Toon posts:

how2 bot from scsi HD???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

ik heb een adaptec 19160 scsi controller (met 50 & 68 pins aansluitingen) aan de 50 hangt mijn plexotr combi en aan de 68pins hangt mijn IBM DPSS-336950N SCSI Disk Device...
nu wil ik graag dat mijn systeem (AMD Athlon 500 op Asus K7m) boot vanaf die schijf ipv mijn IDE zooi.... hoe krijg ik dat aan de praat?

tia,

sambal :)

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

in het bios voor scsi kiezen?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:47

FastBunny

Give it the Works !

In je bios instellen dat ie niet van je C moet boeten maar van scsi. En in je bios van je adaptec ook even aangeven welk id nummer je boot harddisk wordt :)

Tis eigenlijk heel simpel hoor :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
hi,

thnx for the reply, maarem dat had ik el gedaan ja... first boot device = SCSI en dan met CTRL A in je scsi menutje zeg ik boot device = SCSI ID 6 en dat is die HD dus..... maar dan krgij ik dit:"boot failure for previous device" te zien...

any idea????

--
sambal

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

ctrl a? in de bios v.d. kaart of mobo? staat er wel windows op ofzo? vind een windows instalatie schijf hem? ff booten van cd zou ik doen...

Verwijderd

Topicstarter
>ctrl a?
nadat de ide schijven en dvd herkend is door de bios verschijnt er een regel press ctrl A for scsi select (TM) utility...
als je dan niets doet gaat hij dus al je scsi devices opzoeken...

>staat er wel windows op ofzo?
ja XP, ik heb eerst geboot met een IDE schijf vanuit daar XP install opgestart en bij de reboot kon ik gewoon kiezen waar ik het wilde installen dat werd dus mijn scsi schijf, en install leek verder goed te gaan, echter kan ik er dus niet mee booten...

>ff booten van cd zou ik doen...
dat zou ik graag willen maar mijn xp is niet geheel bootable ;)

enig idee wat er overblijft voor opties?
btw aardig dat jullie meedenken =)
--
sambal

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:41

80000

mrox

IN je adaptec menu je scsi disk low level formatteren.
Dan werken ze lekker saampjes. (heb ik vaak gehad met adaptec)

Waarschijnlijk heeft XP zijn boot loader dan nog op de IDE
staan, ik zou XP installeren met de IDE disk even disconnected als dat kan.

Verwijderd

Topicstarter
koay, bedankt, ga ik proberen....

bbl ;)

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 10:39 schreef sambal.euronet.nl het volgende:
>staat er wel windows op ofzo?
ja XP, ik heb eerst geboot met een IDE schijf vanuit daar XP install opgestart en bij de reboot kon ik gewoon kiezen waar ik het wilde installen dat werd dus mijn scsi schijf, en install leek verder goed te gaan, echter kan ik er dus niet mee booten...
Waar je XP installeert zegt niks over de locatie van de bootloader (boot.ini, ntdetect,en nog eentje).
Je kunt XP zelfs op een logische partitie installeren.
Als dan de bootloader op een primaire IDE schijf staat...
dan kun je dus niet van SCSI booten.
Suggestie is derhalve de 4 (6?)bootdisks van XP aan te maken, je IDE harddisk eruit te trekken, en XP op SCSI te installeren.
Na de complete installatie pas weer die IDE schijf aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
heya,

nou het werkte dus mooi nu!!! het verhaal over die bootloader was erg nuttig bleek =)
muchos gracias!!!!
Pagina: 1