Geluiden van fans beluisteren.. waar?

Pagina: 1
Acties:

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Ik wil graag horen hoe bv een Delta of een Papst klinkt, zonder em daarvoor hoeven te kopen :)
Zijn er ook sites waar een paar wavjes/mp3's staan?

Verwijderd

/offtopic
Iedereen klaagt zo over die 120mm fan van Delta, ik heb 'em zelf en ik vind hem redelijk stil. Je hoort alleen de luchtverplaatsing.

Site met allerlei geluidsvergelijkingen van fans ben ik ooit tegengekomen, maar ik weet niet meer waar. :)

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 09:53
Alsof het uitmaakt hoe een fan klinkt.
Hoe hard 'ie klinkt kun je niet in een mp3'tje stoppen.

Het is heel simpel: de Delta's maken een snerpende k*therrie, en de Papsten niet. Dat merk je dan ook wel in de airflow

Dato DUO synth voor twee

• RedruM
Er zijn nog meer fans dan Delta en Papst en ik wil graag wat horen..want in 't verleden heb ik al 's een site gehad met wat geluiden maar die ben ik dus kwijt :(

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:16
ik snap eigenlijk niet waarom iedereen het zo belangrijk vind dat hun sys super stil is :?

ik heb er zelf 2x delta 120mm erin hangen (xtra) en als ik h'm volop laat draaiten zet ik gewoon een stukie muziek op >:)

met 250 Watt RMS heb jij geen last van zo'n ding hoor :P

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 10:59 schreef CiPHER het volgende:
/offtopic
Iedereen klaagt zo over die 120mm fan van Delta, ik heb 'em zelf en ik vind hem redelijk stil. Je hoort alleen de luchtverplaatsing.
Is dat niet het hele punt waar iedereen over klaagt????? :?
ik bedoel een delta maakt gewoon veel herrie! ik heb er zelf ook een en het is gewoon herrie punt uit.

Maar wel lekkere koeling ;)

• David
Op zaterdag 12 januari 2002 10:59 schreef CiPHER het volgende:
/offtopic
(...)
Dan heb jij het waarschijnlijk over een andere fan dan de Delta FFB1212EHE, want die produceert een slordige 56 decibel aan herrie.

Als ik hem erin heb zitten en hij staat vol aan, dan komt m'n pa naar beneden om te melden of de PC wat zachter kan.

Mwoh, geef mij dan toch maar die Papst 120mm op 7v. Samen met al die andere Papsten zat airflow, en je hoort er niks van.

Dato DUO synth voor twee

• RedruM
Ook nog mensen met antwoord op mijn vraag?

Verwijderd

http://www.sidewindercomputers.com/
Hier kun je ze beluisteren bij hear our fans

Verwijderd

Ik denk dat je alleen een stil systeem wil als je in diezelfde kamer moet pitten, als je de pc 'altijd' aan hebt staan...Anders is er geen rede om een superstille te willen...

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 11:09 schreef DiMension het volgende:

[..]

Dan heb jij het waarschijnlijk over een andere fan dan de Delta FFB1212EHE, want die produceert een slordige 56 decibel aan herrie.

Als ik hem erin heb zitten en hij staat vol aan, dan komt m'n pa naar beneden om te melden of de PC wat zachter kan.

Mwoh, geef mij dan toch maar die Papst 120mm op 7v. Samen met al die andere Papsten zat airflow, en je hoort er niks van.
Typenummer weet ik niet, alleen dat hij 190CFM doet bij 12V. >:)

En ja, je kunt er niet op slapen, maar met m'n klipsch boxjes vol open hoor ik ze niet meer hoor. ;)

Maar ja die Papst 120mm's zijn wel lekker, veel CFM tegen weinig dB. Alleen de prijs....

• RedruM
Op zaterdag 12 januari 2002 11:45 schreef BladeX het volgende:
http://www.sidewindercomputers.com/
Hier kun je ze beluisteren bij hear our fans
thx!

Verwijderd

De Delta 120 mm met 190 cfm rules (FFB1212EHE).
Kijk maar

Hij kan op 7 v en dan valt het best wel mee, vergeet niet: Het ding verplaatst enorm veel lucht. Maar 31 euro bij oc-shop. Onderaan bij products -> fan en grills.

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 12:35 schreef muaddib het volgende:
De Delta 120 mm met 190 cfm rules (FFB1212EHE).
Kijk maar

Hij kan op 7 v en dan valt het best wel mee, vergeet niet: Het ding verplaatst enorm veel lucht. Maar 31 euro bij oc-shop. Onderaan bij products -> fan en grills.
Ik had er twee voor fl. 100 / €42 :Y)

Verwijderd

Dat kan kloppen, oc-shop heeft ze net een weekje geleden duurder gemaakt. Maar twee voor f100,- is mooi.

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:34

Kristof

is een Belgisch product

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• David
Op zaterdag 12 januari 2002 14:56 schreef CiPHER het volgende:

[..]

Ik had er twee voor fl. 100 / €42 :Y)
Ik had er een voor gratis :9

op Campzone, op de casemoddag natuurlijk!

Dato DUO synth voor twee

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op zaterdag 12 januari 2002 11:47 schreef slindenau het volgende:
Ik denk dat je alleen een stil systeem wil als je in diezelfde kamer moet pitten, als je de pc 'altijd' aan hebt staan...Anders is er geen rede om een superstille te willen...
daar ben ik het nou compleet mee eens, mijn PC zit een 8045 met delta "superherrie" fan, daar stoor ik me echt niet aan, deze PC gaat toch 'snachts uit, en dan staat alleen mn server nog aan... (die lekker stil is) :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:12

Epsilon

volgens de specs van delta/papst enzo moet je het een meter voor de intake van de fan meten geloof ik.

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 16:11 schreef Kristof het volgende:
hier kan je ze beluisteren
http://www.ocinside.de/index_e.html?/html/results/socketa_fan_test_e.html
Nou, die 120 mm delta waar we het over hebben niet hoor.
Pagina: 1