• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-02 21:43
Ik heb dus een Sony autoradio met CD-wisselaar besturing, en geen CD-wisselaar, maar wel een enorme verzameling (uiteraard legale) MP3's.

Ik zit er over te denken om op de bus voor de CD-wisselaar een MP3-speler aan te sluiten.

Simpel is het aansluiten van de audio, dat gaat gewoon via 2 tulp-stekkers, je kan echter niet zomaar de CD-wisselaar als input kiezen. Waarschijnlijk wordt op de andere bus een signaal gezet van 'hei, ik ben er hoor'.

Wat heb ik dus (volgens mij) nodig om dit te laten werken:
1: specs van de BUS
2: uitvogelen waar ik een signaal op moet zetten dat zegt 'hei, ik ben er hoor', zodat ik de input kan selecteren
3: eventueel zelfs de MP3 speler modificeren zodat ie commando's accepteerd van de radio

Als iemand met een van de puntjes kan helpen dan graag.

Uiteraard worden de resultaten hier 'gepubliceert'.

Verwijderd

Hier is al eens een topic over geweest en volgens mij kan het niet!

• j0ck0z
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Op zaterdag 12 januari 2002 13:02 schreef kreischer2000 het volgende:
Inderdaad, er is hier al eens een topic over geweest.
En uit dat topic bleek [weet ik me nog te herinneren] dat het niet kan/gelukt was.

Ik ben al ff wezen searchen maar ik kan het topic niet meer vinden :(

PB 3.2

• -Michel-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:56
Kijk even op www.phatnoise.com De phatnoise kan precies wat jij wilt alleen is dat ding harddisk based dus je zult al je 'legale' mp3's op de harddisk van de phatnoise moeten zetten.

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 11:50 schreef superbikkel het volgende:
Ik heb dus een Sony autoradio met CD-wisselaar besturing, en geen CD-wisselaar, maar wel een enorme verzameling (uiteraard legale) MP3's.
Uiteraard ! >:)

Verwijderd

Hoe duur is zoiets?

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 13:02 schreef kreischer2000 het volgende:
Inderdaad, ik was diegene die dat ook eens wou proberen (vind het eigenlijk raar dat er zich niet meer mensen mee bezighouden, of weet iedereen gewoon dat het niet gaat ;)).

Ik heb het niet geprobeerd maar navraag bij de fabrikant (toevallig ook Sony) leerde me dat je een adaptor nodig hebt (XA-107 of zoiets). Ik zeg daarmee niet dat dit voor elk merk/type autoradio een noodzaak is (ik weet dat JVC een type had met een normaal selecteerbare front ingang voor mini-jack, had dus wel reuze-makkelijk geweest), maar volgens mij bij de meeste wel. Pech voor Sony-eigenaars: die adaptors zijn duur (meer dan €100, zoveel is mijn autoradio althans niet meer waard).

Anyway, ik zou eigenlijk wel graag weten of er hier of daar geen 'handige Harry' dmv wat te solderen of zo (met een paar weerstandjes moet je zo'n ingang toch kunnen faken, of ken ik nu echt zo weinig van electronica ;)) ook tot een oplossing gekomen is.

Ik heb €250 uitgegeven aan m'n iRiver (gebruik 'm veel op de trein maar zou die o zo graag aansluiten op m'n car stereo) dus daarom zie ik (misschien net als de topicstarter hier?) het niet zo goed zitten om nog eens een fortuin uit te geven aan zo'n Kenwood car mp3 cd speler of consoorten (ik durf zelfs niet eens te vragen hoe duur die HD-players wel niet zijn).

Verwijderd

Verkoop je autoradio en koop gewoon een mp3cdspelert voor in de auto, zoveel duurder zal het niet meer zijn als ik zo lees...

Verwijderd

Sorry, had nog een wijziging in m'n post aangebracht toen jij je reply al gestuurd had. Bij deze weet je dus ook m'n reden waarom ik het liever iets goedkoper heb.

Verwijderd

Heb even hier en daar wat rondgeneusd en het ziet er naar uit dat er toch wel wat meer aan te pas komt dan een paar weerstandjes (ik ken dus blijkbaar echt niks van electronica ;))

Een goeie link lijkt me http://www.cus.org.uk/~cleggy/index.htm

Ik zie er me echter niet aan te beginnen om zelf zo'n adaptor te maken (ik denk trouwens dat ze er zelf ook nog niet goed uit zijn hoe zo'n unilink eigenlijk werkt).

Zal me dan maar behelpen met zo'n cassettespeler-adaptortje.

Verwijderd

gebruik gewoon een fm modulatortje dat tussen je antenne en je autoradio komt verkopen ze geloof ik bij conrad
gr jakob (8>

• dexx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 10:55
zal idd erg moelijk worden
[oftopic]
heb vandaag mn oude cd wisselaar laten vernietigen :( was niet meer te redden)
[/offtopic]
snik

• dexx
  • Laatst online: 28-01 10:55
sorry duurde mij te lang en die Verstuur knop zat in de weg :)

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 23:01 schreef buitenb het volgende:
gebruik gewoon een fm modulatortje dat tussen je antenne en je autoradio komt verkopen ze geloof ik bij conrad
gr jakob (8>
Zal idd niks anders opzitten... Alvast bedankt voor de tips.

Verwijderd

Ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem. Heb een Jamba mp3 jukebox die ik op m'n Philips autoradio wil aansluiten.

Helaas heeft deze autoradio geen front aux.
Is iemand er al achter hoe je een mp3 speler aan kan sluiten via een andere ingang?

FM transmitters zijn nergens meer te krijgen lijkt het.

Een nieuwe autoradio kopen is nou niet mijn favoriete optie :)

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-02 16:48
Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 12:48:
FM transmitters zijn nergens meer te krijgen lijkt het.
Jawel hoor :) Je moet even zoeken alleen.

Vorige week besteld, gisteren binnen: AudiaX Unlimited FM transmitter

Afbeeldingslocatie: http://www.myfmstation.com/myfmstation/assets/images/audiax_300.gif
The AudiaX Unlimited FM transmitter is the perfect match with any portable audio device. Simply plugs in place of your headphones.

Featuring unlimited tuning capability, this transmitter can broadcast on 88.0Mhz to 108.0Mhz in 0.1Mhz step, making it suitable for both North America and Europe.

Running from just one AAA battery this small, light weight, pager like transmitter gives you the best FM audio quality available.

Features:
  • Stereo sound 30Hz to 15KHz (the limits of FM Radio)
  • One AAA battery (included)
  • PLL Digitally Tuned
  • Covers 88Mhz to 108Mhz in 0.1Mhz steps
  • Small and light weight
  • backlite LCD
  • Size 2” x 1 1/2” x 3/4”
Ik heb hem niet op die site besteld, maar op http://www.merconnet.com/products.php?ProductID=80. Scheelde $20 :)

• soepkip
  • Laatst online: 20-01 20:10

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Het heet het sony Unilink protocol wat er over die bus gaat,
die link van marcelleken naar cleggy is een goed begin.
Uiteindelijk komt het erop neer dat je met een PIC microcontrollertje aan de gang moet, het is te doen, ik ben er ook mee bezig (check het carpc topic maar eens)
jammergenoeg is het project iets vertraagd omdat e auto wat meer tijd vergt

Beste film ooit

Verwijderd

Jasper schreef op 17 September 2003 @ 13:37:
[...]
Jawel hoor :) Je moet even zoeken alleen.

Vorige week besteld, gisteren binnen: AudiaX Unlimited FM transmitter
Ik bedoelde eigenlijk dat ze niet meer te vinden zijn in Nederland, zijn die dingen hier verboden tegenwoordig?

Heb je 'm al getest? Hoe is de geluidskwaliteit?

Verwijderd

Sony heeft toch zo'n kant en klare cd wisselaar met mp3 en remote control (dus te besturen zonder direct aangekoppelde headunit) ??
Weet in ieder geval dat KenWood en JVC er een hebben, hm ff gekeken sony niet dus.

De KenWood
http://www.kenwood.nl/pro...px?k1=2&k2=5&k3=27&pr=412

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 14:35 ]

• soepkip
  • Laatst online: 20-01 20:10

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Maar al die zooi is duur,terwijl er toch zo'n mooie ingang op de headunit zit,
en zeker als je het unilink protocol een beetje doorhebt kun je niet alleen je aux in activeren, maar je kunt ook het aangesloten apperaat aansturen (in mijn geval mp3/navigatie pc)

Beste film ooit

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:52

MrDry

Desperados!

GNUnilink: SONY autoradio communicatie met Laptop

In dit topic wordt dit probleem ook behandeld. De TS heeft het voor elkaar gekregen om de line in te activeren zodat je er een mp3 speler aan kan hangen.

Succes :)

Quod licet lovi, non licet bovi

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 17:15

antimute

Developer

TS wil volgens mij gewoon zn mp3 spelert met tulp-out op zn Sony HU aansluiten op de wisselaar aansluiting. Pioneer heeft hier wel een voorziening voor, je koopt dan een extra kassie die je op de IP-bus van de HU aansluit(waar ook je wisselaar op kan). Die fungeert dan als Aux-ingang. Of Sony dit ook heeft is de vraag, en dat zou je kunnen googlen. Of dit zelf te maken is, is de vraag. Ik denk dat je dan beter een MP3-cdwisselaar kan aanschaffen of een HU met Aux-in of 1tje met MP3-cd funtionaliteit.

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

• Jasper
Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 14:22:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk dat ze niet meer te vinden zijn in Nederland, zijn die dingen hier verboden tegenwoordig?

Heb je 'm al getest? Hoe is de geluidskwaliteit?
Er is wel 1 webshop in Nederland die de Linex FM transmitter verkoopt maar ik ben even kwijt welke dat was (kwam ik ook achter nadat ik deze besteld had :X).
Iig, over de kwaliteit ben ik wel te spreken. Net haalde ik met gemak 3 meter. Het is niet veel, maar ach, ik ga hem toch alleen in de auto gebruiken. Vanmorgen in de auto getest en dat klonkt wel redelijk. Af en toe wel wat storing, maar wel mee te leven.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

BaRF

bijna kerst

Jasper schreef op 17 september 2003 @ 15:10:
[...]

Er is wel 1 webshop in Nederland die de Linex FM transmitter verkoopt maar ik ben even kwijt welke dat was (kwam ik ook achter nadat ik deze besteld had :X).
Iig, over de kwaliteit ben ik wel te spreken. Net haalde ik met gemak 3 meter. Het is niet veel, maar ach, ik ga hem toch alleen in de auto gebruiken. Vanmorgen in de auto getest en dat klonkt wel redelijk. Af en toe wel wat storing, maar wel mee te leven.
doet dat ding het maar 8 uur op een batterijtje? das best weinig eigenlijk! die linex doet het beter :)
Running on just three AA alkaline batteries this device will last 150 hours
>:)

[ Voor 8% gewijzigd door BaRF op 18-09-2003 22:54 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Jasper
En hoe is de kwaliteit van de Linex? En is hij nog ergens in NL te bestellen?

• AdP
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-10-2025

AdP

Gebruik de Linex om het geluid van m'n pda (HP Jornada 568) voor navigatie op de autoradio te krijgen. Daarvoor is geluid in ieder geval goed genoeg.

Heb rond april/mei van dit jaar de Linex FM Transmitter gekocht bij www.pdashop.nl (of www.pdashop.be), maar zag hem er op het moment niet meer bij staan. Dus je zou eens een mailtje kunnen sturen om te vragen of hij daar nog te krijgen is!

• The Crow200
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:29

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:47

Floor-is

5.2

MrDry schreef op 17 september 2003 @ 14:32:
GNUnilink: SONY autoradio communicatie met Laptop

In dit topic wordt dit probleem ook behandeld. De TS heeft het voor elkaar gekregen om de line in te activeren zodat je er een mp3 speler aan kan hangen.

Succes :)
*kuch* Any resemblance?

Hmm ik zelf zit er wel een beetje over te denken om een dikke iPod te halen en deze via een FM transmittertje op mijn radio uit te laten komen. Maar eigenlijk wil ik ook een nieuwe autoradio en moet ik mijn boxen beter zien te monteren in de auto... Rotklus en voorlopig red ik het wel even met MP3 CD's (die de radio slikt, maar ik wil niet alles branden). :)

Bericht hierboven

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
nadeel van een FM transmitter is dat de kwaliteit altijd op FM niveau ligt natuurlijk...

nu ben ik niet zo'n grote phonofiel dat ik ook al de verschillen tussen 128 en 196 kbps hoor,
maar van Radio- naar CD-kwaliteit is toch wel duidelijk

ik hou het lekker bij m'n Pioneer 5500 mp3cdspelertje
branden op CD-RW's
heb er geen probleem mee :)

Leeg - Sinds 20180907

Pagina: 1