Toon posts:

Probleem met VX900 refresh rate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een nieuwe PC gekocht met ATi Radeon 8500 kaart. Hierop heb ik twee monitoren aangesloten, een Gateway VX900 (19") en standaard 17" monitor. De VX900 zit op de "normale" aansluiting van de videokaart en de 17" via de dongel op de DVI uitgang.

Ik krijg de VX900 echter niet hoger dan 60 Hz (in Windows), ookal kan ik in de monitor instellingen hier wel 75, 85, 100, etc. Hz. instellen. Ik heb het ook met Powerstrip geprobeerd maar dit mocht niet baten.

Op één of andere manier pikt de VX900 geen andere refresh rate dan 60 Hz, maar de monitor kan veel hoger aan (en deed dit ook op mijn vorige PC).

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
nou het is best wel zwaar voor jouw video om digitaal + anoloog te doen
misschien wil hij daarom wel niet hoger
probeer het 's met 1 monitor

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan, maar maakt helaas geen verschil.

Het bizarre is dat als ik (terwijl Windows draait) de 2 monitoren omwissel, de 19" netjes de refresh rate overneemt (gaat naar 85 Hz). Echter, wanneer ik de PC dan opnieuw opstart gaat deze terug naar 60 Hz.

Verwijderd

Topicstarter
OK, Ik heb het kunnen oplossen. :) Met de laatste drivers (welke niet MS gecertificeerd zijn, but who gives a sh*t) kon ik instellen wat de maximaal toelaatbare refresh rate op de monitor was. Aangezien de monitor als niet DCC compatible wordt aangezien (wat het volgens mij wel is, maar goed) werd deze "voor de veiligheid" op 60 Hz max. gezet, waardoor de kaart niets boven deze max waarde toe liet, ookal gaf je in Windows anders aan.

Met de 6.13.10.3286 driver is dit dus op te lossen, voor mensen die nog eens eenzelfde probleem tegenkomen...

Deze thread kan nu gelocked worden.