Toon posts:

Packard Bell intern geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broertje heeft een PB, met 64 mb intern. Uiteraard wil hij hier wat bij klikken, omdat hij dan makkelijker en beter online kan spelen :).

Kan hij gewoon elk merk intern er bij gooien, of moet dat speciale zijn van packard bell. :(

(wel het geval bij de HD en het diskette station :()

*Hopelijk iemand ervaring hiermee*

zou iemand hier zo snel mogelijk op willen reageren, dan kan ik zometeen nog ff kopen.

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 11:31
nee dat hoeft niet ja kan gewoon no name erin prikken :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je nou wat meer info gaf over WAT VOOR PB dan zou het specifiek kunnen, maar algemene regels:

1) PB gebruikt 'gewoon' geheugen, meestal van Micron
2) De systemen met i810 slikken vrijwel alles, PC-133 is prima
3) Oudere systemen met i430TX of i440LX/EX chipsets zijn kieskeuriger, maar vermits het Intel OEM mobos zijn is het niet al te ernstig. PC-66 aangeraden als het te krijgen is, zorg voor niet al te grote modules.
4) RDRAM en DDR systemen moeten RDRAM of DDR (duh :z )
5) Vergeet niet dat Intel chipsets niet overweg kunnen met 512MB DIMMs

Oh, en FYI, FDDs en HDDs zijn behoorlijk standaard, alleen moeten sommige FDDs zonder frontplaatje gebruikt worden, en moet ivm de OEM beveiliging van Microsoft (dus PB niet de schuld geven) er een config file op de HDD staan (meestal Quantum of Seagate) die ook in de DMI gekopieerd wordt. Dus niet lullen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
We zijn die boekjes kwijt, Dus kan niet gaan vergelijken met de bovenstaande modellen.:?

deze computer van mijn broertje is PII 350 MHz. Nu weet ik niet of je dit al een oud model is of niet.

Hij gaat er waarschijnlijk 128mb intern bij gooien, al informatie is nuttig dacht ik zo.:)

*alvast bedankt voor je reactie*

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:45

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
waarschijnlijk zul je pc100 geheugen er in moeten doen
en tot de 256 mb of 512mb
packardbell bezuinigt zo vaak op geheugen
ik zelfs een p3 933 gezien met pc100 geheugen!
belachelijk maar ja
goed
nu is het zo dat pc100 geheugen niet meer te krijgen is zowat
dus je kunt gewoon gelukkig een pc133 reepje krijge
heb ik ook gedaan werkt goed

Tweakers Discord

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 12 januari 2002 13:45 schreef tweakduke het volgende:
waarschijnlijk zul je pc100 geheugen er in moeten doen
en tot de 256 mb of 512mb
Nope. Moederbord is voor een PII-350 altijd eentje met een BX of ZX chipset, waarschijnlijk van MSI (maar oudere modellen soms een Intel SE440BX). Offcieel moet er dus PC-100 in, maar PC-133 slikken ze allemaal.
Hoeveel hangt af van type- full-ATX modellen hebben 3 slots en kunnen per slot max 256MB hebben, dus totaal 768MB (of 512MB als je double-sided 256MB DIMMs gebruikt). MicroATX hebben meestal ZX chipset en 2 slots en kunnen dus max 256MB aan (max 128MB per slot)
packardbell bezuinigt zo vaak op geheugen
ik zelfs een p3 933 gezien met pc100 geheugen!
belachelijk maar ja goed
Bezuinigen? Man, het is Micron of Hyundae Brand-on-Brand. Dat is beter dan het no-name wat jij er waarschijnlijk in hebt zitten :7
On-topic: die P933 met PC-100 komt door de i810E :r chipset die weliswaar een FSB van 133 aankan, maar nooit een memsnelheid boven de 100MHz ondersteunt |:( . Dus heeft het geen enkel zin op zo'n mobo PC-133 te zetten.

Volgende vraag, waarom PB i810E mobo's gebruikt- simpel: klanten willen max aantal MHz CPU voor hun geld |:(. Feit dat ze liever een 933MHz gecastreerd willen dan een 800MHz met een goed platform eronder is DOM ja |:( , maar als de markt dat liever heeft moet je als fabrikant erop inspelen. Als niemand dit soort shit zou kopen, zo PB het echt niet maken. Bottom line is dat 75% van PB systemen in 2000 met een i810 chipset verkocht werden. Dat is voor het bedrijf een succes geweest :z
nu is het zo dat pc100 geheugen niet meer te krijgen is zowat dus je kunt gewoon gelukkig een pc133 reepje krijge heb ik ook gedaan werkt goed
Precies, dus niet zeiken. Itt PC-66 kun je PC-100 systemen altijd van doodgewone PC-133 voorzien.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik zou gewoon wat geheugen erbij prikken. Dan zie je meteen of het werkt of niet. Er kan volgens mij niet veel kapot gaan.

Verwijderd

ik heb ook een pb die 64 mbram had (100mhz) ik heb er gewoon een 128 (@ 133mhz) bij geprikt -> gaat prima tis ook een gewoon MSI mobo dus....

Verwijderd

Ik heb dus ook een Packard bell :( en ik wou er ook wat geheugen inproppen, maar hij pakt het niet. Alles netjes op z'n plaats, maar niet werken hoor.. :'(

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Heb ook een PB. Heb 1, GB intern geheugen van Kingstond Dane-Elec en een nome-name, geen problemen

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:35
Met me oude PB (of PH wat je wilt) kon je er gewoon geheugen bijprikken was geen probleem. Twee soorten geheugen erbij geprikt en ging perfect. Maar dat was nog in de SIMM en Pentium I tijd al zat er eerst een Cyrix M-2 300 in.