Ga er maar vanuit dat het niet kan. Sommige distro's ondersteunen geloof ik wel serial consoles om te installeren, maar dat is niet helemaal wat je wil.
Je kunt wel bijv. een cd in een andere computer proppen, en dus vanaf het netwerk je files pakken, maar om het te installeren, heb je toch echt ff een monitor en toetsenbord nodig, bootdisk erin doen, etc.. Daarna kun je rustig de rest vanaf het netwerk doen, zo heb ik server waar alleen maar een tb aanhangt, en die beheer ik ook op afstand, upgraden e.d. via een ssh-venster..Op zaterdag 12 januari 2002 11:39 schreef webmail het volgende:Ik wil graag vanaf een andere pc op hetzelfde netwerk linux op deze machine installeren.
Maar het installeren ging echt via een bootdisk c.q. cd en een monitortje..
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Wat je ook nog kan doen, is even keyboard+toetsenbord aan een van die dingen hangen, en bij de volgende 2 een soort kickstart disks gebruiken, als de dozen op elkaar lijken/hetzelfde zijn werkt dat ook wel, dan kun je zonder er bij te zijn installeren.
Is het mogelijk, aangezien ik geen Xwindows gebruik, om een "universele" image te maken en daar een Ghost image van te maken, .. die automatisch geinstalleerd word tijdens het booten???, de rest kan ik dan via SSH installeren
euh...Is het mogelijk, aangezien ik geen Xwindows gebruik, om een "universele" image te maken en daar een Ghost image van te maken, .. die automatisch geinstalleerd word tijdens het booten???, de rest kan ik dan via SSH installeren
.1 Het heet geen XWindows maar gewoon X
.2 Je kan natuurlijk een bootflop maken met een aantal scrpiten erop die dan automatisch de setup starten en alles installeerd. Er zijn vast wel opstart params voor de setup, zodat je niet het hele installatie menu door hoeft te lopen. Denk ik...
Dat klint interressant 
Gelijk ff zoeken ...
THNX
Gelijk ff zoeken ...
THNX
Een andere manier is misschien om op 1 van die 3 bakken te installen en dan de HDs van de andere 2 in die ene te hangen, en dan het geinstalleerde OS overkopieren.
Pagina: 1