Chatten met webcam in MSN Messenger

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 14:13
Ik gebruik MSN Messenger o.a. om te chatten met een vriend van me, waarbij we allebei een webcam gebruiken. We hebben allebei een ADSL basic abbo (512/64). Het valt me echter op dat er een lange vetraging optreed in het gesprek, d.w.z. het duurt soms wel 7/8 secondes voordat het geluid en beeld aan de andere kant doorkomt. Erg irritant.
Als ik met een andere vriend, die met een 56k6 modem verbinding heeft, hetzelfde probeer (ook allebei met webcam), gaat het veel beter, slechts 1/2 seconden vertraging. Voor alle duidelijkheid, we wonen allemaal in hetzelfde dorp.

Is dit typisch iets wat optreedt bij ADSL verbindingen? Valt hier iets aan te tweaken?

Wat zijn jullie ervaringen van het gebruik van een webcam in Messenger?

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:27

GaMbiNo

1337

Ik heb het ook één of twee keer geprobeerd maar er is mij toen niks opgevallen van een vertraging. :)

Ik heb Chello en zij had dat ook dus.. :)

Kan ook met de drukte te maken hebben op het net?
Of is dat eigenlijk altijd zo?

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

-->SA

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Je bedoelt met Netmeeting?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Op zaterdag 12 januari 2002 13:39 schreef geez het volgende:
Je bedoelt met Netmeeting?
Nee met MSN messenger, kan je ook chatten via een webcam.
Vanaf versie 4.5 kan dit dus.

Dus ik neem aan dat hij dat gewoon bedoeld. ;)

Verwijderd

Volgens mij kan dat alleen in Windows Messenger, van XP, maar goed, ik heb het ok eens gebprobeerd, ik heb chello, hij 56k..ging best goed eigenlijk. Weinig vertraging

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Op zaterdag 12 januari 2002 14:18 schreef HardKiller het volgende:
Volgens mij kan dat alleen in Windows Messenger, van XP, maar goed.
Kan ook in MSN Messenger dus... :)

• HariZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 19:53
Vaag... probeerde ik laatst bij iemand met W98 en de nieuwste MSN en toen kreeg ik de melding dus dat het alleen kon met mensen met XP... :?

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Op zaterdag 12 januari 2002 14:49 schreef HariZ het volgende:
Vaag... probeerde ik laatst bij iemand met W98 en de nieuwste MSN en toen kreeg ik de melding dus dat het alleen kon met mensen met XP... :?
Heey Harry! :D

Je heb waarschijnlijk gelijk, ik heb zelf ook Windows Messenger namelijk. :D

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Waarschijnlijk komt dat door de lage upstream met ADSL basic maar vanaf mei is dat weer verdubbelt.

Maar naar mijn weten maak je verbinding met een MSN server en daar loopt ook je verkeer over volgens mij kan je beter een ander programma zoeken dat direct een verbinding maakt met de andere kant zonder hops :Y)

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 14:13
Voor de duidelijkheid, ik gebruik dus gewoon Messenger van XP, meest recente versie (4.6.nogwat).

De lage upload snelheid van ADSL basic maakt natuurlijk wel uit, maar dan zou het nog trager moeten zijn als ik met iemand praat die met 56k6 verbonden is. Dit is juist niet het geval.

Maakt het nog iets uit of je een firewall hebt draaien? Ik heb de standaard XP firewall aanstaan.

Verwijderd

Ik heb zojuist de plugin voor webcam met MSN messenger 5.0 geinstalleerd.
Ik maak verbinding met iemand uit m'n MSN contactlist en ik zie de ander.
Als ik mijn webcam aanzet ziet de ander mij ook, alleen na een paar seconden wordt mijn beeld door onbekende oorzaak verbroken. De ander zie ik wel nog.

Waar kan dit aan liggen? Ik vind het behoorlijk irritant.

We hebben trouwens allebei Chello.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 11:56 ]

Pagina: 1