Toon posts:

[laptop]Netwerk vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn vader wil een laptop aanschaffen en die dan kunnen aansluiten op het netwerk op het werk en op het netwerk hier thuis. hoe kan ik dat het beste op die laptop instellen?
. profielen aanmaken, 1 voor op het werk en 1 voor thuis,
kan ik dan sommige bestanden in alle twee de profielen laten bestaan
.als ik gewoon 1 profiel maak en dan 2 netwerkverbindingen maak, zal de computer dan langzamer opstarten omdat ie 1 verbinding niet kan vinden?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
volgens mij hou je gewoon dezelfde TCP/IP instellingen als je verschillende profielen aanmaakt.. ik heb thuis gewoon een DHCP server draaien zodat mn laptop automatisch een IP adres krijgt. OP school draait ook een DHCP server zodat ik daar automatisch een IP adres krijg. Werkt wel goed.

Gebruiken ze op je pa's werk echter geen DHCP dan kun je het beste een programmaatje gebruiken waarmee je de instellingen snel kunt veranderen.. progje heette geloof ik Netswitch.

Verwijderd

Je kunt het niet op de manier doen zoals jij wilt.
Je zult een programma (like Netswitcher) moeten gebruiken om van netwerk te veranderen.

Maar, het makkelijkste is om overal het zelfde netwerk te gebruiken. Ik ga vandaag hier thuis alles overzetten naar DHCP. Is wel zo makkelijk, omdat ze dat ook bij ons op school hebben.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kunt ook XP Pro erop zetten, en dan kan je een 'Alternate configuration' instellen. Dat is dan een IP adres, Subnet mask, Gateway en DNS/Wins servers. Deze zou je dan voor 't bedrijfsnetwerk kunnen gebruiken, en de 'standaard instellingen' voor thuis.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->NT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

of in win2k 2 netwerkverindingen en 1 ervan uitschakelen? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 16:08 schreef Strike het volgende:
of in win2k 2 netwerkverindingen en 1 ervan uitschakelen? :?
ja, maar dan gaat ie dus d8 ik bij het opstarten naar de verbinding zoeken en vertraagd het opstarten. want dit leek mij ook de makkelijkste opslossing, maar niet echt de beste.
Pagina: 1