Toon posts:

Welke mobo + processor voor 200 euro??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek voor mijn op dit moment slome computertje een nieuwe mobo + processor. Ik wil er eigenlijk niet meer dan 200 euro voor uitgeven. Weten jullie wat geschikts voor mij? Het maakt mij niet uit of het nieuw of 2 de hands is.

Verwijderd

ik zou gaan voor een duron in combi met een mobo, ECS k7s5a bijvoorbeeld. duron 1200 en dat board is minder dan 200 euro. Je kan op dat board ook zowel je sdr sdram als je ddr sdram gebruiken. Je hoeft dus geen nieuw geheugen te kopen, wat de kosten weer drukt ;)

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Precies, een buurjongen van me heeft dat ook gedaan, prima setje. En dan kan je later nog makkelijk uitbereiden met ddr-geheugen(zoals Bymes al zei) en een AMD XP.

Verwijderd

yup, als je niet teveel geld wilt opdoen moet je een duron pakken

Verwijderd

heb je een AT of ATX kast?

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 13:48 schreef andre_at_home het volgende:
heb je een AT of ATX kast?
je hebt idd wel een atx kast nodig (of je wilt een AT modden :P) en een voeding van 235 watt als je er verder weinig bijzonders in hebt hangen, maar een 300 watt is altijd aan te raden!. Maar ik zou het met je oude voeding (mits ATX natuurlijk) eerst proberen, zijn er probs, haal dan een nieuwe

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 12:36 schreef cooolkast het volgende:
Precies, een buurjongen van me heeft dat ook gedaan, prima setje. En dan kan je later nog makkelijk uitbereiden met ddr-geheugen(zoals Bymes al zei) en een AMD XP.
uitbreiden met ddr kun je vergeten..het is OF sd OF ddr...

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

hehe, ik denk toch dat ie dat zelfde ook wel snapte hoor ;)

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 14:00 schreef ByMeS_Dy het volgende:

[..]

je hebt idd wel een atx kast nodig (of je wilt een AT modden :P) en een voeding van 235 watt als je er verder weinig bijzonders in hebt hangen, maar een 300 watt is altijd aan te raden!. Maar ik zou het met je oude voeding (mits ATX natuurlijk) eerst proberen, zijn er probs, haal dan een nieuwe
Hoe kan je kijken wat voor kast ik heb?

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Kijk wat voor soort stekker er van de voeding naar het moederbord loopt. Is dit een grote (1cm breed en iets van 3cm lang) dan weet je vrijwel zeker dat je een ATX kast hebt. Zijn het 2 kleine stekkertjes dan heb je vrijwel zeker een AT kast...

Verwijderd

Topicstarter
Er lopen een stuk of 25 draadjes naar het moederbord, maar komen wel met 1 stekker op het mobo. Hij is ongeveer 10 cm lang. Is dit nu at of atx? De kast komt trouwens uit 1997.

Verwijderd

anders
gaat je comp automatisch uit als je windows afsluit of moet je de aan/uit knop indruken?

Verwijderd

als de stekker die naar het mobo loopt 1 blok is, heb je 90% kans dat je een ATX kast met bijbehorende ATX voeding hebt.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

PC openschroeven en op je voeding kijken. :)

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1