Directx 8.1 XP problem using Geforce 2 64mb Pro

Pagina: 1
Acties:

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Topicstarter
Hoi Luitjes,

Ik heb een probleem met directx. Bij het draaien van dxdiag geeft dit programma geen foutmelding maar zijn mijn directdraw ondersteuning en AGP texture accelaration not available. Dit is raar want ik had wel dx-draw ondersteuning, en ineens had ik geen ondersteuning meer zonder dat ik drivers biossen of iets dergelijks had veranderd. Spellen werken nu natuurlijk ook niet en ik heb geen idee wat ik hier aan kan doen. Ik heb natuurlijk al verschillende drivers geinstalleerd en ook dx 8.1 herinstalleerd

alvast bedankt,

Wilco

esc k7s5a met 512ddr
Duron 933
Powercolor 64mb geforce 2 Pro
sb live player

ActueleWind

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

installeer de laatste drivers en kijk of het probleem is opgelost. Meestal ligt het aan drivers of iets dergelijks, en een harde crash is al genoeg om ze kapot te maken :+

MechWarrior || Monsters Game

• Lurge
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Topicstarter
DirectDraw test results: All tests were successful.
Direct3D test results: Failure at step 8 (Creating 3D Device): HRESULT = 0x8007000e (Out of memory)

drivers heb ik al geprobeert, het gekke is dat ondanks dat directdraw niet available is, alle test succesvol zijn. Met direct3d krijg ik de bovenstaande foutmelding.

ps ik heb al veel drivers geprobeert alleen die lijken niks op te lossen.

ActueleWind

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 14:18
Bent niet de enige met die problemen ik heb hetzelfde gehad met mijn GF2 GTS, en heb van ellende maar XP eraf gegooid :)

http://blog.bjornhouben.com

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
maar WELKE drivers heb je dan gebruikt ??? probeer eerst detonator 4 v23.11 en ga steeds 1 tje lager :D

Verwijderd

mischien dat je ergens anders moet kijken want het kan ook een memory probleem zijn.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
[topic=363600/1/999]

staat hier misschien je oplossing bij?

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:53

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

system repair via WinXP install? Ik draai zonder problemen met Detonator XP 21.83 met mijn PowerColor GF2 GTS 32 mb

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 09:42 schreef Lurge het volgende:
Hoi Luitjes,

Ik heb een probleem met directx. Bij het draaien van dxdiag geeft dit programma geen foutmelding maar zijn mijn directdraw ondersteuning en AGP texture accelaration not available. Dit is raar want ik had wel dx-draw ondersteuning, en ineens had ik geen ondersteuning meer zonder dat ik drivers biossen of iets dergelijks had veranderd. Spellen werken nu natuurlijk ook niet en ik heb geen idee wat ik hier aan kan doen. Ik heb natuurlijk al verschillende drivers geinstalleerd en ook dx 8.1 herinstalleerd

alvast bedankt,

Wilco

esc k7s5a met 512ddr
Duron 933
Powercolor 64mb geforce 2 Pro
sb live player
Dus jij hebt ook al problemen met WinXP?
Ik heb het niet met de videokaart maar met de cdroms brander en gewone (opeens waren drivers weg en werken niet meer) Maar nu terzake:
Heb je geen agp drivers (Gart drivers) geprobeerd van je mobo? dan zou je kunnen kijken wat de Ali AGP drivers doen
misschie is het dan verholpen had ik ook

• Lurge
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Topicstarter
Rick_h,

idd dat is het probleem wat ik heb, zelfde als daar. Mijn broertje heeft idd netmeeting geinstalleerd, en die zal die dus wel niet goed hebben afgesloten. Hartstikke bedankt in iedergeval.

Wilco

ActueleWind

Pagina: 1