[photoshop] NIET ingekleurde cirkel tekenen

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21716

Topicstarter
ik probeer een NIET ingekleurde cirkel te tekenen in adobe photoshop 6. Hoe doe ik dat? Ik kan wel een cirkel tekenen maar zodra ik de diameter bepaalt heb en de muisknop los laat dan kleurt de cirkel zichzelf in, helemaal zwart. Ik wil alleen de outline hebben. Ik heb de opties in de bovenste balk doorgenomen maar zie ook daar geen mogelijkheid tot het kiezen van deze optie. Wie weet hoe ik dit moet doen?

edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-05 15:15

cutter

Wannabe i7 fanboy

Rondje maken met select tool -- Naat path tab Makes work path from selection knop indrukken (rondje met de twee streepjes op het rondje knopje) Met muis op nieuwe path gaan staan right clicks stroke path.....

F1 wil ook wel helpen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
yep, heb ik bekeken ja, en niet gevonden. Vandaar mijn post. Bedankt voor je reactie, ik ga het ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
lijkt ongeveer te zijn wat ik wil ja... maar kan dan niet het rondje verplaatsen, vervormen of wat dan ook....
Ik zal even vertellen wat mijn doel is, ik wil eigenlijk alleen maar oefenen in het tekenen van gezichten op de computer. Is photoshop dan wel het juiste pakket? Want als een simpele cirkel tekenen al zo omslachtig moet, dan is een ander pakket misschien beter. Paint is te beperkt natuurlijk, dus als ik fout bezig ben hou ik me warm aanbevolen voor een tip voor een ander pakket.

edit: weer typo's (meer koffie nodig ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-05 15:15

cutter

Wannabe i7 fanboy

Daar is photoshop prima voor: wil je straight on cirkels tekenen zul je naar vactorbased shit moeten gaan zoals illustrator. Er zijn wel tig manieren om een cirkel te tekenen. Selecteren en daar een selectie aftrekken bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
tnx, ik zal dat illustrator eerst eens proberen. Ik weet dat je met photoshop zo goed als alles kan maken, alleen in dit geval lijkt het me toch niet zo'n handige tool. Tnx voor de tip in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Probeer nog even F1, dit wel erg basis. Onthou wel dat Pshop geen teken programma is. Bekijk dse selectie-tool eens even nauwkeurig in de help en de gewone cirkel-tool waarmee je in 6 ook vector-cirkels kan tekenen die meteen gevuld worden maar wel aan te passen zijn.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.