop ik met mijn virus scanner te pakken te krijgen, en ook met mijn Zonealarm.
(als iemand denkt dat die niet zo slim is, vertel please)

Verwijderd

Ik wil niet lullig doen, maar zegt dit niet genoeg ?

(Incoming calls are not possible due to NetMeeting assigning ports dynamically.)

Staat in die instellingen die Unlockall poste.

Maar een ideetje ... :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar we wachten dus gewoon af todat er een fix komt, tussentijds wil ik ook ff ander programma gebruiken, wie heeft er ervaring met een vergelijkbaar programma als Netmeeting, en dat wel werkt?

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

Op woensdag 16 januari 2002 13:23 schreef Unlockall het volgende:
Maar we wachten dus gewoon af todat er een fix komt, tussentijds wil ik ook ff ander programma gebruiken, wie heeft er ervaring met een vergelijkbaar programma als Netmeeting, en dat wel werkt?
mjuh :P

Verwijderd

Ik heb dus datzelfde probleem! Ik heb een Draytek Vigor 2200E. En inderdaad met DMZ open doet hij t nog niet!
Als ik mn router er tussenuit haal doet hij t wel...maar dat is zo'n gedoe.

Als iemand een oplossing weer hoor ik die graag. Ook als t een antwoord is op de vraag welke software het dan wel moet doen.

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

Op woensdag 16 januari 2002 18:00 schreef Kruyffie het volgende:
Ik heb dus datzelfde probleem! Ik heb een Draytek Vigor 2200E. En inderdaad met DMZ open doet hij t nog niet!

Als iemand een oplossing weer hoor ik die graag. Ook als t een antwoord is op de vraag welke software het dan wel moet doen.
tja zo te zien weet echt niemand het, tja, gaak er maar van uit dat het gewoon niet kan en dat netmeeting gewoon te stupid is om door me router te komen ookal heb ik verdomme al me poorten wagenwijd open staan en elke netmeeting poort geforward. tis gewoon een rotte fout in netmeeting, brak prog. :( :(

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

Op woensdag 16 januari 2002 18:00 schreef Kruyffie het volgende:

http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/algemeen/vigor_problemen.html
misschien heb je er wat aan :)

Verwijderd

ik heb hier ook de smc barricade.
als ik via dmz host me pc vrijgeef dus ff de firewall uitzet als het ware werkt netmeetingwel.
eerst deed ie het ook nie. de oplossing?
nieuwe firmware kijk welke je hebt de smc ondersteunt netmeeting via dmz host pas vanaf een bepaalde firmware, als je nu de 1.93p neemt zou ie het via dmz gewoon moeten doen, bij mij in ieder geval wel.

Verwijderd

Ik heb het ook nog niet werkend gehad door een NAT doos.
Echter heb het wel werkend gehad met xtra Linux bak....

Zal eerst eens wat info over het brakke Netmeeting geven.

De porten: tcp=389/522/1503-1564/1720/1731, upd=1024-65535
389 Internet Locator Service (ILS) TCP
522 User Location Service TCP
=> 1503 T.120 TCP
=> 1720 H.323 call setup TCP
1731 Audio call control TCP
*Dynamic H.323 call control TCP
*Dynamic H.323 streaming Real-Time Transfer Protocol (RTP) over UDP

Dit heeft Microsoft over NAT & Netmeeting te vertellen:
natfw.doc

Ook al zou je door een aantal regels aan je NAT doos Netmeeting werkend krijgen, de zooi werkt dan alleen op één (1) PC :'(. Andere gebruikers van je lokale netwerk kunnen niet Netmeeten.

D'r bestaat een Linux module (helaas kernel 2.2.12) die het mogelijk maak dat alle lokale gebruikers kunnen netmeeten van achtereen NAT doos. Deze module fungeert als een proxy of anders gezegt als een 'switchboard'.

Waar staat al dit moois?

Linux NAT+H323 links:Coritel ipmasq_h323.c
Coritel nat2.htm
ip_masq_h323.txt

Linux links:
iptelephony.org
openh323.org
opengatekeeper.org/
openh323gk.html

En natuurlijk op Sourceforge staat het een en ander over dit onderwerp.

Heb zelf nog niet de moed gehad om dit te builden op de huidige kernel.

Andere Windows proggies dan Netmeeting?
D'r zijn d'r legio maar Phonefree phonefree.com vond ik een aardig appie voor alleen geluid, omdat je bij deze niet de hele NAT doos open hoeft te zetten.

Succes d'r mee.

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 11:27
Met Microsoft Messenger 6 (beta) kan je ook je webcam gebruiken en hier gaat het achter NAT wel !!!! Misschien een leuke tip...

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:51

Predator

Suffers from split brain

codemann schreef op 16 July 2003 @ 12:30:
Met Microsoft Messenger 6 (beta) kan je ook je webcam gebruiken en hier gaat het achter NAT wel !!!! Misschien een leuke tip...
volgens mij was dit wel al bekend en oude topics omhoog schoppen is niet zo'n goed idee ;)

Users gaan dan op de topicstarter reply'n, die er natuurlijk al lang niet meer naar kijkt.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.