Toon posts:

Asus/MX-400/V7100/64 Mb @ XP NL Pro TV-Out prob.!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay, even 1 ding: Ik ben niet superhandig met computers!

Ik heb de FAQ's gelezen, en de search gebruikt, er veel uit geleerd, maar niet mn probleem op kunnen lossen.

Ik krijg namelijk geen beeld op mijn TV!!

Ik heb de standaart drivers van www.nvidia.com gedownload.

Ik heb de S-Video uitgang gebruikt, en toen naar een Scartconverter gekoppeld, en die in mijn TV.

Ik heb al een aantal dingen geprobeert, maar het is gewoon vaag! Dan werkt Twinview wel, dan pakt hij hem niet, dan kan ik mn TV niet instellen als 2e beeldscherm, en lukt dit, heb ik nog geen beeld op mijn TV.. reboot ik dan weer, heb ik weer andere instellingen.

Ik heb overigens via een programma wat jullie aanraadden wel eens een testbeeld gehad op mn TV.

ALs ik nu eigenschappen doe van mijn bureaublad, en ik doe instellingen, zie ik 2 beeldschermen naast elkaar staan.

Daaronder kan ik beeldscherm kiezen:
1) PnP monitor op NVIDIA GForce 2 MX/MX 400
2) Standaartbeeldscherm op ,, ,, ,,

Als ik de eerste selecteer, en doe "Geavanceerd" zie ik daar GEEN Twinview staan, maar wel "Apparaat selecteren". Daar staan 3 opties:
- Analoge monitor
- Digitaal plat scherm
- TV

Ik kan alleen Analoge monitor kiezen.

Dit is bij het 2e beeldscherm precies hetzelfde!

Waar moet ik beginnen om het gewoon via WindowsXP werkend krijgen? Dat ik gewoon in 1024 op mijn TV DivXjes kan kijken?

Graag in stappen, en met download links, want ik ben geen Tweaker ofzo!

Heel tof als jullie me zouden willen helpen!

Verwijderd

In principe ondesteund de V7100 wel 1024 op de tv-out (mijn v7100 pro iig wel). Probeer het eens met 800x600, je tv is toch 720x576.

Met twinview hoefde geloof ik je 2e monitor niet aan te staan (bureaublad uitbreden naar deze monitor moet dus uit) en dan zou het met clone gewoon moeten werken.

Welke drivers gebruik je precies? Asus heeft nl. een wat minder vaak gebruike tv-out chip en die werkt nog niet echt goed met 23.11 en 22.80.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 09:57 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
In principe ondesteund de V7100 wel 1024 op de tv-out (mijn v7100 pro iig wel). Probeer het eens met 800x600, je tv is toch 720x576.

Met twinview hoefde geloof ik je 2e monitor niet aan te staan (bureaublad uitbreden naar deze monitor moet dus uit) en dan zou het met clone gewoon moeten werken.

Welke drivers gebruik je precies? Asus heeft nl. een wat minder vaak gebruike tv-out chip en die werkt nog niet echt goed met 23.11 en 22.80.
Ik heb op dit moment geen Twinview optie, die is spontaan weg.. welke driver moet ik gebruiken? (URL als het mogelijk is.. ?)

Verwijderd

Ik heb geloof ik altijd 21.83 gebruikt, ik zou niet weten waar ik ze vandaan moet halen eigenlijk.

Verwijderd

ik heb geforce 2 TI 64mb Deluxe en ik heb de laatste nvidia driver en k kan wel de optie kiezen ! voor apparaat selecteren! maar dan heb ik alleen beeld op mn tv en geen beeld meer op mn computer ! k heb dus het programmaatje
tvcc 2000 gedowload moet je ook effe doen! waarschijnlijk doet ie het dan wel !

http://www.tvtool.de/tvcc2000.zip

en daar kun je kiezen voor de optie "monitor&tv" maar als ik dat kies krijgt nog steeds alleen mn tv beeld ! en niet mn tft :'(

kan iemand me helpen, is het wel mogelijk ? ??

k gebruik Teleview van trust en k heb win xp

Verwijderd

Topicstarter
Tis mij niet duidelijk wat dat proggie precies doet. ??

Verwijderd

Topicstarter
Komop mensen..

Een simpele uitleg zou toch mogelijk moeten zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat je op tweakers goed geholpen werd.. ;(

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem en wacht dus met smart op een reactie >:) Ik krijg gewoon geen beeld!:'( Bij mij werken de drivers wel goed en ik stel hem in zoals in de andere topics/FAQ beschreven staat. Moet het signaal PAL-G of PAL-B zijn?

Overigens weet iemand of het wat uitmaakt of ik het signaal met een omweg naar m'n tv leid? Ik stuur het namelijk via m'n videorecorder naar m'n tv. Deze heeft geen scart aansluiting :'( Anders pak ik gwoon de tv van m'n boertje >:)

Ennuh, moet ik het pinnetje op m'n scart connector waar m'n kabels vanaf de computer heen gaan zetten op cvbs of op y/s ?

Het betreft ook een asus v7100 pro 64mb @ windows XP NL..

Verwijderd

Topicstarter
Als er nou ook eens een FAQ zou komen voor niet-nerds..

Ik heb dus echt geen idee welke driver ik moet gebruiken, en wat ik op mn TV moet zien.. als ik Twinview gebruik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ff gereb00t, kan nu opeens weer Twinview instellen.. maar kan als 2e uitvoerapparaat niet mn TV selecteren.. :{

Verwijderd

Topicstarter
Geweldige hulp hier.

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 23:05

backupdevice

No Risk , Full Push

Op maandag 14 januari 2002 14:54 schreef JoostW het volgende:
Geweldige hulp hier.
Ik had hetzelfde probleem. Na het lezen van de FAQ ben ik eruit gekomen. Vooral het gedeelte van TV TOOL is erg belangrijk

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoi,

Je moet de oude driver pakken, want de nieuwe driver van nvidia ondersteund geen twinview(of niet iig). Dan moet je gewoon bij twinview kloon kiezen. Dan blijft je beeldscherm gewoon de res die je had, en je tv de res die die aankan(bij mij 800*600) en je krijgt dan op je tv een beeld dat meescrold met je muis zeg maar. Dan kies je bij (settings/advanced/geforce2 mxmx400/aanvullende eigenschappen/overlay instellingen/videospiegel instellingen) Secundair beeldscherm, en bij aspectverhouding kies je bronaspect. Dan heb je dus gewoon 2 keer hetzelfde beeld, en zodra je een film start vergroot i alleen op de tv dit uit tot volscherm. Dan kan je op je tv gewoon doorgaan met wat je deed. Ik gebruik 21.83. Als je geen twinview tabblad ziet dan moet je in het scherm settings van je beeldscherm alleen je eerste beeldscherm kiezen. En kan je bij twinview niet kiezen tussen kloon en gewoon(geen twinview) dan zit er iets niet goed met de verbinding naar de tv.

Succes
En wil het niet lukken wil ik je nog wel verder helpen.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

als het goed is heb je 2 uitgangen op je tv kaart. Probeer die ander eens zou ik zeggen, kun je gewoon hetzelfde scart convertertje kopen.

Hielp bij mij ook en ik heb de gewone v7100 en die werkt echt perfect met elke detonater zowat (wat tv-out betreft dan).

suc6

Verwijderd

thx, kga ff de tv halen en ff wat proberen >:)

Verwijderd

niet gelukt, na diverse pogingen.. :'(

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Ook niet als je TV tool gebruikt¿¿¿¿¿ :?

Verwijderd

ooit gehoord van PalG, waarschijnlijk onder beeldscherminstellingen -> instellingen -> geavanceerd -> weergave apparaat kan je je Pal instellen. Het moet PalG of PalN zijn anders zou ik het niet weten.

hoe lang is overigens de kabel van je PC -> TV??? mag in principe niet langer zijn dan 10 meter (of met een versterker mag het langer zijn)!

Verwijderd

ff nog tussen door JoostW, er moet natuurlijk maar net ff iemand langs komen die je kan helpen. Het is hier niet als een restaurant waar je onmiddelijk geholpen wordt :(

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 10:28 schreef Blue_White_Army het volgende:
Ook niet als je TV tool gebruikt¿¿¿¿¿ :?
Nope..als ik m'n tv mode inschakel wordt het beeldscherm gwoon zwart en is de enige oplossing een reboot..
Op woensdag 16 januari 2002 11:26 schreef fmercury het volgende:
ooit gehoord van PalG, waarschijnlijk onder beeldscherminstellingen -> instellingen -> geavanceerd -> weergave apparaat kan je je Pal instellen. Het moet PalG of PalN zijn anders zou ik het niet weten.

hoe lang is overigens de kabel van je PC -> TV??? mag in principe niet langer zijn dan 10 meter (of met een versterker mag het langer zijn)!
PalG en PalN werken beide niet, heb al tig keer geprobeerd om die combinaties te veranderen en m'n kabel is nog geen 3 meter, dus dat zou ook moeten werken.

• gerbruggeman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07 17:39
Op zaterdag 12 januari 2002 02:50 schreef JoostW het volgende:
<knippie>
Ik krijg namelijk geen beeld op mijn TV!!
Ik heb de S-Video uitgang gebruikt, en toen naar een Scartconverter gekoppeld, en die in mijn TV.
<knippie>
Al eens bedacht dat je conversie Y/C <-> SCart niet zou kunnen werken ?
Ga naar geavanceerde de eigenschappen van je beeldscherm
kies de "nvidia.."(nogwat)-TAB en neem de overlay-tab
en dan (ik meen) overlay setings (ik heb mijn systeem hier niet bijdehand).
Je kunt daar kiezen of je overlay aan/uit zet en in welk formaat (overlay aspect/full screen/tv4:3/16:)
Onderweg kom je nog meer handige setings tegen.
Je beeldscherm wordt standaard (automatisch) goed gedetecteerd.

Suc6
Ger.

Help Java!

Verwijderd

Weet je wat ik laast heb gedaan om dit op te lossen met XP?

Ik heb gewoon de Detonators ge-uninstalled, daarna mijn PC opnieuw opgestart. WINXp stelt dan weer zijn eigen drivers in. Install de detonator drivers opnieuw, start opnieuw op. Zet daarna je Twinview gewoon weer aan en op 800x600.

Als het goed is werkt je TV-out dan gewoon weer prima (Bij mij deed hij het in ieder geval weer hiermee).

Verwijderd

Topicstarter
Kijk eens aan!

Toppie mensen.. ik ga dit allemaal eens rustig doornemen en uitvoeren.

Bedankt!

En sorry, dat ik wat ongeduldig was, baalde er gewoon van!

Verwijderd

Topicstarter
Wazig!

Ik zie wel dat mn TV reageert op veranderingen hier.

Geluid doet het ook, als ik Mp3's afspeel hoor ik dat over de speakers van m'n TV.

Ik had als Primair beeldscherm gewoon mijn eigen scherm.
Bij Twinview -> Cloon.
Als secundair beeldscherm een TV met Pal bladiebla, 640x480 als resolutie.

Aply alles, druk op Ok zegmaar.. volgende keer dat ik kijk bij properties van mn bureaublad zie ik niets van die instellingen. Bij Twinview is alles teruggesprongen, en hij ziet het als 2e beeldscherm.

;(

Verwijderd

Topicstarter
Cool!

Als ik TVTool opstart, zie op mn TV 7 verticale, gekleurde strepen.

Ook reageert mn TV op instellingen die ik in TVTool doe.

Hij staat nu op Pal, 800x600,Standaart.

Als ik op TvMode druk, krijg ik zwart beeld op mn Monitor, en hangt mn PC..

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 00:12 schreef JoostW het volgende:
Zijn dit de goede? :

http://www.sparkle.com.tw/download/driver/Nvidia/nvidia_v2183w_w2kxp.exe
Of deze ?? http://www.tweakers.net/meuktracker/1055

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Op donderdag 17 januari 2002 00:32 schreef JoostW het volgende:
Cool!

Als ik TVTool opstart, zie op mn TV 7 verticale, gekleurde strepen.

Ook reageert mn TV op instellingen die ik in TVTool doe.

Hij staat nu op Pal, 800x600,Standaart.

Als ik op TvMode druk, krijg ik zwart beeld op mn Monitor, en hangt mn PC..
is jouw tv out niet gewoon kaput??

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:15
JoostW

Wel eens op "beeldschermdetectie" gedrukt?
In de twinview-tab...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 00:42 schreef Shaggy16 het volgende:

[..]

Of deze ?? http://www.tweakers.net/meuktracker/1055
Dankje.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap echt niet waarom het nou niet gewoon eens WERKT.
Pagina: 1