AMD Athlon XP 1900+

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mix-o-math-oze
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mix-o-math-oze

Look, but don't stare

Topicstarter
Heb al verschillende reviews gezien om de AMD Athlon Xp 1900 + te unlocken...
Nu is mijn vraag: is dit een gemakkelijke klus?
Heb net nieuwe pc besteld met die processor...
Hoeveel kans heb je op mislukking?

Graag niet meer je naam onderaan elke post zetten. Zie hier waarom niet

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 15:57
je moet het doen of niet

je moet dus bereid zijn je cpu opteofferen

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 15:30
Welkom op GoT :) Ik zie dat het je eerste post is >:)

Maar kans op mislukking is er altijd. Maar zolang je deze stappen volgt, denk ik dat het goed moet gaan!

Owjah, dingen alz greetz enz, is niet nodig...

edit:

Ook je naam zien we wel. Das even alvast een tip, anders ga je het veeeel vaker horen :) Ik weet niet of je al een tijdje rondzwerft, maar lees eerst ff aandachtig de FAQ door!

• DirtyHennessy
  • Laatst online: 31-07 19:51
en natuurlijk rusitg je tijd er voor nemen maakt niet uit of je er nouw 10 minuten of 2 uur mee bezig bent zo lang je maar niets fout doet :D

• Mix-o-math-oze
  • Niet online

Mix-o-math-oze

Look, but don't stare

Topicstarter
Thx voor de moeite...

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Zijn er naderhand ook nog manieren om toch nog garantie te krijgen, om zeg maar de proc weer helemaal in orginele staat te maken?

Of dit een domme vraag is weet ik niet [ domme vragen bestaan niet] .
Kan je je gelockte Athlon XP goed flink hoog overclocken door alleen de FPS te verhogen?

w00t

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:31
Met FPS zal je wel FSB bedoelen gok ik :) Maar goed. Als jij met een unlockte Xp aankomt zetten om je garantie te claimen denk ik niet dat ze dat accepteren. Je moet dat gootje opvullen met lijm en dan krijg je denk ik niet meer weg (netjes dan).

Verder kan je een heel end komen met het opvoeren van je FSB alleen wordt je processor niet de limiterende factor. je systeem zal eerder instabiel worden omdat je videokaart bijvoorbeeld de busspeed niet aan kan.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 11:21 schreef Mix-o-math-oze het volgende:
Greetzz,

[Mix-o-math-oze]
Je weet trouwens wel wat je nick betekend?:)
Mixomatoze is een konijnenziekte..

• Mix-o-math-oze
  • Niet online

Mix-o-math-oze

Look, but don't stare

Topicstarter
Ja, ik weet dat die nickname een konijneziekte is... ;)
(Heb immers die naam om een andere reden genomen)

Maar nu over die CPU

Als het unlocken is mislukt, kan je het zootje er dan af doen zodat die Athlon weer gelocked is ( en normaal draait)?

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Als ik het doe is de garantie nog steeds aanwezig en kun je je processor binnen 10 seconden weer in orginele staat terug brengen.
Als je het zelf wilt unlocken moet je maar eens naar wat postings van mij zoeken waar het duidelijk in beschreven staat. Ik heb dit al tig keer uitgelegd in andere treads. Het gaat met de juiste middelen vrij gemakkelijk. (Vind ikzelf dan)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Op zaterdag 12 januari 2002 14:06 schreef Terror het volgende:
Met FPS zal je wel FSB bedoelen gok ik :) Maar goed. Als jij met een unlockte Xp aankomt zetten om je garantie te claimen denk ik niet dat ze dat accepteren. Je moet dat gootje opvullen met lijm en dan krijg je denk ik niet meer weg (netjes dan).

Verder kan je een heel end komen met het opvoeren van je FSB alleen wordt je processor niet de limiterende factor. je systeem zal eerder instabiel worden omdat je videokaart bijvoorbeeld de busspeed niet aan kan.
Jah, FSB/FPS .... ben altijd in de war hiermee.
Die videokaart is een Radeon 8500, ik weet niet of die daarwel tegen kan?
En over het unlocken, wat ik wel eens zou willen weten is:

Wat kán je eigenlijk fout doen, tijdens het unlocken?

w00t

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Tjsa. Als je er zelf geen vertrouwen in hebt, kun je het natuurlijk ook door een vriend/tweaker/kennis laten doen! Misschien is er hier wel iemand die zegt: "kom maar ff langs met de trein en ik fix het voor je voor 10 Euro!"

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 18:08 schreef robbie007 het volgende:
Wat kán je eigenlijk fout doen, tijdens het unlocken?
De "brugjes" onderling verbinden. Das nie goe! Maar je proc zal er niet dood aan gaan. Je unlock is dan wel mislukt. Dan moet je alles verwijderen en weer overnieuw beginnen. Een beetje opschuren van tevoren werkt als een trein! En niet met grof schuurpapier natuurlijk, maar heel erg fijn.

Verder alles goed afplakken met plakband. Als er bij mij bv een plakbandje op de gouden puntjes had gezeten maakte ik ze eerst schoon voordat het zilver erop ging. Zo zitten er geen lijmresten op de gouden puntjes. (bij het afplakken ontkom je er namelijk niet aan dat je plakband op de puntjes plakt)
Nog een puntje: Ga niet zitten haasten. Als die silvertroep niet goed droog is en je trekt het plakband eraf vern%$k je je werk.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op zondag 13 januari 2002 20:10 schreef Fewture het volgende:

[..]

De "brugjes" onderling verbinden. Das nie goe! Maar je proc zal er niet dood aan gaan. Je unlock is dan wel mislukt. Dan moet je alles verwijderen en weer overnieuw beginnen. Een beetje opschuren van tevoren werkt als een trein! En niet met grof schuurpapier natuurlijk, maar heel erg fijn.

Verder alles goed afplakken met plakband. Als er bij mij bv een plakbandje op de gouden puntjes had gezeten maakte ik ze eerst schoon voordat het zilver erop ging. Zo zitten er geen lijmresten op de gouden puntjes. (bij het afplakken ontkom je er namelijk niet aan dat je plakband op de puntjes plakt)
Nog een puntje: Ga niet zitten haasten. Als die silvertroep niet goed droog is en je trekt het plakband eraf vern%$k je je werk.
Het ging toch echt erover om de garantie van je processor niet aan te tasten. Dat kun je met secondelijm echt vergeten. Je krijgt het spul echt niet meer uit de laser-locks. Met schuren maak je het alleen nog maar meer zichtbaar dat er gekloot is met de processor. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Pagina: 1