Kwaliteit KVM switches

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 11:26

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Hello,

Ik heb hier 2 pc's waarop ik gebruik zou willen maken van 1 scherm/toesenbord/muis.

Hiervoor heb ik al wat onderzoek gedaan, en ben op de hoogte tussen de verschillen van automatisch/manueel en met/zonder emulatie.

Hierbij had ik gedacht van me deze aan te schaffen:
http://193.173.146.90/Inec-be/servlet/Products_Inec_be?level6=17413&moeder3=15648&moeder4=17400&moeder5=17406

Mijn vraag is of er mensen zijn die hiermee ervaring hebben, en wat de beeldkwaliteit betreft. Is er kwaliteitsvermindering? (Mijn huidige resolutie is 1024*768 @85Hz)

de kabels die ik wou nemen zijn: "VGA aansluitkabel met 3 coaxiale aders en metalen kappen H.Q." van 1.8m
http://193.173.146.90/Inec-be/servlet/Products_Inec_be?level6=14163&moeder3=13628&moeder4=14136&moeder5=14137

maar dan wordt dit al 2*1.8m (van pc naar switch+van swtch naar scherm)

of neem ik beter "VGA aansluitkabel met 3 coaxiale en 7 stuur aders en
metalen kappen PREMIUM" of "VGA aansluitkabel met 3 coaxiale en 7 stuur
aders en vergulde kappen SUPERIOR" -kabels?

Stel dat ik beslis om die switch enkel te gebruiken voor het scherm en keyboard, en aan beide pc's een muis hang, kan dit problemen geven?

Merci bij voorbaat.
Mvg Kristof

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb die KVM switch ook en ik kan je vertellen dat je ENORM kwaliteitsverlies hebt, je krijgt een beetje dubbel beeld.

Ik zou een KVM van Sitecom halen, die zijn wel goed.

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 15:16
Met de kwaliteit KVM-switch die in ide link staat, maakt het totaal niet uit wat voor kwalitiet kabels je koopt. Die duurdere kabels is gewoon geld weggoooien, want je beeld zal dan nog steeds slecht zijn...

Koop gewoon een electronische KVM switch, 2-poorts versies zijn al voor redelijke prijzen te krijgen.

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 11:26

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 13:41 schreef mcdroos het volgende:
Koop gewoon een electronische KVM switch, 2-poorts versies zijn al voor redelijke prijzen te krijgen.
Kan je namen/url's noemen? en eventueel prijzen?

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

Zelf heb ik die cybex switchview 4 poorts, die hierboven in de link van informatique staat ( ik heb um bij bce gekocht)
was met 4 kabelsets goeie 250 euro kwijt :'( maar de kwaliteit is dan ook toppie... :7

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Verwijderd

Als je bv. een iijama 451 koopt, daar kunnen al 2 computers op aangesloten wordne.

Nu is die 451 een beetje een buk-apparaat, maar er zijn wel meer monitoren die dat kunnen (mijn Samsung 950p bv)

Verwijderd

heb hier een BELKIN Omni view pro 8 ports swits met osd on board handig als je wilt weten met welke pc je bezig bent
en dit werkt perfekt ik weet ook dat ze er 1 verkopen met 4 poorten dus effe kijken .

Verwijderd

Ik heb hier een Raritan KVM-switch, een hele dure, maar geen kwaliteits verlies, hell ik heb hem getest op 1600x1200x85 (mijn monitor wilde niet meer) en perfect!
Mag ook wel voor 500,- Euro (GVD topix ook)

• bouvrie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05-2025

bouvrie

Interior demolisher

Misschien een beetje OT, maar vind het zonde om een nieuw draadje te openen.

Ikzelf heb ook interesse in een KVM switch, maar ben nog wat fuzzy rond de details. Ik zie een aantal aanbieders bepaalde resolutie-maxima meegeven met de KVM's die ze aanbieden, doch het merendeel laat deze informatie weg uit het productsoverzicht.

Nu vraag ik me af: Waarom zou een KVM switch een bepaald maximum-resolutie hebben? Moet zo'n ding niet gewoon alle signalen doorgeven zonder enig gefilter of geklooi?

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 15:47

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Iets waar je op moet letten: niet elke muis werkt goed achter een KVM switch. Omdat de KVM switch een muis emuleert voor de PC's die wel draaien maar niet "actief" zijn.
Mijn Cybex SwitchView met vier poorten (is een ouder model heeft en PS/2 en Serieel voor muis) accepteert maar een paar Microsoft muizen.

This footer is intentionally left blank

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2025
Damn, Ik ben dus ook op zoek naar een KVM maar ik draai op 1280x1024 @ 85 Hz. Iemand die me in de richting kan wijzen van een goedkope doch goeie kvm ? Mui hoeft niet perse trouwens, enkel keyboard en monitor.

Oja, dit kwam ik ook nog tegen:

http://www.flectiondirect.com

Hebben ze geloof ik 2dehands spul.

• zoomer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11-2025
Heel veel mensen zoekende, toch nog niet zo heel veel ervaringen.

Ik ben ook al een hele tijd op zoek naar een KVM-switch ps/2, cherry tobo, logitech scroll-muis, IIyama HM704utc beeldscherm. Deze wil ik aansluiten op 2 PC's.

Ben er nog niet uit. Beeldkwaliteit is heilig!! Wie weet WAAR ik op dit moment moet zijn voor een goeie. En wat is dan die goeie? Graag jullie ervaringen in 2004.

ps. heb dus alle topics hier over ervaringen met KVM-switches er al op nageslagen.

Vr. gr. Zoomer

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 16:15
Ik heb een Adderview USB switch. Deze kvm switch heeft vga en usb aansluiting. Je kan er 4 pc's op aansluiten en de kwaliteit is perfect. Je hebt er alleen een usb toetsenbord en muis voor nodig maar het werkt verder perfect. Dus ook geen ps2 kabeltjes alleen een vga kabel en een usb kabel naar je pc.

Hail to the king baby!

Verwijderd

Ik heb via Alternate een GWC (KS-104) 4 Poort KVM Switch PS/2 besteld. Deze ligt reeds klaar bij mijn lokale tante-post-kantoor. Vanavond heb ik hem dus in huis.

Wanneer ik hem heb heb aangesloten e.d. zal ff hier terug rapporteren of die een beetje goed is.

Anderen die dezelfde KVM hebben kunnen mij natuurlijk ook voordien informeren ;)

• zoomer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11-2025
Zijn er meer ervaringen?

Vr. gr. Zoomer

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-02 07:32

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Goedkoop is duurkoop. Ik heb een ATEN gekocht nadat een goedkope bagger kwaliteit gaf. Deze kan 4 pc's aan, audio aansluitingen en usb Keyboard en muis. Ook te gebruiken als USB hub voor 2 devices.

Afbeeldingslocatie: http://www.aten.com/data/items/CS_1734A.jpg

http://www.aten.com/02-p-item.php?id=609

One console controls 4 computers and 4 additional USB 1.1 devices
Bidirectional switching and flexible interoperability; switch permits independent PC, independent peripheral, and independent audio function, regardless of KVM switch focus
Dual interface - supports computers with PS/2 or USB keyboards and mice
Supports PC, Mac, Linux and Sun systems
Complete keyboard and mouse emulation for error free booting and realtime switching
Easy installation - no software required
Superior video quality; 2048 x 1536; DDC2B
A lifetime of fireware upgrading
Audio enabled

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

zoomer schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 10:28:
Heel veel mensen zoekende, toch nog niet zo heel veel ervaringen.

Ik ben ook al een hele tijd op zoek naar een KVM-switch ps/2, cherry tobo, logitech scroll-muis, IIyama HM704utc beeldscherm. Deze wil ik aansluiten op 2 PC's.

Ben er nog niet uit. Beeldkwaliteit is heilig!! Wie weet WAAR ik op dit moment moet zijn voor een goeie. En wat is dan die goeie? Graag jullie ervaringen in 2004.

ps. heb dus alle topics hier over ervaringen met KVM-switches er al op nageslagen.
Jij hebt dus alle 447 topics over KVM switches op GoT nagelezen en geen relevante ervaringen gevonden...? 8)7

1) sorry, ik geloof niet dat je AL die topics doorgelezen hebt
2) al zou dat wel, dat is geen reden om een twee jaar oud topic omhoog te schoppen :o

Google voor de lol eens op 'KVM review', dan vind je genoeg...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.