[perl] gnuplot: uitlezen uit een array en plotten

Pagina: 1
Acties:

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoi iedereen,

Heb een leuk dataloggertje geschreven en nu wil ik de verzamelde data op een grafiekje weergeven. Gnuplot leek me daar wel leuk voor, maar ik kan er niet goed aan uit.

Praktisch alle documentatie over gnuplot handelt over het afbeelden van wiskundige functies, maar nergens vind ik een duidelijke uitleg hoe je een simpele reeks (array) plot.

Wat wil ik?
De datalogger meet elke 10 minuten een waarde en schrijft die weg naar een log file. Een ander (perl) programma leest die log file in en maakt een array van de gegevens van de laatste 24 uur (144 metingen) en genereert een HTML file die de min/max/avg waarden toont. Tot hier heb ik alles werkende.
Maar nu zou er nog een grafiekje bij moeten dat deze 144 metingen grafisch in de tijd voorstelt. En dat wil maar niet lukken :(
De array is 144 waarden lang en bevat enkel de y-waarden (x-waarden zijn vast om de 10 minuten dus heeft het geen zin om die ook op te slaan).

Iemand die een simpel voorbeeldje kan geven (of link naar) van een perl-gnuplot grafiekje dat wordt gegenereerd van gegevens uit een array?

Verwijderd

kan je de auteur van dat moduletje niet effe asken?
die geven praktisch altijd wel antwoord :)

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb het ondertussen al anders opgelost. Ik schrijf de gegevens weg naar een tijdelijk bestand in de vorm van:

0:00 10
0:10 9
0:20 14
0:30 8
0:40 7
..

Dit wordt dan ingelezen door gnuplot en een geeft met wat instellingen een fijn grafiekje. De layout moet ik nog wel serieus aan werken want de defaults van gnuplot zijn maar lelijk :)