[XML/XSL] Een .xsl bestand beveiligen?

Pagina: 1
Acties:

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Situatie:
1 xml bestand, die een xsl bestand aanroept.
1 xsl bestand, met de codes en scripts etc.

Kan ik het xsl bestand iets meegeven waardoor bezoekers deze niet kunnen copieëren? Of kan ik dat op een of andere manier in IIS instellen?

Als dat niet kan, dan moet ik ze maar gewoon later parsen door een serverside taaltje.

De reden hiervoor is makkelijk - ik maak een highly-advanced menu ( :P ) wat ik via m`n site wil laten zien, maar ik wil niet dat iedereen even 2 bestandjes bekijkt, en zo ook een handig menu heeft.
D`r zit best veel werk in...

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 21:10

StratoFarmer

Anke :*

Dat menu is javascript? -> dan kun je het niet echt verbergen, de code moet gewoon geintepreteerd worden door de client...duss

Je zou bijvoorbeeld wel plaatjes met links kunnen hebben naar serverside scriptjes...dan kunnen clients alleen de output zien, niet de code van de scripts.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Blue-eagle
  • Niet online
Op zaterdag 12 januari 2002 13:43 schreef StratoFarmer het volgende:
Dat menu is javascript? -> dan kun je het niet echt verbergen, de code moet gewoon geintepreteerd worden door de client...duss

Je zou bijvoorbeeld wel plaatjes met links kunnen hebben naar serverside scriptjes...dan kunnen clients alleen de output zien, niet de code van de scripts.
Het komt erop neer dat je inderdaad gewoon DHTML gebruikt om het menu op te bouwen :)

Dan doe ik het wel serverside.. tnx iig.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Er zijn 3 opties:

1. pre-transformeren, vaak een hele goede optie als de data niet bepaald dynamisch is. Haal gewoon je stylesheet over de toestand heen en zet de html online :) .

2. client-side transformeren in de browser. Dan kan je alles wel vergeten :+ .

3. server-side transformeren. Je kunt dan je stylesheet wel verbergen.

Lijkt me dus duidelijk :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Blue-eagle
  • Niet online
Op zaterdag 12 januari 2002 14:44 schreef mbravenboer het volgende:
Er zijn 3 opties:

1. pre-transformeren, vaak een hele goede optie als de data niet bepaald dynamisch is. Haal gewoon je stylesheet over de toestand heen en zet de html online :) .

2. client-side transformeren in de browser. Dan kan je alles wel vergeten :+ .

3. server-side transformeren. Je kunt dan je stylesheet wel verbergen.

Lijkt me dus duidelijk :) .
Hm, aangezien de boel dynamisch is lijkt mij nummertje 3 handiger :) dan ga ik er ook maar even snel een admin versie bij maken :D