Seagate heeft verkeerd adres?

Pagina: 1
Acties:

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:53

Klippy

Still Game

Topicstarter
Ik weet niet waar ik het neer moetzetten hoor, dus als het verkeerd is move maar :)

Probleem is als volgt:
Ik heb toch zeker al 6 weken tot 2 maanden geleden een kapotte schijf teruggestuurd naar Seagate. Netjes RMA aangevraagd etc, schijf opsturen naar lokaal punt in Nederland etc. geen probleem.
Nou had ik niet verwacht dat dat snel zou gaan, boeit ook niet, heb inmiddels nieuwe betere schijf, ga oude alleen gebruiken voor backups, maar ik vond 't nu wel redelijk lang duren.

Nu krijg ik vanmiddag dus op eens een mail van Seagate:
Dear Sir;

Please note that your address seems to be incorrect and our courier can not
deliver the replacement units.

Could you email us immediately, your correct address to re-deliver as soon
as possible, otherwise the unit will be sent back to us.

Best Regards

Nathalie Blum
Nouja ik denk 't zal wel, typfoutje misschien.
Ik pak RMA formulier erbij, staat het goede adres op, dus ik teruggemaild dat het adres goed was en nog eens het goede adres vermeld.

Maar de vraag is nu of iemand al eens zoiets heeft meegemaakt daar? Is de service daar een beetje redelijk? Hoe lang duurde het voor je schijf terugkwam?

Want ik hoop natuurlijk dat het nu opgelost is en dat ik de schijf heb volgende week. Hij zal nu dus wel ergens in NL zijn neem ik aan....

Misschien dat ze daar zelf een tikfoutje gemaakt hebben ofzo? Of weet iemand een andere reden?
Ik heb verder ook geen mail teruggehad ofzo. Ben benieuwd of het aankomt.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat betreft de service van Seagate, heb ik niets te klagen.

Online RMA aangevraagd, opsturen en binnen 2 maanden een gerepareerde :( schijf terug ? Jammer genoeg konden ze hem nog fixxen, anders had ik waarschijnlijk een betere / grotere schijf teruggehad.

Dat het adres niet klopt, is alleen maar gunstig omdat je schijf dan klaar om te versturen is...
Gewoon nogmaals het juiste adres naar hun toe sturen en dan komt het wel goed..

Stel dat hun jouw oude schijf kwijt zijn, krijg je waarschijnlijk een niewe toh :?

Noh een paar dagen geduld en je bent er zo achter lijkt me.

Succes !!

Verwijderd

moved HA >> OM

Verwijderd

Het problem is simpel dat de courier (de firma DPC) je pakket niet kan afleveren omdat het niet klopt.

Woon je in de polder?
Klopt je adres wel, vraag dat eens aan Seagate.

Bij Seagate heb je normaal binnen een week een andere schijf terug.

NOOIT dezelfde (want die gaat terug naar Azie voor reparatie) maar een andere (en soms een grotere)

Aldus: ex-Seagate medewerker Logistiek (Ikke dus)

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-03 09:19
Ik heb een schijf opgestuurd, en na een maand een gerepareerde schijf teruggekregen..
Ging allemaal perfect..
Wat je had kunnen doen is op www.seagate.com bij de RMA status kunnen kijken..

De service is echt goed, en als er een foutje is ontstaan door overtypen ofzo, kan natuurlijk gebeuren, help ze dan een handje, het is jou schijf...

edit:
Ik heb een mijn schijf gerepareerd teruggekregen, ik herkende de onderkant namelijk, bovenkant en inhoud was vernieuwd, daarom duurde het langer denk ik.

Toen ie na een maand nog een keer kapot aan het gaan was, heb ik een gloednieuwe type 4 baracuda gekregen

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:42

klown

geek

Laatst ook een dode Seagate-schijf opgestuurd naar Seagate, binnen 3 weken een gloednieuwe per post thuisgekregen. Perfecte service. Was trouwens al redelijk oud exemplaar (13,6 GB ofzo) maar kreeg ook gewoon 13,6 GB schijf terug 8-)

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Ah, oke dat scheelt weer :)

Ik ga er van uit dat ik volgende week ofzo een nieuwe schijf heb :)

En bij De RMA status kon ik niet kijken omdat ik dat nummer kwijt ben |:( Heb alleen nog het onderste stuk van het formulier met mijn adres op.

Maar goed ik zal eens kijken of ik een nieuw of een gerepareerde schijf krijg.

Merci.

Verwijderd

Ik had de zaterdag voor de kerst ook een kapote seagate , rma aangemaakt en maandag 24-12 naar schiphol gebracht.
en op 3-1-'02 stont de courier (DPD) met een nieuwe voor de deur.
dat is binnen 5 werk dagen en dat vind ik behoorlijk snel !!

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 23:12 schreef Justme het volgende:
Ik had de zaterdag voor de kerst ook een kapote seagate , rma aangemaakt en maandag 24-12 naar schiphol gebracht.
en op 3-1-'02 stont de courier (DPD) met een nieuwe voor de deur.
dat is binnen 5 werk dagen en dat vind ik behoorlijk snel !!
Serieus :?

Da's idd erg rap.
Ik heb die van mij opgestuurd daar Schiphol.

Maar zouden ze die van mij gemaakt hebben dan :(
Hoop 't niet....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik moet mijn schijf nog opsturen, maar heb er nog niet veel tijd voor gehad (is met Kerst overleden).

hoe hebben jullie hem eigenlijk verpakt?

Verwijderd

je krijgt nooit je eigen hd terug, maar ze moet jouw model wel op voorraad hebben .
maar je kan ook bellen, dan weet je of i op voorraad is en wanneer je 'm hebt
0800-7324283 en dan toets 4 en toets 3.

Verwijderd

De RMA status kon ik niet kijken omdat ik dat nummer kwijt ben |:(
heb je dan geen mail van ze gehad ?
daar staat het rma nummer ook !

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Oke ff kickje.

Service is idd goed, hebben alleen een grote tikfout gemaakt :)

Ze waren dinsdag al aan de deur maar toen was ik niet thuis dus vandaag gekregen. Alleen het adres wat op de doos stond was:

S.Klippert
c/melchior de palau 65-67
08028 Barcelona
SPAIN

:P Het enige dat klopt is m'n naam ;)

Maar goed 't is opgelost, merci :)

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 23:46 schreef Justme het volgende:
je krijgt nooit je eigen hd terug, maar ze moet jouw model wel op voorraad hebben .
maar je kan ook bellen, dan weet je of i op voorraad is en wanneer je 'm hebt
0800-7324283 en dan toets 4 en toets 3.
Wel m'n eigen.

Repaired staat op de invoice.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:13
Op zaterdag 12 januari 2002 23:41 schreef Terw_Dan het volgende:
hoe hebben jullie hem eigenlijk verpakt?
Ik sta op 't punt om mijn Seagate 30,6 ook te RMA'en.. dus dezelfde vraag ook van mij uit ;)
(reden genoeg om dit topic omhoog te kicken)

Moet 't per se zoals aangegeven op de site of is een eenvoudig TNT kartonnetje met wat schuimfoam genoeg..? :?

(waar wordt ie trouwens heen gestuurd, heb de RMA nog niet gemaakt dus weet niet waar 't naar toe moet ;) )

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op woensdag 27 februari 2002 22:02 schreef -ScuL- het volgende:

[..]

Ik sta op 't punt om mijn Seagate 30,6 ook te RMA'en.. dus dezelfde vraag ook van mij uit ;)
(reden genoeg om dit topic omhoog te kicken)

Moet 't per se zoals aangegeven op de site of is een eenvoudig TNT kartonnetje met wat schuimfoam genoeg..? :?

(waar wordt ie trouwens heen gestuurd, heb de RMA nog niet gemaakt dus weet niet waar 't naar toe moet ;) )
Wat die verpakking betreft wil ik het ook wel weten.
ik heb hier nog een 30.6 giger liggen die ook terugmoet, (is al 2 maanden kapot, maar heb nog steeds geen zin/tijd gehad om hem op te sturen. heb nog 200GB op 2 systemen, dus dan valt 30 GB nog wel mee)(hoewel die schijf me destijds 600 piek gekost heeft).

Maar ik vraag me af of hij dus idd zo verpakt moet worden. Ik heb wel een Seagate Seashell ligeen, maar volgens mij is dat niet voldoende. (en ik zou het zonde vinden als ik geen garantie krijg doordat ik de schijf verkeerd verpakt heb).

• ScuL
  • Laatst online: 02:13
Op zaterdag 12 januari 2002 23:12 schreef Justme het volgende:
kun je die dingen daar ook langsbrengen? :? mijn pa komt daar langs op weg naar z'n werk.. scheelt weer verzendkosten :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Ik zat ff te searchen op seagate +rma omdat ik me schijf wil opsturen en toen kwam ik dit oude topic tegen waar nog wel vragen in staan die ik ook heb dus heb ik hem ff gekickt

kun je die dingen daar ook langsbrengen? mijn pa komt daar langs op weg naar z'n werk.. scheelt weer verzendkosten

Moet 't per se zoals aangegeven op de site of is een eenvoudig TNT kartonnetje met wat schuimfoam genoeg..?
Maar ik vraag me af of hij dus idd zo verpakt moet worden.

Ik heb wel een Seagate Seashell ligeen, maar volgens mij is dat niet voldoende. (en ik zou het zonde vinden als ik geen garantie krijg doordat ik de schijf verkeerd verpakt heb).

je krijgt nooit je eigen hd terug, maar ze moet jouw model wel op voorraad hebben . is dat echt zo?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op maandag 29 april 2002 15:32 schreef RONIN het volgende:
Ik zat ff te searchen op seagate +rma omdat ik me schijf wil opsturen en toen kwam ik dit oude topic tegen waar nog wel vragen in staan die ik ook heb dus heb ik hem ff gekickt

kun je die dingen daar ook langsbrengen? mijn pa komt daar langs op weg naar z'n werk.. scheelt weer verzendkosten

Moet 't per se zoals aangegeven op de site of is een eenvoudig TNT kartonnetje met wat schuimfoam genoeg..?
Maar ik vraag me af of hij dus idd zo verpakt moet worden.

Ik heb wel een Seagate Seashell ligeen, maar volgens mij is dat niet voldoende. (en ik zou het zonde vinden als ik geen garantie krijg doordat ik de schijf verkeerd verpakt heb).

je krijgt nooit je eigen hd terug, maar ze moet jouw model wel op voorraad hebben . is dat echt zo?
volgens mij is het zo dat als je hem in zo'n seashell hebt zitten en je zorgt dat je een doos hebt waar schuim oid inzit, dat het dan wel goed is. Dat was tenminste zo bij mij.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik had m in een grote doos met VEEEEEEL noppenfolie :) Eerst 3 dubbele lagen om de schijf zelf en de rest van de doos ook vol met noppenfolie :) En dan de schijf in het midden van de doos :)

Binnen 6 dagen (geen werkdagen) een nieuwe schijf in de bus :)

De oude konden ze moeilijk terugsturen, want die had ik nog ff expres laten stuiteren op m'n vloer van 1 meter hoog >:) (Had daarvoor al een tikkende kop en veel bad sectors)

webOS all the way!

• Crazyhorse
  • Laatst online: 27-03 15:14
Op maandag 29 april 2002 15:32 schreef RONIN het volgende:
Nope, Het is 9 van de 10 keer een factory repaired unit. Staat meestal ook op het label van de HD. Het komt weleens voor dat je een grotere schijf retour krijgt maar dan is het meestal omdat jouw schijf een 6.4Gb bijv. er niet meer is en dan wordt hij geruild voor een 8.4 bijv. Verwacht iig niet dat je 40Gb wordt geruild voor een 60Gb versie. :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op maandag 29 april 2002 19:39 schreef Crazyhorse het volgende:

[..]

Nope, Het is 9 van de 10 keer een factory repaired unit. Staat meestal ook op het label van de HD. Het komt weleens voor dat je een grotere schijf retour krijgt maar dan is het meestal omdat jouw schijf een 6.4Gb bijv. er niet meer is en dan wordt hij geruild voor een 8.4 bijv. Verwacht iig niet dat je 40Gb wordt geruild voor een 60Gb versie. :)
zelfs dat valt vaak tegen, dat je een 8.4 terug krijgt voor een 6.4
hoewel het idd voor KAN komen. maar reken er iig niet op.

Of je moet Seagate bellen en verzoeken een andere hdd op te sturen. (ja, zo gek zijn ze, ik krijg een andere hdd dan dat ik ga toesturen *D *D *D TNX Seagate)

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 19:39 schreef Crazyhorse het volgende:

[..]

is dat echt zo? weet je dat uit ervaring? die repaired dingen zijn natuurlijk brakker dan die schijf die je opstuurt, krijg je ook nog eens garantie als je die schijf dan ontvangen hebt en voor hoe lang?

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 15:38 schreef RONIN het volgende:

[..]

is dat echt zo? weet je dat uit ervaring? die repaired dingen zijn natuurlijk brakker dan die schijf die je opstuurt, krijg je ook nog eens garantie als je die schijf dan ontvangen hebt en voor hoe lang?
meestal krijg je 3 maanden garantie op de garantie.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op dinsdag 30 april 2002 15:49 schreef Toverstaf het volgende:

[..]

meestal krijg je 3 maanden garantie op de garantie.
huh?

De garantie is 90 dagen of de originele termijn, welke van de twee langer is.
die 90 dagen is om te voorkomen dat je een schijf DOA is en toch weer een vervangende schijf kunt krijgen (net als bij mij dat mijn schijf binnen een week weer kapot was :()

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 08:24 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

huh?

De garantie is 90 dagen of de originele termijn, welke van de twee langer is.
die 90 dagen is om te voorkomen dat je een schijf DOA is en toch weer een vervangende schijf kunt krijgen (net als bij mij dat mijn schijf binnen een week weer kapot was :()
a;ls je een gebryuikte terug krijgt kun je die gewoon een paar keer laten stuiteren totdat je een nieuwe krijgt toch
Pagina: 1