Toon posts:

[RAID] raid hapt geen datatransfer ?? help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
op de HCC dagen heb ik een promse fasttrak100 tx/2 RAID controler aangeschaft om hem vervolgens op bij Abit KA7 moederbordje te plaatsen en er 2 schijven aan te hangen: (in RAID 0 of JBOD )
- Maxtor udma100 7200rpm 40.9Gb als master aan kanaal 1
- Maxtor udma133 7200rpm 40.0Gb als master aan kanaal 2

het volgende probleem ontstaat na het aanmaken van een array.
bij datatransfer van de onboard IDE controller naar de raid array hangt het systeem volledig na enkele MB's.
als ik dezelfde schijven aan de onboard IDE (udma66) hang, kan ik wel alles erheen kopieren zonder problemen.
maar zodra ik 1 van de schijven aan de raidcontroller hang en er data heen kopieer, dan hangt ie na enkele files.
Ik had dit probleem al eerder, ik dacht dat het aan de RAID controller lag en heb die omgeruild. en heb nu een nieuwe met exact hetzelfde probleem.

heeft iemand suggesties wat te doen ?

ik heb helaas geen tweede pc bij de hand om te testen of de symptonen daar hetzelfde zijn..

/me is een beetje kwijt waar het probleem nou ligt.. de harde schijven (lijken prima te werken), de RAID controller (maja.. 2 RAID controller met exact hetzelfde probleem :? ) , of mijn systeem (wat zonder RAID controller prima werkt..)

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

euhm, wat voor mobo heb jij? Misschien nog iets ala de ouwe VIA bug van een tijdje geleden? Wat voor OS? Pleur er hier en daar eens wat patches bij, misschien dat ut helpt... ?
Ik weet het verder ook niet

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Verwijderd

Topicstarter
Abit KA7 (slot A)
met idd een via chipset. maar ik heb de nieuwste via 4in1 patch geinstaleerd..
OS: win98 eerste editie NL. (ik zal is checken of m$ weer nieuwe patches heeft..
edit:
hebben ze niet
)

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

hmmmm, tja, ik weet niet meer wat het precies was :( maar pleur er eens met wat patches tegen aan, soms helpt het :)
verder zou ik je echt niet kunnen helpen, maar het zal nog wel ergens op T.net staan, ff zoeken dus.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Verwijderd

welke drivers voor de raidcontroller gebruik je?
Welk raid-bios?
Pagina: 1