Toon posts:

Geluidskaart met Daughterboard connector?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe geluidskaart gaan kopen, en denk gewoon aan een Creative kaartje, niet te duur, nothing fancy.

MAAR: Ik heb al sinds vijf jaar een Roland SCD-15 daughterboard voor mijn geluidskaart. Dit is een op-prik kaartje, op bijvoorbeeld de oude vertrouwde Soundblaster 16 zat zo'n wavetable connector (26-pin) waarop je dit kaartje kan prikken.

Welnu, de SBLive heeft deze connector niet. Welk niet te duur kaartje heeft dat wel? Heeft de Audigy Player dat bijvoorbeeld?

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 11:16 schreef Roberto het volgende:
Ik wil een nieuwe geluidskaart gaan kopen, en denk gewoon aan een Creative kaartje, niet te duur, nothing fancy.

MAAR: Ik heb al sinds vijf jaar een Roland SCD-15 daughterboard voor mijn geluidskaart. Dit is een op-prik kaartje, op bijvoorbeeld de oude vertrouwde Soundblaster 16 zat zo'n wavetable connector (26-pin) waarop je dit kaartje kan prikken.

Welnu, de SBLive heeft deze connector niet. Welk niet te duur kaartje heeft dat wel? Heeft de Audigy Player dat bijvoorbeeld?
hier heb ik 5 dagen geleden nog een thread over gezien :)

gebruik even de search :)

ikzelf zou ut niet weten... volgens mij heeft de audigy dit ook niet.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 12 januari 2002 11:16 schreef Roberto het volgende:

terratec DMX xfire, creative gerbuikt ze niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad ik heb gevonden op de Terratec site dat zowel de XFire als de SixPack 5.1 zo'n connector nog hebben.

Dan denk ik dat het een SixPack wordt, die ziet er een stuk moderner uit...

Verwijderd

ik heb eventueel nog een terratec dmx soundsystem te koop.
oa 2 digitale uitgangen en 2 digitale ingangen.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 12 januari 2002 19:23 schreef debiel-in-inrichting het volgende:
ik heb eventueel nog een terratec dmx soundsystem te koop.
oa 2 digitale uitgangen en 2 digitale ingangen.
maar geen win2k/XP drivers

Verwijderd

Ik ben zelf ook op zoek naar een PCI kaart met 26-pins wavetable doughterboard connector.

Ik heb zelf 2 doughterboards, een Yamaha DB50XG en een Korg. De Yamaha heb ik al op een Terratec DMX Xfire 1024 zitten. Het lijkt me dus verstandig voor de korg een andere kaart te gebruiken om eventuele conflicten te voorkomen.

Ik heb inmiddels een lijstje met kaarten die hiervoor in aanmerking komen:
- Aureal SQ2500 Vortex 2
- Aztech PCI 368DSP
- Terratec SIXpack 5.1+
- VideoLogic Sonic Fury
- Videologic Sonic Xplosion

Nu is alleen de vraag, waar kan je die kaarten krijgen en hoeveel kosten ze? Als er iemand is hier die 1 van de bovenstaande kaarten heeft en/of weet waar ze te koop zijn, dan zou ik daar graag iets meer over horen...

GRTNX... DaFDu
Pagina: 1